Gå til innhold

Hjelp til katten min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 katter og en hund for tiden. Den ene kattungen har jeg hatt siden den var liten. Men det er ingen av de 2 andre som er moren til denne kattungen fordi jeg tok imot en kattemamma med 4 kattunger som egentlig skulle avlives. Der kattemammaen døde og ene kattungen, og resten er levert bort, siden de er 14 uker nå i dag.

Men den ene katta mi er så hissig. I det ene sekundet kan ho leke med kattungen og løpe med hverandre. Og i det andre kan ho løpe etter den og angripe kattungen. Det er akkurat som ho er aggresiv. Det ser ut som ho løper for å skal leke med den, men plutselig så angriper ho. Ho har slått flere ganger etter bikkja og skal ta ho, samme med den andre katten. Men ho var ikke sånn i starten med kattungen, plutselig så bare klikket det for henne.

Det jeg er redd for er at ho rett og slett skal skade kattungen, bikkja eller oss. For ho har slått til meg med kløra ute. Å det er ikke godt for å si det sånn. Vi leker med ho og gir ho like mye oppmerksomhet. Ho er en fantastisk katt og kosete.

Men så lenge ho går etter oss og bikkja, så går det for langt syns jeg! Ho freser og knurrer mot den og plutselig angriper. Du hører at ho slår med kløra ute og er vel ikke lenge før ho angriper kattungen eller de som går i veien for ho. Bikkja vår beskytter alle her. Hvis Sassy knurrer eller gjør noe mot oss, skal bikkja ta ho. Ikke bite, men jage ho bort. Samme gjør ho med kattungen og den andre katten. Så bikkje vår jager ho bort hvis ho driver sånn.

Akkurat nå er ho i sånt "humør". Bare katta går 5 meter unna ho, så kommer ho løpanes for å ta kattungen. Men ho forfølger ho. Følger med på alt ho gjør og knurrer bare ho går.

Men syns det er så rart ho skal begynne nå etter at vi har hatt ho ute i stua sammen med de andre siden moren døde da de var 7 uker gamle.

Gir ikke bort alle dyra mine pga ho. Prøvd å ha kattungen og ho avskilt. Men syns ikke det er rettferdig for noen av dem og gå alene. Men ho oppfører seg sånn uansett om den er i nærheten eller ikke..

Anonymous poster hash: 02859...7df
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det der er årsaken til at jeg har akkurat den katta jeg har. Bare at det var kattungen som plaga kattemora, og ikke omvendt. Som følge av den mishandlinga kattemor fikk av ene kattungen sin, så ga de bort kattemor til meg. Kattemor hadde det ene kullet med unger, og de beholdt en av kattungene i kullet, og ga bort de andre. Så viste det seg at de to kattene ikke gikk noe godt sammen, og etter å ha holdt på med det i bortimot tre år så bestemte de seg for å gi bort kattemor. Da fikk jeg kattemor, og nå går det veldig bra med begge.

Du bør kanskje vurdere å gi bort den ene av kattene da...

Skrevet

Det er det som er vanskelig. Første katt inn, første katt ut. Det har jeg sagt til samboer så mange ganger. Men han har knyttet seg til ho, siden kattemoren betydde alt for han. Og når ho døde, så ble det automatisk at han knyttet seg til den kattungen som hadde lik personlighet og nesten helt lik i utsende. Så den katten er sentimental for han. Og ho som angriper er egentlig min, så hvis ho skal ut så er det jeg som bestemmer det. For ho er min, ikke hans.

Også er det jo ho som angriper, gjorde ikke sånn før.. De kunne leke sammen og sånn, så plutselig så angriper ho bare. Nå har det gått så langt at vi må ha dem på hvert sitt rom. I det ene øyeblikket liker ho den, og i det andre så angriper ho. Og det er ikke bare kattungen det er sånn mot. Til og med bestevennen (den andre katta vår som er samboer sin som er 1 og halvt år) har de virkelig kranglet da de en gang slåss her i stua. Men de ga seg etter 5 sek, men uansett..

Har også hatt problemer med ho fra ho var liten at ho tisser i senga, sko, tepper osv.. Ho er rett og slett ureinslig, men ho har ikke gjort det på et par mnd nå.

Vil ikke gi ho bort når ho er min, og jeg vil ikke erstatte henne med en kattunge. Men det spørs jo om ho vil gjøre det igjen mot oss. Siden ho allerede har slått etter meg. Og jeg liker ikke oppførselen hennes..

Skrevet

Dere har tre katter. Den ene er din, den andre samboer sin, og den tredje da...? Hvis du gir bort den som nå er din, kan du da si at den tredja katta blir din?

Skrevet

Dere har tre katter. Den ene er din, den andre samboer sin, og den tredje da...? Hvis du gir bort den som nå er din, kan du da si at den tredja katta blir din?

Den tredje er mest samboer sin. Så må han bare forstå det at jeg ikke vil gi bort min, for jeg er også knyttet til min pus, like mye som han er i sin egen. Men da kommer jo det at ho er ureinslig inn. Skal man beholde en katt som det når det har begynt sånn? Har inne katter, fordi den som er min har blitt observert av nabo og holdt på å bli påkjørt flere ganger. Så må ha ho inne, og da blir det til at vi har alle inne.

Katten min er den eneste av min og hans som vil kose. Ho andre har aldri vært kosete.

Skrevet

Hvis dere begynner å la kattene få være ute litt, vil problemet løse seg da?

Anonymous poster hash: 52a08...5f1
Skrevet

Hvis dere begynner å la kattene få være ute litt, vil problemet løse seg da?

Anonymous poster hash: 52a08...5f1

Har jeg ikke akkurat sagt det at ho ene katta vår holder på å bli påkjørt hver gang ho er ute? Naboen og både jeg og samboer har sett ho drive på parkeringsplassen utenfor matbutikken. OG nabo har sett biler må bråbremse for å unngå å kjøre på ho. Vil ikke risikere at ho skal bli påkjørt og folk bare kjøre videre og la ho ligge der å ha det vondt eller dø..

Skrevet

Fant ut at katten min hadde begynnende løpetid. Så det er sikkert derfor ho har vært gretten? Nå ligger ho på gulvet å ruller og koser med alt. Mjauer og tramper med bakbeina. Så nå angriper ho ikke katta hvis den går forbi. Da vi skaffet hund rett før ho hadde løpetid, så var det en av faktorene at ho ble venn med hunden våres. For det stemmer med at ho plutselig ble sint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...