Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann har vært sammen noen år.

Forholdet vårt fikk en litt kjedelig start da ene eksene hans (som fortsatt hadde følelser for han) laget bråk hele tiden. Noe som førte til at vi gjorde det slutt og bør sammen igjen de neste to årene.

Men da vi endelig fant ut at dette går ikke an, enten så er det oss eller ikke.

Greit nok, men denne eksen dukker opp hele tiden. Det kan ta måneder mellom hver gang, men hun dukker alltid opp. Og har all verdens unnskyldninger for å kontakte min mann (som sier at han ille er interessert i kontakt). Dette har ført til mye krangling, sånn at nå sier han bare ikke ifra hvis han får meldinger og sletter heller alt.

Dette igjen har jeg fått med meg og blir da selvfølgelig kjempeparanoid, for hvorfor slettet han noe da det er uskyldig?

Og nå så sliter jeg faktisk med tilliten, da jeg aldri vet hva han/hun skriver eller om de skriver da han sletter alt. Jeg sier han skal si ifra og uken lyve, men det skjer ikke.

Nå i det siste så har en annen venninne av han tatt ekstra mye kontakt og kommentert mye via Facebook. Hun har også sendt litt drøye bilder av seg selv, det han ikke svarer. Men jeg har sett bildene også har han slettet de, tydeligvis redd for hva jeg skal se. Og dette får meg til å lure på hvorfor gir han ikke beskjed om at dette ikke er ok og hvorfor slettet han dette da det er så "uskyldig".

Jeg konfronterte han med dette og han mente det ikke betydde noe og at hun bare "var sånn". Men jeg ser han kommenterer hyppig på hennes statuser på Facebook og at han alltid legger inn en kommentar da han er i samme område som henne. Men til meg sier han at han bare er hyggelig og at det ikke betyr noe.

Skal det aldri ta slutt? Jeg begynner helt ærlig å lure på hva han driver med, eller om det er jeg som overreagerer.

Det har gått så langt at jeg nå driter i det og jeg vet at det skal ikke så mye mer til før mine følelser for denne mannen er borte. Jeg klarer ikke å ha følelser for noen som ikke gjør noenting for at jeg skal føle meg trygg, og som alltid nå skjule ting og samtidig omtrent oppfordrer til å møte venninner som tydelig er interessert i noe mer.

Vi er gift og har barn, så derfor så er det ikke så lett og gå.

Det verste er at i det siste har jeg lekt med tanken om å finne meg noen jeg også. Så kan han få igjen.

Anonymous poster hash: 73b81...58d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i samme situasjon selv. Først var det en eks, som forfulgte han og lagde bråk. Han var passiv og såret meg mye. Jeg ble drevet til nesten vanvidd siden han var så utydelig . Etter ett og et halvt års helvete satte jeg foten helt ned, og først da endte han kontakten. Etter noen måneder tok en annen flørt kontakt, og de begynte å lunsje sammen, denne gangen skulle de bare være venner sa han, og jeg måtte ikke være så sjalu og kontrollerende at jeg bestemte over slik.

Selv er jeg nær på et nervevrak etter alt jeg har opplevd, og går med en konstant uro. Det er ikke verdt det. Jeg går nå bare venter på ett tegn til at grensene blir overtrådt, og da drar jeg min vei.

Anonymous poster hash: 9e26f...acf

Skrevet

Hvorfor finner dere dere i dette?! Si til dem at de er voksne menn å må ta seg sammen. Det er da virkelig ikke snakk om å være kontrollerende, men å ha respekt nok for partneren til ikke å bevisst såre. Kjenner jeg blir litt provosert...Tror jeg hadde blitt fryktelig sint og sagt at nå er det nok. Det er nok akkurat det dere burde gjøre også.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor finner dere dere i dette?! Si til dem at de er voksne menn å må ta seg sammen. Det er da virkelig ikke snakk om å være kontrollerende, men å ha respekt nok for partneren til ikke å bevisst såre. Kjenner jeg blir litt provosert...Tror jeg hadde blitt fryktelig sint og sagt at nå er det nok. Det er nok akkurat det dere burde gjøre også.

Ja, men da jeg sier han skal kutte de ut, så sier han at han er ikke interessert i de, så jeg trenge ikke bekymre meg.

Hva kan jeg si da?

Hu ene har han vært venninne med i 10 år.

Jeg trenger tips.

Skrevet

Ja, men da jeg sier han skal kutte de ut, så sier han at han er ikke interessert i de, så jeg trenge ikke bekymre meg.

Hva kan jeg si da?

Hu ene har han vært venninne med i 10 år.

Jeg trenger tips.

Da sier du: Takk vennen. Det er jo tros alt ikke normalt å pleie kontakt med flørter når man er i forhold.

En venninne flørter man ikke med, min kjære har to venninner. Det har aldri vært noe flørting, det har aldri vært noen bilder, hint eller følelser mellom dem og de er opptatte i stabile forhold begge to og de er flinke til å inkludere meg og partnerne deres i vennskapet. Dette er fordi de er bare venner.

Når man sender drøye bilder av seg selv, flørtende sms eller åpenbart legger seg etter noen eller prøver å skjule at man har kontakt med noen så er man ikke bare venner. Vanskeligere er det ikke.

• Liker 1
Skrevet

Da sier du: Takk vennen. Det er jo tros alt ikke normalt å pleie kontakt med flørter når man er i forhold.

En venninne flørter man ikke med, min kjære har to venninner. Det har aldri vært noe flørting, det har aldri vært noen bilder, hint eller følelser mellom dem og de er opptatte i stabile forhold begge to og de er flinke til å inkludere meg og partnerne deres i vennskapet. Dette er fordi de er bare venner.

Når man sender drøye bilder av seg selv, flørtende sms eller åpenbart legger seg etter noen eller prøver å skjule at man har kontakt med noen så er man ikke bare venner. Vanskeligere er det ikke.

Ja, det er logisk for meg :P

Men dette er ikke noen han har kontakt med så ofte da heldigvis.

Men denne jenta har alltid spurt hvordan forholdet vårt er, men jegchar aldri møtt henne, hun bor langt unna.

Jeg tror de var på flørtern for ti år siden, men at det døde ut og de har kun vært venene siden. Han er vel litt overrasket selv over at hun plutselig kommer med hentydninger og virker til å nekte for at det er sånn.

Samtidig så har jeg merket stor forskjell i hennes Facebook oppførsel. Hun kommenterer jo på ALT av ting han gjør/legger ut osv. Men aldri hvis jeg/barna våre eller noe rundt familien er nevnt.

Mulig jeg er paranoid, men virker veldig spesielt for meg da det er konsekvent. Hun liker alt/kommenterer alt annet. Og hun kommenterer på en måte som nesten kan virke som hun prøver å legge opp til bråk. At hun hentyder at de har kjent hverandre så lenge og at hun kjenner han best osv. Og hvis jeg har kommentert på det samme, så slutter hun tvert å kommentere, selv om de hadde en "samtale" på kommentarene.

Og jeg har sagt dette til han, og han skjønner jo at det er spesielt. Men han sier hun er litt spesiell. Og at jeg har ingenting. Å frykte.

Jeg ønsker ikke å være den som ber han kutte ut alle. Jeg synes han selv burde skjønne/ønske å ikke ha noe kontakt med denne jenter som oppfører seg sånn. Og han sier jo at jeg ikke har noe å frykte.

Og da blir det litt vanskelig for meg å fortsette diskusjonen, for hva skal jeg egentlig komme med da? Han virker så sikker og trygg da han sier det også, så vanskelig å fortsette på samma greiene da det er så kort og greit svar.

Huff, jeg er så lei.

Skrevet

TS over forresten.

Og det skal sies at jeg har snoket på hva de har skrevet og han flørter aldri tilbake. Han virker bare til å ignorere det.

Skrevet

Det føles helt jævlig, jeg har vært igjennom det samme og man blir helt nerve vrak. Har hatt veldig vansker med å stole på noen etterpå også. Etter 2 år som singel traff jeg heldigvis en kjempe gutt, det har tatt tid å stole på han, men i dag er jeg ikke tvil om hva og hvem han vill ha :)

Han mannen din må respektere deg. Det å stole på noen er absolutt ikke et valg, trygghet er noe som kommer over tid og med båndet man skaper sammen.

Du fortjener å føle deg verdsatt, elsket og trygg. Se for deg fremtiden og hvem du ville blitt uten.

Anonymous poster hash: fd671...cb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...