vårbruden Skrevet 5. mai 2004 #1 Skrevet 5. mai 2004 En vennine av meg ble fridd til for to uker siden, og de har bestemt at de vil gifte seg allerede den 5.juni. I ÅR!!!( :o :o ) For det første så har hun bodd sammen med typen sin i totalt tre uker, hun er gravid i femte måned, og de har tidligere hatt et langdistanseforhold ( andre siden av landet ) inntil han flyttet inn for tre uker siden. Han har fremdeles ikke fått seg noe jobb, så de lever kun på hennes inntekt ( ikke spes. god lønn ) På grunn av graviditet, vil de ikke ha noen svære greier, men så enkelt som overhodet mulig - kirkebryllup med påfølgende middag / selskap for ca. 15-25 stk. ( Mesteparten av selskapet kommer utenbys fra og må komme med fly ) Når jeg snakket med henne isted, spurte jeg om de hadde begynnt å få ting på plass ennå. Ingenting var på plass!! :o Kirken de skal gifte seg i er privat, så den er ledig, den er grei, men prest må de skaffe seg, evt. organist, selskapslokale, for ikke å snakke om brudekjole osv..osv.. Jeg ble litt sjokkert, og prøvde å si at det nærmer seg jo stort da..... men hun ville ikke stresse, sa hun???? Som gjest, er det jo koselig å f.eks. kunne booke flybilletter i god tid, osv.... Er det jeg som er hyper her, eller burde hun ikke ta rev i seilene litt faderlig fort??? :o :o :o
Gjest Myumi Skrevet 5. mai 2004 #2 Skrevet 5. mai 2004 Spør du meg høres hun både korttenkt og dum ut.
Ingeborg Skrevet 5. mai 2004 #3 Skrevet 5. mai 2004 Hun kommer til å få det travelt... Men alt går, er det ikke det folk sier?
hallingbrud Skrevet 5. mai 2004 #4 Skrevet 5. mai 2004 Huff... Hun kommer ikke til å kose seg med planleggingen i det hele tatt... Dette kommer hun sikker til å angre på. Haster det sånn, da? Hvorfor gifter de seg ikke neste år? Er det veldig viktig for dem å gifte seg før barnet kommer?
Gjest Poirot Skrevet 5. mai 2004 #5 Skrevet 5. mai 2004 Bestill flybillet når dere blir invitert og alt er ok. Går det ikke da, så går det ikke, og det er jo brudeparets problem når de gjør det på en så merkelig måte.
frosken Skrevet 5. mai 2004 #6 Skrevet 5. mai 2004 Dersom de ønsker gjøre det enkelt er det jo ikke så mye å planlegge. De må skaffe en prest i kirka og bestille bord på restaurant. Det er jo strengt tatt ikke mer som skal til.... Men det er klart at jo nærmere selve dagen de inviterer sine gjester, jo større er sannsynligheten for at gjestene kanskje ikke kan komme. Men det blir jo deres valg.
Peluche Skrevet 5. mai 2004 #7 Skrevet 5. mai 2004 Høres veldig behagelig ut synes jeg. Tror ikke det blir mer stress de siste ukene for henne enn for andre her, fordi hun sikkert ikke kommer til å bekymre seg over sånne ting som størrelsen på bordkortene, hvor mange blomster det skal være av den ene sorten i forhold til den andre og om omkretsen på brudebuketten står proporsonalt i forhold til lengden på den midterste callaen i buketten :-D Det skal ikke så mye til nemlig, gift blir man lell. Hils fra meg og ønsk henne lykke til da :-)
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2004 #8 Skrevet 5. mai 2004 Alle får ha det bryllupet de selv vil. Jeg ville ikke ha stresset på denne måten, men det er vel opp til brudeparet selv. Som gjest trenger du ikke å bekymre deg. Det eneste du trenger å ordne er billetter, presang og antrekk.
Gjest Muslingen Skrevet 5. mai 2004 #9 Skrevet 5. mai 2004 Min mor og stefar hadde to uker på å få alt i orden. Og det gikk helt fint det. Bryllupet ble kjempeflott! Hun leide kjole, fikk en venninne til å være sjef på kjøkkenet, de bestilte koldtbord som jeg hentet mens de var hos fotografen, pynting og alt sånt smånips fikset jeg og mamma sammen. Det ble et sååååå koselig bryllup!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå