AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #1 Skrevet 3. november 2013 Jeg vil bare få ut noe som jeg har irritert meg litt med venninna mi.... Hun er litt stor i størrelsen kan man si men skal alltid rakke ned på andre på lik sin str og snakke dritt om hvor tykke de er...Jeg skjønner ikke poenget med det fordi hun driter jo på en måte seg selv ut når hun gjør det..Og det irriterer meg så mye. Det som også irriterer meg er at hver gang hun skal snakke om str på klærne sine så skal hun alltid legge vekt på at klær blir aaaaaaaaaaaltfor stort for henne dersom hun skal gå for str m, så hun må bruke str s...men dersom hun "i verste fall" må gå for str m, så er det fordi de store puppene hennes blir for store for s...men man ser ganske tydelig at hun burde gå for L men jeg tør ikke å si noe på det...Vil ikke være frekk.. Hun kan nevne og si slike ting selv om jeg ikke har sagt noe, og det er så plagsomt. Som om hun skal overbevise meg om at hun ikke er stor men hallo??!!Jeg har øyner altså.... Har noen av dere opplevd slike venninner før? Anonymous poster hash: 2fed0...6e5 3
muffin26 Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 De fleste med dårlig selvtilitt hakker ned på andre. La henne være ts. Skjønner det er irriterende. 15
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Hun gjør det vel fordi hun har dårlig selvtillig. Og å kalle ei jente "stor" når de bruker str L er bare latterlig. Anonymous poster hash: 597a8...dd1 31
Gjest Mocchhaa Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Herregud.... stakkars veninna di. Og om hun foresten klarer å bruke s, så er hun virkelig ikke direkte stor heller.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Hvis hun bruker størrelse S og klarer å komme seg inn i disse klærne, så kan hun vel ikke være kjempesvær akkurat, selv om hun helst burde hatt en størrelse eller to større? En person som jeg ville tenkt på som "overvektig"hadde nok ikke kommet seg inn i small. Synes du skal la det passere. Jeg antar at hun er smertelig klar over at hun er stor (dersom det er tilfelle), og det er ikke usannsynlig at hun har dårlig selvtillitt og prøver å hevde seg litt. Så lenge hun ikke rakker ned på folk så de hører det, så er det vel egentlig ikke så stor forskjell på det du gjør her og det hun gjør. Nei, det er ikke greit, men ingen er perfekte. Du kan jo fortelle henne at du synes det er ubehagelig at hun rakker ned på folk, men da må det være fordi du synes man ikke skal snakke slik om folk, ikke fordi HUN er stor selv, og dermed "ikke har rett til å uttale seg". For det virker litt som det er der skoen trykker her. Er det drittslengingen eller din venninnes størrelse som er temaet her? Er det greit å slenge dritt hvis man er tynn? Anonymous poster hash: 57cb0...43d 21
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Og jeg som trodde det var snakk om str. XXXXXXXXXL her.. Nei, vetduhva. Jeg bruker M/L/XL. Ja, jeg har litt mer enn ønskelig, og jobber med saken, men virkelig stor føler jeg meg ikke.. Anonymous poster hash: 1dea6...c42 14
Havbris Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet her. Er det det at hun slenger dritt om andre mennesker eller er det det at hun oppfatter sin størrelse annerledes enn du gjør det? Hvis det er det første kan du si til henne at du generelt ikke liker å høre drittprat om andre. Hvis det er det andre som irriterer deg så får du bare svelge irritasjonen din og finne noe annet å bruke energi på. 9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Jeg skjønner deg ts! Ikke fordi du har "feit venninne og det er ekkelt" som folk her antyder kun for å hakke ned på noen,men fordi det er slitsomt å være med en person som er i så stor selvfornektelse, men samtidig er veldig opptatt av det! Kan ikke du bare si at du er lei av å snakke om vekt og at du ikke vil snakke om det tema? Anonymous poster hash: add1d...c21 6
la Flaca Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Hun gjør det vel fordi hun har dårlig selvtillig. Og å kalle ei jente "stor" når de bruker str L er bare latterlig. Anonymous poster hash: 597a8...dd1 hun bruker jo ikke L, men small. Hvis hun får på seg small uten å ødelegge klærne er hun ikke feit ts. 6
Kira-delta Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Det er lov til å si ifra til venninnen sin at man blir sliten av å høre om det sammme temaet gang på gang. Og det kan gjøres på en ålreit måte, og du kan gi uttrykk for at om det er noe hun sliter med kan hun jo snakke ordentlig med deg om det isteden. Det er jo ganske realt, for hun vil jo sikkert ikke plage deg med det. 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Veldig slitsomt med folk som har så utrolig lite selvinnsikt. Prøv å styr dere unna slike samtaleemner! Anonymous poster hash: 5ef52...ce8
Gjest Evans Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 (endret) .. Endret 16. april 2014 av Evans
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 Jeg vil bare få ut noe som jeg har irritert meg litt med venninna mi.... Hun er litt stor i størrelsen kan man si men skal alltid rakke ned på andre på lik sin str og snakke dritt om hvor tykke de er...Jeg skjønner ikke poenget med det fordi hun driter jo på en måte seg selv ut når hun gjør det..Og det irriterer meg så mye. Det som også irriterer meg er at hver gang hun skal snakke om str på klærne sine så skal hun alltid legge vekt på at klær blir aaaaaaaaaaaltfor stort for henne dersom hun skal gå for str m, så hun må bruke str s...men dersom hun "i verste fall" må gå for str m, så er det fordi de store puppene hennes blir for store for s...men man ser ganske tydelig at hun burde gå for L men jeg tør ikke å si noe på det...Vil ikke være frekk.. Hun kan nevne og si slike ting selv om jeg ikke har sagt noe, og det er så plagsomt. Som om hun skal overbevise meg om at hun ikke er stor men hallo??!!Jeg har øyner altså.... Har noen av dere opplevd slike venninner før? Anonymous poster hash: 2fed0...6e5 Jeg er enig med deg i at det er en uting at hun kommenterer andre. Der bør du ta ansvar, og si at du ikke vil høre på at hun snakker dritt om andre. Når det gjelder hennes størrelse, der vil jeg bare minne om at øynene kan bedra. Det avhenger av kroppsbygningen deres, og hvordan de bærer kiloene. Jeg ser stor ut, og folk himler med øynene hvis jeg våger å si at jeg er normalt slank. Men jeg bruker faktisk 27" eller 28" i jeans, og M eller L på overkroppen. Jeg er veldig bredskuldret, og bred over ryggen, noe som gjør at jeg må opp i størrelse på topper. I tillegg har jeg en fettprosent som tilsier at jeg har 3-5 kg for mye fett på kroppen, og disse 3-5 kg sitter utelukkende på overkroppen. Samtidig er jeg smal over hoftene, og har slanke ben. Samlet sett gir dette et ubalansert uttrykk, og det ser rett og slett ut som om jeg er feit, noe jeg absolutt ikke er. Så selv om du har øyner, er det ikke gitt at du ser det samme som henne! Si i fra at du ikke vil høre henne snakke om andre, og ellers bør du godta at hun har et annet syn på seg selv enn du har! Anonymous poster hash: 17301...8bb 2
Gjest Daenerys Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 (endret) Tråden er ryddet for utestengt bruker, svar til utestengt bruker og avsporinger. Spørsmål og kommentarer om modereringen tas på pm til moderator eller på ris&ros. Daenerys, mod. Endret 4. november 2013 av Daenerys
Carrot Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 Siden min forståelse til TS gikk med i "dragsuget" av modereringen tillater jeg meg på nytt å mene at det ikke er TS det er noe galt med i denne settingen, det er lov å reagerer på at venner ikke alltid viser den største selvinnsikten - og når de i tillegg da snakker nedsettende om andre på den måten TS beskriver kan jeg skjønne at TS syns det er en utfordring. Jeg har selv vært i samme situasjon, og opplevd at en venn påsto størrelsene har minket de siste årene for eksempel. At det som før var en 38 nå er en 40 eller 42 og som harnakket påstår det er moten det er noe galt med. Og det er fint mulig å presse seg inn i klær som egentlig er for små, et kjapt googlesøk på "too small clothes" på bildesøk vil gi oss mange eksempler på det. - selvbedrag er en deilig greie så lenge ingen frarøver oss illusjonene, og gud forby om de frarøver oss dem ved å påpeke vår manglende selvinnsikt! 3
Alina X Skrevet 4. november 2013 #16 Skrevet 4. november 2013 Klarer hun å få seg inn i str s og m uten at det tyter ting her og der kan hun ikke kalles feit.. Men,jeg må si at jeg ikke alltid forstår str. Jeg kan bruke både s,m og l. Medium bruker jeg i trange topper/bluser og jakker fordi noen ganger så blir det vanskelig å ta av og på over skuldrene og at small sitter akkurat litt for lite sånn at jeg feks ikke kan strekke armene ut til siden normalt uten at jakka/blusa strammer ved skuldrene. Small bruker jeg i løse kjoler,gensere,topper,t skjorter osv Large må jeg noen ganger ha, vet ikke hvorfor men noen ganger så går jeg inn og prøver en kåpe i small. Den er altfor trang så jeg går opp i medium. Den sitter ok,men jeg får ikke lukket den så er det opp i l, den sitter perfekt,men kanskje en anelse løst... Det er det samme med sko. Jeg bruker 38 i så og si alle "vanlige"sko,men må opp i 39 i pensko. Poenget er at s,m og l er ikke "tjukkas str" og mye er ang lengde og. En small genser er kortere enn en large. Så ja,når jeg på mine 178 noen ganger skal ha meg small, så må jeg opp i medium fordi feks ermene blir for korte eller magen synes. Er man større enn L og må på butikker for store damer, da kan man kalle det tjukk. Men om en person bruker L er vel person kanskje ikke drittynn eller skinny,men lubben, former(og da mener jeg former ikke fett) feks brede hofter eller store pupper eller brede skuldre. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #17 Skrevet 4. november 2013 Jeg ville sagt til henne når hun kritiserer størrelsen på en jente som ikke er større enn henne selv: "Hvor stor tror du hun er i forhold til deg?" Når hun kritiserer andres størrelse så åpent, så synes jeg ikke det er grunn til å ta i henne med silkehansker. Anonymous poster hash: 10b54...1a3 1
Gjest Belle âme Skrevet 4. november 2013 #18 Skrevet 4. november 2013 Hahah har samme venninner. Den eine er veldig stor og rakker ned på andre. Den andre er (unnskyld meg) men mindre pen og ho rakker ned på andre mindre pene
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2013 #19 Skrevet 4. november 2013 Men TS: Du er ikke en god venninne hvis du skal ha henne til å innrømme at hun er stor (som du kaller det), for hun vet det sikkert selv. 3
Gjest s@nd Skrevet 4. november 2013 #20 Skrevet 4. november 2013 (endret) Har hatt en veldig overvektig venninne før, men hun kommenterte ikke størrelsen på folk da. Hun var ganske stor, hun brukte XL(+), tror jeg. Om jeg husker rett.. Uansett, hun hadde myye fett på kroppen, og både hun og moren hennes nektet at hun var overvektig da legen forklarte at det var det som forårsaket leddsmertene hennes. Legene forklarte opp igjennom flere år at det var overvekten som skapte problemene hennes, men moren nektet at hun var overvektig. Man blir formet av foreldrene sine, så jeg forsto raskt at dette var morens verk. (at hun selv ikke forsto realiteten). Alle kunne se at hun var ganske stor, men likevel matet moren henne opp som en gris, og på samme tid nektet de begge at det var dette som var problemet... Det fristet å blande seg inn for å få de til å forstå dette, men de ville nok skjelt meg ut og aldri snakket til meg igjen, om jeg kjenner dem rett. Hun har nok bare dårlig selvtillit, synes ikke du skal blande deg inn i det. Selv om det er irriterende... Endret 4. november 2013 av s@nd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå