AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #1 Skrevet 3. november 2013 Hva foretrekker dere og hvorfor? Jeg er "nybegynner" og det er så mange fine! Anonymous poster hash: 0670c...d30
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 *dytter* Anonymous poster hash: 0670c...d30
Pingting Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Hvert til sitt bruk Underbusts er litt mer komfortable og gir mer pusterom. De er mer allsidige og er lettere å kombinere med masse ulike stiler og typer plagg. Jeg har en helt enkel, svart underbust i sateng - den funker til alt fra skjorte og dressbukse til gallakjole. Også kan man ha dem under klærne! Overbusts gir mer kløft og er generelt kulere i grunn. Uansett nytter det ikke med hverken det ene eller det andre så lenge korsettet ikke er god kvalitet. Synes jeg ser så mange (og har hatt noen selv, forsåvidt) billige plastkorsetter som knapt nok gir noe form i det hele tatt. Blæ. 2
Cathrine88 Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Jeg har et par overbusts med brede skulderstropper, som er laget for dansere, men bortsett fra dem er jeg ikke særlig glad i overbusts. De får meg til å føle meg naken og jeg synes de dytter puppene så langt opp at jeg nesten kan hvile haka på dem. Jeg elsker derimot underbusts, har uforskammet mange av dem, og bruker dem ofte.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Kan jeg spørre hvor dere kjøper/om dere har noen anbefalinger? Jeg synes det er veldig fint, men vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte å lete... Anonymous poster hash: 50719...47e
Cathrine88 Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Kan jeg spørre hvor dere kjøper/om dere har noen anbefalinger? Jeg synes det er veldig fint, men vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte å lete... Anonymous poster hash: 50719...47e De fleste av de jeg er mest fornøyd med er fra What Katie Did.
Gjest Animula Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 De fleste av de jeg er mest fornøyd med er fra What Katie Did. Der var det mye fint
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 De fleste av de jeg er mest fornøyd med er fra What Katie Did. Takk da skal jeg se der Anonymous poster hash: 50719...47e
Cathrine88 Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 Der var det mye fint Ja! Og man blir dessverre lett avhengig. Takk da skal jeg se der Anonymous poster hash: 50719...47e Morticia er favoritten. Det er helt perfekt hvis du har midje som er ganske mye smalere enn hoftene.
Gjest Animula Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Jeg har vel fått brukt underbustkorsettene mer enn det ene overbustkorsettet jeg har. Men jeg ønsker meg et nytt overbustkorsett så vanskelig å si egentlig
Gjest Animula Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Ja! Og man blir dessverre lett avhengig. Det tror jeg på
Cindi Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 Jeg foretrekker underbust. Men det er fordi jeg føler jeg kveles av puppene mine med overbust. Også kan man bruke underbust under klærne uten at folk ser du har korsett. Du ser bare veldig timeglass ut Man får jo også skikkelig god holdning av det! Så det hjelper for mye Men som de andre sier, det er viktig å få et som er ordentlig. Jeg tror dessverre butikken jeg handlet på er nedlagt... Var en typ "goth-butikk" i oslo.
Pingting Skrevet 4. november 2013 #13 Skrevet 4. november 2013 Jeg har også et fra WKD, og er kjempefornøyd. Jeg ser mange her inne anbefaler Vollers. Det er forsåvidt et anerkjent merke med lang historie, men jeg liker dem ikke i det hele tatt. Mest personlig preferanse, jeg synes de lett blir veldig tubeformede og gir lite eller lite flatterende former. Det er selvfølgelig et bedre valg for nybegynnere å ikke hoppe rett på 15 cms reduksjon av midjen, men... meh, jeg bare liker ikke. Det du bør se etter først og fremst er - desverre - prisen. Korsetter er håndverk. Du finner sjeldent et skikkelig godt korsett til under tusenlappen, helst bør du opp i det dobbelte. Når det er sagt så kan det nok være lurt å kjøpe et billigere et som ditt første, sånn at du ikke bruker masse penger på et plagg du bruker én gang. Her er en liste over produsenter som lager mer "ordentlige" ferdigkorsetter. Fairy Goth Mother i London har mye fint. Timeless trends gir deg nok mer valuta for pengene enn endel andre steder. Også er det noe med å finne noe som passer til din kroppsfasong. Desverre krever det litt prøving og feiling. Skreddersydd er det aller beste, siden passformen er viktigere enn man tror. Men det igjen er jo superdyrt (jeg kjøpte et skreddersydd til bryllupet mitt, det ble både supersnasent og utrolig komfortabelt til tross for at hun som laget det bommet litt på et par mål). Men da er man enten seriøst viderekommen eller korsettfiksert brud med verdens beste unnskyldning til å bruke masse penger. Også bør du lære deg hvordan man går inn korsetter. Ser omfattende ut, men er veldig lurt mtp å bevare plagget så lenge som mulig. 1
Pingting Skrevet 4. november 2013 #14 Skrevet 4. november 2013 Men som de andre sier, det er viktig å få et som er ordentlig. Jeg tror dessverre butikken jeg handlet på er nedlagt... Var en typ "goth-butikk" i oslo. Det er faktisk ikke et eneste sted i Oslo soms elger ordentlige korsetter nå. Manillusion hadde, men de skal slutte å føre det
Pingting Skrevet 4. november 2013 #15 Skrevet 4. november 2013 Vet ikke helt hva sammenhengen er mellom navnet Katie og korsetter, men Miss Katie har også mye snasent synes jeg.
Pingting Skrevet 4. november 2013 #16 Skrevet 4. november 2013 Og Maya Hansen. Skal jeg ha et til, så må det nesten bli derfra tror jeg. (oi, jeg innser at jeg kanskje ikke hjelper TS så mye lenger, bare ramser opp korsettmakere jeg liker. Sorry, jeg ble ivrig! )
Cindi Skrevet 4. november 2013 #17 Skrevet 4. november 2013 Det er faktisk ikke et eneste sted i Oslo soms elger ordentlige korsetter nå. Manillusion hadde, men de skal slutte å føre det Ja, det er synd. Er jo så greit å kunne prøve før man kjøper. Når man først skal handle noe til over 2000 kroner liksom..
Cindi Skrevet 4. november 2013 #18 Skrevet 4. november 2013 Og Maya Hansen. Skal jeg ha et til, så må det nesten bli derfra tror jeg. (oi, jeg innser at jeg kanskje ikke hjelper TS så mye lenger, bare ramser opp korsettmakere jeg liker. Sorry, jeg ble ivrig! ) http://www.mayahansen.com/product/8-6/shop/black-satin-basic.html#.Ungn4flWz0s *ønske seg* (avsporing... men litt hjelp også? O:) )
Gjest Animula Skrevet 4. november 2013 #19 Skrevet 4. november 2013 Det er faktisk ikke et eneste sted i Oslo soms elger ordentlige korsetter nå. Manillusion hadde, men de skal slutte å føre det Så idiotisk, jeg hadde tenkt til å se om noe der passet når jeg har råd til det
Gjest Animula Skrevet 4. november 2013 #20 Skrevet 4. november 2013 Og Maya Hansen. Skal jeg ha et til, så må det nesten bli derfra tror jeg. (oi, jeg innser at jeg kanskje ikke hjelper TS så mye lenger, bare ramser opp korsettmakere jeg liker. Sorry, jeg ble ivrig! ) Åh! Hjelp denne tråden er farlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå