Gå til innhold

Be ut tidligere 'mobbeoffer'?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På ungdomsskolen var jeg en av de 'populære' og noen av de som også var med i den gjengen var rett og slett drittsekker som mobbet folk. Jeg var litt små-forelska i en av 'nerdene'. Hun var forholdsvis kort, brunt bølgete hår og briller. Jeg turte aldri å gøre noe med det fordi jeg var redd hva de andre skulle tenkte om meg. Når jeg ser tilbake på dette var dette idiotisk tenkt av meg. Jeg var aldri en av de som mobbet, men jeg lo noen ganger, noe jeg har innsett er like ille. Jeg var alltid kald mot henne, fordi jeg ikke ville vite at folk skulle vite at jeg likte henne.

I går møtte jeg henne på byen, hun satt der for seg selv i en sofa, så jeg gikk bort. Jeg spurte om hun husket meg og det gjorde hun. Jeg unskyldte meg for måten jeg hadde oppført meg mot henne og venninnene hennes på ungdomsskolen. Jeg var en umoden drittsekk og beklaget det jeg hadde gjort. Hun sa hun husket jeg var en av de 'populære', men at jeg var en av de mer snille. Hun husket et par ganger hvor jeg hadde bedt kameratene mine stoppe å plage henne og venninnene hennes. Jeg husket vagt den ene gangen hun snakket om men ikke de andre. Men hun husket og at jeg var litt ekkel mot noen andre, så hun syntes det var fint jeg hadde innsett det iallefall.

Vi ble sittende og prate en stund, det viste seg at vi studerte ved samme fakultet, på samme universitet. Etterhvert som kvelden gikk, ble jeg bare fullere og fullere. Etter jeg hadde hentet litt påfyll, unskyldte jeg meg igjen for hvordan jeg hadde oppført meg og fortalte henne det at jeg hadde likt henne på ungdomsskolen. Hun sa hun hadde likt meg og at på avslutningsballet hadde hatt veldig lyst til å danse med meg. Så jeg spurte om hun ville danse nå og det ville hun, så vi gikk ut på dansegulvet, danset og klinte litt.

Jeg vet vi begge var fulle, men jeg syntes det var hyggelig å møte henne igjen. Hun har ikke blitt noe mindre søt. Jeg har henne på facebook og har litt lyst til å be henne på en øl eller noe, men vi har jo en litt humpete fortid. Er det noe lurt, skal jeg ta sjansen?

Anonymous poster hash: 55052...61e

Anonymous poster hash: 71bf9...f2f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be henne ut, du. Hun virker jo til å like deg? Bare ta et nei for et nei, så går det nok fint.

Anonymous poster hash: 68919...031
  • Liker 3
Skrevet

Det verste som skjer er at du får et nei.

• Liker 1
Skrevet

be henne ut du! høres ut som det kan bli en fin kveld. Så kan dere ta det derifra. :)

• Liker 1
Skrevet

Go for it! :rodmer:

Anonymous poster hash: a1b33...d9a
  • Liker 1
Skrevet

Syns du skal være glad for at hun har tilgitt, det er ikke en selvfølge om hun har blitt mobbet, men det hjelper nok at du ved et par anledninger har forsvart henne. Jeg ble mobbet på barne- og ungdomsskolen og hadde det utrolig vondt selv om jeg ikke viste det til noen og skoletiden min ble ødelagt. Hovedmobberen møtte jeg på en fest fire år senere og da var han frekk nok til å sjekke meg opp, men han sa aldri unnskyld og lot som mobbingen aldri hadde skjedd, men han prøvde å sjarmere meg: det endte opp med at jeg snudde ryggen til ham og gikk, og ga ham et "synd-for-deg"-smil. Idiot som ikke engang ba om unnskyldning. Det jeg egentlig ville si, er at det var flott at du ba om unnskyldning.

Anonymous poster hash: 256bd...6af
  • Liker 2
Skrevet

Dere har studert på samme fakultet uten å ha møtt hverandre i den sammenhengen?

Anonymous poster hash: 689d9...fd3
Skrevet

Jeg endte opp med å be henne ut og hun sa ja :)

Dere har studert på samme fakultet uten å ha møtt hverandre i den sammenhengen?

Anonymous poster hash: 689d9...fd3

Samme fakultet, forskjellig kull og forskjellig bygg.

-TS

Anonymous poster hash: 34d78...86e
  • Liker 3
Skrevet

Så klart ber du henne ut!!!

Anonymous poster hash: 9aad0...818
Skrevet

Jeg endte opp med å be henne ut og hun sa ja :)

Samme fakultet, forskjellig kull og forskjellig bygg.

-TS

Anonymous poster hash: 34d78...86e

Good for you! Og lykke til. :)

Skrevet

Synes hun fortjener bedre enn deg.

Hvem vil vel bli sammen med en tidligere mobber?

Anonymous poster hash: 53f09...61f
Skrevet

Synes hun fortjener bedre enn deg.

Hvem vil vel bli sammen med en tidligere mobber?

Anonymous poster hash: 53f09...61f

Folk kan forandre seg MYE fra de er tenåringer til de er voksne mennesker.

• Liker 2
Skrevet

Kudos for å be om unnskyldning da:) Men ja, be henne med ut, men sier hun nei, så ta nei for et nei. Dog, vær forsiktig så hun ikke stringer deg med bare for så å dumpe deg på jævligst mulig måte for å ydmyke deg som hevn. Jeg har sett det og det er ikke pent. Ikke kødd med mobbeofrenes hevnlyst sier jeg bare.

Anonymous poster hash: f3f8f...15f
Skrevet

Kudos for å be om unnskyldning da:) Men ja, be henne med ut, men sier hun nei, så ta nei for et nei. Dog, vær forsiktig så hun ikke stringer deg med bare for så å dumpe deg på jævligst mulig måte for å ydmyke deg som hevn. Jeg har sett det og det er ikke pent. Ikke kødd med mobbeofrenes hevnlyst sier jeg bare.

Sett den episoden av Friends med Julia Roberts du nå eller?

Anonymous poster hash: 2af8d...67b

• Liker 1
Skrevet

Folk kan forandre seg MYE fra de er tenåringer til de er voksne mennesker.

Og andre kan forandre seg alt fra lite til ingenting og verre. Og det forandrer jo ingenting for offeret uansett. Så da blir det jo opp til hver enkelt hva dem vil takke ja til og ikke.

Sett den episoden av Friends med Julia Roberts du nå eller?

Anonymous poster hash: 2af8d...67b

Aldri likt Friends, så nei:P Men godt mulig hun som gjorde det hadde sett det, siden det tydeligvis har en eller annen relevans her.

Men så bra hun takket ja da:) Lykke til TS!

Skrevet

Ikke kødd med mobbeofrenes hevnlyst sier jeg bare.

Forhåpentligvis har begge gått videre og det hele ender godt, men har hun hevnlyst, så fortjener han den...

Anonymous poster hash: 752c2...59b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...