AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #1 Skrevet 3. november 2013 Kjæresten min er veldig opptatt hele tiden, jobber til sent på kveld og tar seg aldri fri i helgene. Vi har ikke vært sammen så lenge (kanskje en måned), men jeg begynner å merke allerede at jeg irriterer meg litt på dette.. Har hintet til at jeg synes det blir litt mye jobbing og lite tid til meg (kan bare ses/sove sammen maks et par ganger i uken, i helgene), men det var visst et irritasjonsmoment for kjæresten min og ikke noe jeg skal påpeke.. Fordi kjæresten bevisst har valgt karriare og har gjort det i alle år, og jeg tror hvis jeg drar den for langt så kan det bli slutt. Hvordan takler jeg dette? Vil jo selvfølgelig ikke at det skal bli slutt.. Dere andre som er sammen med veldig karriarebevisste personer, hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: 43b34...2c9
Surriball Skrevet 3. november 2013 #2 Skrevet 3. november 2013 Jeg tenker at dette er moe du var klar over da du ble sammen med ham, og at det i hvertfall erfor tidlig å be ham prioritere deg mer og kutte ned på jobb. Så får du vurdere om du orker å være sammen med en som jobber så mye. 1
Ruby_Tuesday Skrevet 3. november 2013 #3 Skrevet 3. november 2013 Skal love deg at det er mer irriterende å være sammen med noen som ikke har noe mål eller mening med livet, og som absolutt ikke bryr seg om fremtiden. Har vært der, og det taklet jeg dårlig. Samboeren min nå er veldig opptatt og engasjert i det han driver med, og det støtter jeg hundre prosent. Tror du må godta at det er sånn han er, dersom du skal være sammen med han. Dere kan jo prøve å ha kjærestekvelder osv?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #4 Skrevet 3. november 2013 De fleste endrer ikke på jobbvanene pga noen de har vært sammen med i EN måned... Hva jobber han med? Anonymous poster hash: 764a5...39a 3
Marie90 Skrevet 3. november 2013 #5 Skrevet 3. november 2013 (endret) Er det virkelig så sen jobbing at dere ikke kan se en film og ta et glass vin og sovne sammen på hverdager også? De fleste mennene jeg har datet har vært karrieremennesker. Eksen min fullførte MBA mens han var deleier i et firma han startet opp med brødrene, som han jobbet med parallelt. Han hadde så og si aldri "fri", det var alltid en oppgave å skrive eller noe i forbindelse med firma. Så det var rett og slett slik at han måtte ta seg fri, alltid på bekostning av noe annet. Jeg synes det høres litt lite ut for dere - såpass tidlig i forholdet er vel en 'nyforelsket' fase, der man burde være litt gærne etter hverandre? Med eksen så satte han av all ledige tid han hadde for at vi kunne være sammen, utenom noen opplegg med familie eller kamerater - men selv med venner inviterte han meg med. Hvor gamle er dere? Vet du noe om kjæresten din vil slå seg til ro til slutt og evt. når? Er det en spesifikk stilling h*n jobber mot? Endret 3. november 2013 av Marie90
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #6 Skrevet 3. november 2013 Er det virkelig så sen jobbing at dere ikke kan se en film og ta et glass vin og sovne sammen på hverdager også? De fleste mennene jeg har datet har vært karrieremennesker. Eksen min fullførte MBA mens han var deleier i et firma han startet opp med brødrene, som han jobbet med parallelt. Han hadde så og si aldri "fri", det var alltid en oppgave å skrive eller noe i forbindelse med firma. Så det var rett og slett slik at han måtte ta seg fri, alltid på bekostning av noe annet. Jeg synes det høres litt lite ut for dere - såpass tidlig i forholdet er vel en 'nyforelsket' fase, der man burde være litt gærne etter hverandre? Med eksen så satte han av all ledige tid han hadde for at vi kunne være sammen, utenom noen opplegg med familie eller kamerater - men selv med venner inviterte han meg med. Hvor gamle er dere? Vet du noe om kjæresten din vil slå seg til ro til slutt og evt. når? Er det en spesifikk stilling h*n jobber mot? Vi er begge i slutten av 20 årene, han er en veldig ettertraktet advokat. Når jeg er ferdig på jobb klokken 4, så er jeg ferdig for dagen, og må vente helt til helgen for at vi skal kunne finne på noe. Jeg har jo vært fullt klar over det hele tiden, men jeg vet bare ikke om jeg vil klare det i lengden.. Anonymous poster hash: 43b34...2c9
Marie90 Skrevet 3. november 2013 #7 Skrevet 3. november 2013 Vi er begge i slutten av 20 årene, han er en veldig ettertraktet advokat. Når jeg er ferdig på jobb klokken 4, så er jeg ferdig for dagen, og må vente helt til helgen for at vi skal kunne finne på noe. Jeg har jo vært fullt klar over det hele tiden, men jeg vet bare ikke om jeg vil klare det i lengden.. Anonymous poster hash: 43b34...2c9 Det er litt for tidlig i forholdet å stille spm. ang deres forhold, men du kan likevel få ut noen hint av ham om hva han aspirerer mot. Hvis han vil bli partner i advokatfirma, så må du nok tenke som så at det fortsetter i denne banen. Det er en lang vei dit, mye hjemmearbeid også. Jeg kjenner flinke advokater som fortsatt har tid til kjæreste/kone nå og da på hverdager, så det er absolutt mulig. Men hvis du vet helt sikkert at han bruker ALL tid på jobb, ikke engang med kamerater eller familie, så er det noe du må bestemme deg for om du er ok med.
Gjest Whitestripes Skrevet 3. november 2013 #8 Skrevet 3. november 2013 Vi er begge i slutten av 20 årene, han er en veldig ettertraktet advokat. Når jeg er ferdig på jobb klokken 4, så er jeg ferdig for dagen, og må vente helt til helgen for at vi skal kunne finne på noe. Jeg har jo vært fullt klar over det hele tiden, men jeg vet bare ikke om jeg vil klare det i lengden.. Anonymous poster hash: 43b34...2c9 Hvis du allerede er i tvil om dette er en livsstil du kan leve med, bør du tenke deg godt om før det blir for alvorlig mellom dere. Hvis dere en gang får barn sammen, kommer det meste av ansvaret for familien a/s til å falle på deg.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #9 Skrevet 3. november 2013 Hvis du allerede er i tvil om dette er en livsstil du kan leve med, bør du tenke deg godt om før det blir for alvorlig mellom dere. Hvis dere en gang får barn sammen, kommer det meste av ansvaret for familien a/s til å falle på deg. Ja det er det.. Jeg er glad i han og han har mange av de kvalitetene jeg ser etter i en mann, og derfor ønsker jeg ikke å gi slipp på han.. Jeg vil heller prøve å finne noe som gjør at jeg klarer å leve med den livsstilen Anonymous poster hash: 43b34...2c9
Karry Skrevet 3. november 2013 #10 Skrevet 3. november 2013 Helt ærlig? Å være sammen med en advokat som opptrer sånn allerede nå?... vil råde deg å droppe det før du blir for involvert. Sorry, hard facts, det blir neppe mer tid på deg. Og det høres ut som du trenger nettopp det. Hilsen en med goooood erfaring på området og vil deg vel ;-) 1
Karry Skrevet 3. november 2013 #11 Skrevet 3. november 2013 Det finnes andre! Du har bare ikke oppdaget han ennå.... Ja det er det.. Jeg er glad i han og han har mange av de kvalitetene jeg ser etter i en mann, og derfor ønsker jeg ikke å gi slipp på han.. Jeg vil heller prøve å finne noe som gjør at jeg klarer å leve med den livsstilenAnonymous poster hash: 43b34...2c9
Gorgonzola Skrevet 3. november 2013 #12 Skrevet 3. november 2013 Mann uten mål og mening? Dump ham, slike slasker gjør deg ikke godt. Mann med bevisst mål og mening? Dump ham, han har jo aldri tid til det du vil. Fornøyd? Hvis ikke, kjøp en sånn Paris Hilton hund
LionQueen Skrevet 3. november 2013 #13 Skrevet 3. november 2013 Mann uten mål og mening? Dump ham, slike slasker gjør deg ikke godt. Mann med bevisst mål og mening? Dump ham, han har jo aldri tid til det du vil. Fornøyd? Hvis ikke, kjøp en sånn Paris Hilton hund Det er faktisk mulig å finne en mann som er målbevisst, men som likevel greier å legge fra seg jobben.
Gorgonzola Skrevet 3. november 2013 #14 Skrevet 3. november 2013 Det er faktisk mulig å finne en mann som er målbevisst, men som likevel greier å legge fra seg jobben. Selvsagt. Jeg bare spissformulerte litt rundt det typiske "dere blir aldri fornøyd". Og det er like greit, sånn for å fortsette med spissformuleringa: Den dagen dere (eventuelt) blir fornøyd, er dere misfornøyd med å være fornøyd så da er det "bye bye" og finne/lete/drømme om en ny....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå