Fakse Skrevet 1. mars 2002 Forfatter #21 Skrevet 1. mars 2002 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse
Askepott Skrevet 2. mars 2002 #22 Skrevet 2. mars 2002 Vi er nok litt utradisjonelle, vi skal gifte oss i karibien. Ritualet blir utført av en dommer på spansk(engelsk tolk). Jeg skal ha brudekjole. Håper å få vielsen under palmene på stranda. 12
ida Skrevet 2. mars 2002 #23 Skrevet 2. mars 2002 Vi gifter oss i tinghuset, jeg skal leie kjole hos Norsk Film (IKKE hvit!), vi holder bryllupsfesten i et utendørsmuseum. Og har ikke drømt om dette hele livet... Lykke til alle sammen! 12
Leia Skrevet 2. mars 2002 #24 Skrevet 2. mars 2002 Jeg synes det å gifte seg tradisjonellt er mest crazy av alt, i allefall i litt yngre miljø, der mange melder seg ut av kirka, og har mistet troen på ekteskapet. Men jeg tror! Deeeet er crazy det!
viwi Skrevet 2. mars 2002 #25 Skrevet 2. mars 2002 syns det høres ut som du er ganske a4 du og!! JEg skal gifte meg i hvit kjole, ha 3 retters midag, en nydelig mann i sjakett og alt det der. A4 eller ikke. Det er slik vi vil ha det. Ikke fordi alle herinne gjør det på samme måte.Men fordi det er OSS. Gjør meg noen tanker om at folk som kommer med sånne innlegg gjør det for å provosere. Dere skal ha bunad, 3 retters middag osv. Har vært i et slikt bryllup jeg- det var jammen ganske så likt et vanlig kirkebryllup selv om presten ikke var der eller at bruden hadde hvit kjole... Her ble det gjort på kontor og festem var som andre bryllupsfester igrunnen. Skjønner ikke helt hva du vil fram til egentlig 1212[ Dette Innlegg er endret av: viwi den 2002-03-02 15:00 ]
Fakse Skrevet 2. mars 2002 Forfatter #26 Skrevet 2. mars 2002 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse
littlebirgit Skrevet 2. mars 2002 #27 Skrevet 2. mars 2002 hei Måtte bare si noen ord om denne tråden. Det virker som om folk er litt amper i sin bryllusforberedelse ... Jeg synes denne tråden er super fordi som sikkert mange andre er dette første gangen jeg planlegger et bryllup og det er artig og lærerikt og se hvordan andre skal gjøre det. Ikke fordi jeg er så fryktelig nyskjerrig, rett og slett fordi folk kommer med ideer man kanskje ikke hadde kommet opp med selv. Jeg er nok ganske A4 men prøver å komme på andre ideer for å gjøre mitt bryllup spesielt..Nå skal det sies at jeg gifter meg med en fra England så har vurdert at ringene bringes opp på en pute som bæres av min sønn, mener dette er en tradisjon fra England og har lyst på et "mixet" bryllup. Men etter å ha undersøkt litt virker det på meg som de fleste bryllupstradsjoner er ganske like..Vi skal også ha to "forlovere" hver, med noenlunde like dresser (kanskje litt klisje ) Ville bare si at det er flott at man kan prate om hvilket bryllup hver en av oss skal ha, da får man ideer og dessuten er det koselig og lese om ulike måter å gjøre det på. Klem fra en ikke amper bryllupsplanlegger...
Eføya Skrevet 2. mars 2002 #28 Skrevet 2. mars 2002 Må le litt for meg selv av denne tråden. Kanskje folk reagerer på å bli kalt A4? Det er jo kanskje ikke sånn folk liker å se seg selv..A4 blir jo gjerne forbundet med "litt kjedelig". Selv er jeg ikke så glad i å tenke på at jeg faktisk er ganske A4! Vi gifter oss i kirken, jeg i hvit kjole - han i kjole og hvitt. Min far fører meg opp kirkegulvet. Vi skal ha et "tradisjonelt" selskap etter vielsen (selv om jeg desperat vurderer andre løsninger enn tre retters A4 middag, ender vi sikkert med det. Det er godt.) Vi kommer sikkert til å fullføre utdannelsen før vi får barn -hunder har vi fra før. Vi tilbringer ferier på hytta ved sjøen og på fjellet (noen utenlandsturer også da). Vi har tradisjonelle hobbyer. Det eneste utradisjonelle er kanskje at når vi er på jakt er det jeg JEG som skyter:) -Og han som tilbreder middagen..Vi ønsker oss 2,4 barn (er usikre på om det blir 2 eller 3 -om vi er heldige å kan få). Vi er som sagt ganske A4 og veldig lykklige. Men liker jeg å bli kalt A4 ?? NEEEEEEIIIII *SMILER"
june2002 Skrevet 2. mars 2002 #29 Skrevet 2. mars 2002 Hei! Vi har nok endt opp med et "A4" bryllup, men begynte riktignok annerledes! (selv om vi har fått mye pepper her inne fordi vi ikke skal serv alko ) Først tenkte vi at vi bare skulle dra til Roma og gifte oss der, enkelt og romantisk. Vi er jo studenter og har ikke akkurat mye av penger... Men så ombestemte min kjære seg, og vi bestemte oss å ha en stor familie og vennefest... men ikke det helt tradisjonelle: vi ville ha det i selskapstelt, med mange gjester og med koldtbord og vin, og en stor danseplass. Vi ville ikke ha taler og sanger o.l. heller.. Bare at alle møtest og hadde det koselig. Dette ble ikke noe av, det var vanskelig å få gjennomført. Da vi til slutt fant et sted vi likte, synes vi det passet bedre med tre-retter, med trad. taler og sang. Og dette er vi kjempefornøyd med!! Dette ble langt, men ville bare si at dere er nok ikke de eneste som har tenkt på å gjøre det litt annerledes... det er bra det, så får vi A4 noe mer enn det tradisjonelle å tenke på Men Ragnhild: de fleste forbinder A4 med tørrpinner eller at vi gjør som alle andre bare fordi alle andre gjør det, så det er vel derfor så mange reagerer for det er nok ikke så mange som kjenner seg igjen i det!12
Linemor Skrevet 3. mars 2002 #30 Skrevet 3. mars 2002 Vi skal gifte oss i kirken, dette fordi jeg har tenkt og gifte meg en gang i livet, og synes det er tradisjon jeg vil holde. Vi regner med å ha coldtbord, med øl og vin. Har mer eller mindre tenkt til og kutte brennevin, men unntak av coganc til kaffen. Bestemoren min skal sy brudekjolen, og ja den skal være hvit. Brudebukketen har jeg ikke tenkt på ennå.
Fakse Skrevet 3. mars 2002 Forfatter #31 Skrevet 3. mars 2002 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse
Tusenfryd Skrevet 3. mars 2002 #32 Skrevet 3. mars 2002 Vi hadde et ikke veldig A4 bryllup. Joda, det var i kirken med treretters middag... vi hadde faktisk tatt vare på alt vi kom på av tradisjoner og enda noen til. Men vi gjorde vår personlige vri på det hele. Og det var akkurat de vriene som gjorde at folk snakker om bryllupet vårt enda, som et fantasisk bryllup med varme og omtanke. Vi har spesielt fått kommentarer at det var så OSS, så ekte og det var VÅR fest og ikke bare et "show on the road". Jeg skjønner hva Ragnhild mener, og tror ikke at dette var for å provosere. Det ble oppfattet av meg som en tanke i hvert fall. Og hvis du reagerer på at det hun nevner er A4 - hvorfor? Hvis dere har valgt akkurat det som mange andre velger - hva er galt med det? Dere har vel valgt det fordi det var riktig for dere? Hvis ikke, så hadde jeg vel tatt en revurdering. Men det tror jeg ikke. Ingenting er galt med hvit kjole, veteranbil eller kirke og treretters middag. En annen betraktning fra meg som har vært her siden disse tider i fjor... moten endrer seg. I fjor skulle "alle" ha Shania Twain og Calla - i år er det andre ting som gjelder. Hvis du ikke ønsker et A4 bryllup, er vel noen av trikset å holde seg unna årets store hype i hvert fall. Bortsett fra det: jeg er sikker på at alle her inne, med sine brudgommer og forlovere (med og uten røde kjoler) og sprø svigerfamilier og hva det måtte være - får en stressende forberedelsestid, en vanvittig herlig bryllupsdag, og en tanke eller to etterpå om hva man prioriterte rett og galt, hva man er glad for at man var manisk på og hva man kanskje ikke skulle lagt så stor vekt på. Jeg er sikker på at dere blir vakre og nydelige bruder alle sammen, og jeg vet det blir en dag dere vil huske hele deres liv! 12
Montezuma Skrevet 3. mars 2002 #33 Skrevet 3. mars 2002 Hei Ragnhild! Du skriver at av de (få?) som ikke skal ha hvit kjole,så skal alle ha grå eler isblå. Og jeg som trodde jeg var spesiell med min grå kjole....? Har aldri sett en grå brud før. Av alle de over 100 min kjole-innleggene i det gamle forumet så var det heller ingen grå. Jeg leier en kjole som har vært brukt en gang før, og skal brukes to ganger etter meg. Er jeg fremdeles litt spesiell, eller er det så mange grå bruder som du sier......? (Buhuuu------ trodde jeg var den eneste) Klem,12
diddi Skrevet 4. mars 2002 #34 Skrevet 4. mars 2002 Jeg synes Ingvild sa det så treffende. Vi ønsker jo alle å være orginaler, men jeg synes ALLE forslagene var temmelig A4 på hver sin måte. (Utenom Karibien da!) Det er liksom enten hvit kjole eller bunad. Og sydentur begynner vel også å bli "vanlig". Det vekker vel ikke så veldig oppsikt lenger ihvertfall. Men til syvende og sist så ender vel selskapene ganske likt? Selv om det er litt annerledes ramme rundt. Med mindre man drar hele selskapet over Besseggen, med stor grillfest på turisthytta etterpå. (Og det at de unge drar på pub etter middagen, det kan jo også være litt kjipt da. Det beste er vel om selskapet er så hyggelig at både unge og gamle blir til langt utpå morrakvisten.) Ja, jeg er A4, selv om jeg så gjerne vil være spesiell. Men for noen så er det å reise til Las Vegas å gifte seg også noe som ikke sjokkerer lenger. (Jeg vet om et tilfelle der det var mer sjokkerende at de IKKE gjorde det, og heller valgte kirke og selskap.)
Tiger Skrevet 4. mars 2002 #35 Skrevet 4. mars 2002 Kan noen forklare meg hva som IKKE er A4? Beklager, men jeg har virkelig ikke fått med meg poenget i denne diskusjonen. Om man inviterer til bryllup, konfirmasjon, dåp, julefeiring eller middag en lørdag kveld, så vil jo rammene være mer eller mindre de samme uansett. Jeg klarer absolutt ikke å se noe radikalt med å ha rød eller grønn eller svart brudekjole (temaet har faktisk vært oppe tidligere), eller å kjøre traktor i stedet for veteranbil (også et tema som har vært oppe tidligere). Kanskje er det mange som har de samme salmene, men da jeg må tillate meg å si at utvalget av glade, ikke dømmende salmer er begrenset, så er vel ikke det så rart? Det er heller ikke så mange marsjer å velge mellom, og da mange av de er veeeeeeldig pompøse, så er det vel ikke så rart om mange ender opp med de samme? Har man mange gjester og begrenset budsjett, så er stek og is det letteste å servere, og siden Norge ikke flommer over av billige, bra selskapslokaler, så må man vel også regne med at det samme lokalet huser bryllup flere ganger. Om man vil ha solosang i kirken, så må sangen for det første ikke stride mot det kristne budskap, og for det andre egne seg som solosang og som oftest akkompagnert av et kirkeorgel. Det er litt spesielt, ikke SÅ mange sanger passer til det, og dermed ender man opp med mye av det samme igjen. Ja, man følger moter, men det gjør man da til daglig... om enn ikke bryllupsmoter Om jeg, Viwi, Tuppelure og Astra tropper opp i hvite kjoler ved siden av en mann i sjakett, synger Å leva det er å elska, kjører hjem i veteranbil og spiser stek til middag, så tviler jeg likevel ikke på at vi klarer å sette et personlig preg på dagen! Som dere skjønner så blir jeg hysterisk av å bli kalt A4! Vi kommer til å ha et tradisjonelt bryllup med vår vri, og jeg trenger fremdeles hjelp til å se at det er noe radikalt ved å gifte seg i bunad, i syden eller i HEF. Man kan heller ikke si at A4 og tradisjonelt er to sider av samme sak. Å være A4 er å være sneversynt, og å være tradisjonell er å følge tradisjoner -og alle vet at de endrer seg fra familie til familie og fra sted til sted. Stoooooooor forskjell!
Skorpion72 Skrevet 4. mars 2002 #37 Skrevet 4. mars 2002 Må bare si meg helt enig med Tiger! Bra innlegg!
Fakse Skrevet 4. mars 2002 Forfatter #38 Skrevet 4. mars 2002 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse
tone Skrevet 4. mars 2002 #39 Skrevet 4. mars 2002 hva er det som er utradisjonelt med ditt bryllupp, Ranghild????? ikke det at det er negativt, men siden du er så redd for å være A4 som du så fint kaller det. selv ville jeg aldri hatt det anderledes, enn å ta vare på de tradisjoner vi kjenner til.men spesielt blir det for alle, på deres måte.
Fakse Skrevet 4. mars 2002 Forfatter #40 Skrevet 4. mars 2002 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå