Gå til innhold

A4 bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Trøst til deg:

Vi skal ikke gifte oss i kirken, vi skal ha en privat seremoni i festlokalet med en dommer (da vi ikke tror på Gud, er det heller ikke naturlig å innvie ham i seremonien)

Vi skal ikke til fotograf

Vi skal ikke ha kakebord eller bryllupskake

Vi skal avslutte festen tidlig og kjøre hele banden, venner og familie til privat nachspiel med øl, pølser og lompe

Det går an å lage sin egen vri !

Skrevet

Kan ikke du fortelle litt om dine planer da? Hva som ikke er A4 med ditt bryllup?

Jeg er ihvertfall åpen for nye ideèr, selvom jeg skal gifte i kirken og i brudekjole!

Skrevet

Vi skal ha vielsen ute på gården hos min smaboers foreldre. Vi føler ikke at det er riktig for oss og gifte oss i kirka, og synes det fort kan bli litt for " stivt".

Så etter mye om og men fikk vi en prest ifra baptistkirka til og vie oss ute. Hadde begynt å gi opp håpet på at vi kunne bli viet utenfor kirke eller sorenskriver.

Men presten er kjempe hyggelig, og hele vielsen for vi " sette" sammen selv. Noe som gjør at det vi bli en veldig personlig vielse!

Etter vielsen skal vi ha hageparty på gården, med partytelt. Vi skal servere spekemat og grillspyd med tilbehør. Dette vil bli et slags koldtbord.

og så skal det bli dans og fest utover natta, med masse godt og drikke og nattmat ( ertesuppe og hjemmebakte rundstykker).

Jeg skal heller ikke ha hvit brudekjole, men en isblå KJEMPEFIN prinsessekjole!!! icon_wink.gif

Og i håret skal jeg ha en kjempe fin tiara.

Det eneste jeg ikke er sikker på enda er brudebuketten. Tror det blir orkideer eller noe. Vi får se...

Gleder meg iallefall. Og det blir akkurat slik vi begge vil ha det!!! icon_smile.gif

Lykke til alle sammen!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi gifter oss i Kirken, grunn - jeg er troende og ønsker det og jeg var så heldig at min tilkommende ville gjennomføre det sammen med meg.

Jo festen er ganske normal den regner jeg med, men hvorfor ikke. Vi tenkte faktisk på koltbord, men plassen der vi skal ha festen hadde ikke den type koltbord som vi ønsket.

Jeg liker å være A4 jeg icon_smile.gif Hadde ikke så mye å bidra med her akuratt neo.12

Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv, og vi er kanskje litt strömlinjeformede, selv om vi på andre måter skiller oss veldig fra den store hop. Vi gifter oss i kirken fordi vi tror, jeg hadde store planer om å bruke en "resirkulerbar" kjole, men ender vel opp med stoooor hvit kjole ganske enkelt fordi denne fasongen kledde meg veldig godt. Vi kjörer koldtbord, og har ikke åpen bar, siden det her er vanlig med kun en stor bolle med punsj eller lignende. Den store forskjellen kommer vel i at vi sliter med å finne en måte å binde hele historien sammen, siden våre familier ikke har noe felles språk!!! Så jeg vet ikke helt hvor "normalt" dette blir? icon_smile.gif

Ps: Etter en viss tid her inne trodde jeg at "standard-bruden" hadde pronovias-kjole og calla i buketten....? Dette har i hvertfall fått meg til å föle at jeg er litt merkelig...

Angelina

Skrevet

Ja det blir nok A4. (Vi skal ha 4-retters!!)Hehe.gif

Hadde håpet på noen tips til å få et eget særpreg på festen. Men det er ikke enkelt. Vi har ingen steder der vi kan sette opp telt og grille. Heller ikke mulig å reise med båt fra kirka til lokalet. Jeg lurte et øyeblikk på hest og vogn for alle gjestene. Men det vil ta for lang tid gjennom skogen. Men er det ikke nettopp derfor vi stikker så ofte innom denne siden? For å få inspirasjon til noe litt annerledes.

Skrevet

Joda, kjører standar A4 vi! Hvorfor? Fordi det er det vi har lyst til, det er det vi har drømt om! Men standar A4... Vi følger bl.a. ikke helt tradisjonene fra det området jeg er fra, så en del gamle tanter vil nok surmule litt. Ikke skal vi ha levende musikk heller. Jeg syns det viktige er at brudeparet får dagen sånn som de ønsker, og om det er orginalt eller ikke gir jeg ærlig talt blaffen i!12

Skrevet

Gifter meg borgerlig på en tirsdag i bunad, serverer 5-retters, reiser rett på bryllupsreise så fort desserten er spist opp.

Kan ikke jeg kalles A3? Synes det er så stilig bil......

Gjest Anonymous
Skrevet

*Leer*

Hva har du med hvordan andre gjør det?

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Skrevet

glad jeg ikke har trangen til å alltid gjøre alt så anderledes og spesielt. noen tror de må lage alt slik at de skiller seg ut, uforståelig for meg.

hvit brudekjole er for meg naturlig, det er jo nydelig og det er jo det vi skal være den dagen. og jeg vet at iallefall min kommende mann ikke vil noe heller enn å se meg i hvit kjole.

så A4 kanskje, men alle setter nok sine særpreg på sin dag, på sin spesielle måte.

De som har behov for å skille seg sånn ut, får en ikke nok oppmerksomhet ellers, at denne dagen skal en gjøre alt for å virkelig få det???????

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal ha et elativt tradisjonelt bryllup, fordi det er det vi begge alltid har ønsket oss. Kirke, stor kjole, middag og hele pakka!

Men fordi vi også liker å ikke være helt A4, har vi våre egne små vrier på en del ting:

Siden de fleste har (og forventer og se meg) i hvit kjole, så skal jeg ha grå.

De fleste har kandelaber med vanlige lys, derfor har vi noe helt annet på den fronten.

Siden andre har nusselige brettede servietter, så bretter vi dem som en herrejakke.

Siden de fleste har masse perlestæsj, så har ikke jeg en eneste perle.

Siden de fleste brudepiker har søte kurver med blomster, så skal våre ha sinkbøtter.

OSV. OSV.

Tradisjonelt - ja!

Med egen vri - ja!

Som vi ønsker - ja!

Skrevet

Arti å lage et spesielt bryllup!

Selv har vi nok et ganske A4 bryllup ja, men vi er vel så spesielle selv at det holder..

Vi skal holde festen i partytelt da, det er vel litt spesielt i Trøndelag iallefall! (Vi er kjent for å ha mye dårlig sommervær!!)

I tillegg skal vi ha en gammel Rolls Royce cabriolet, men det er vel ikke så spesielt heller.

Uansett synes vi bryllupet blir spesielt nok for oss - vi er litt tradisjonelle og vi gifter oss kun en gang!

Skrevet

Skjønner ikke helt hvor du vil med spørsmålet ditt. Er du på jakt etter folk som gifter seg under vann elller noe sånt? Det er jo nødvendigvis noen rammer som er satt på forhånd ved inngåelse av ekteskap; man må ha noen som kan gjennomføre vielsen, og det er ikke så mange. Og de som kan er skjelden villig til å vie folk ute, på et fjell, i et basseng, hjemme, i lufta osv.

Skjønner heller ikke helt den med tre retters middag... Er det mindre A4 å servere fire retter, eller koldtbord, eller grillmat, eller hva som helst? Mat er mat er mat er mat -ikke på smak, men man har visse begrensninger der også.

Hva man har på seg... tja, hva ville ikke være A4? Ikke bunad for det er det MANGE som gifter seg i -det er bare ikke samme kaoset for å finne en man liker da det gjerne er i forhold til hvor man kommer fra. En pen drakt eller kjole? Det er vel ikke noe utradisjonelt ved det heller, og i alle fall ikke i dag hvor mange gifter seg flere ganger eller i godt voksen alder eller av andre grunner synes det er unaturlig å "stå hvit brud". Så hva vil ikke være A4 da?

Bordkort, menyer, invitasjoner og andre papirgreier er jo mest av praktiske grunner, og fordi mange liker å dille med slike ting gjør de det selv og fordi man gjerne vil at det man lager selv skal være fint spør man om råd, tips og meninger fra andre?

Alt i alt så skjønner jeg altså ikke hva du mener i det hele tatt. Kan du forklare?

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Skrevet

Kan du ikke fortelle da, hva som er så utradisjonelt med deres bryllup? Alle legger vi vårt personlige preg på dagen, og alle vil vi få en dag som skiller seg ut fra andres på en eller annen måte. Og som jeg skrev i det forrige innlegget, så er det jo visse kriterier som stilles uansett.

Skrevet

Jeg synes det var et fint tema å ta opp, jeg, så får vi kanskje noen ideer alle?

Vårt bryllup tror jeg blir en hærlig blanding mellom A4 og det litt spesielle, men døm selv:

Vi gifter oss i Spania om 25 dager. Vi skal ha utendørs vielse kl. 13.00 (av en sjømannsprest, så det blir det "vanlige" ritualet.) Siden det er ute, skal inn- og utgangsmarsj spilles på CD (dette er den eneste måten å få løst våre ønsker for musikk på.) Så skal sangene og soloinnslaget akkompagneres av min far som spiller akkustisk gitar. Gjestene skal stå rundt oss, for de blir vel ikke mere enn ca 30.

"Alteret" er et tungt steinbord, som kun skal pyntes med en norsk hardangersømsduk (arverstykke fra min mors familie - som vi skal få etterpå) to messinglysestaker og ville blomster. Det mer tradisjonelle blir jo at min far skal følge meg opp til brudgommen (men vi skal gå opp en trapp i det parkanlegget vielsen skal finne sted.) Vi skal ha brudekjole og smoking, og brudebukett og det hele.

Når vielsen er over skal alle samles til fotografering i trappen, og så få et glass champagne mens maten til mottagelsen gjøres i stand, samme sted som vielsen ble holdt. Maten skal bestå av tapas med champagne og rosevin. I de to neste timene skal gjestene kose seg i det deilige (?) været og med maten, på en litt uformell måte. Kl. 16.00 går vi hvert til vårt. Vi skal fotograferes litt, mens gjestene kan slappe av i sine leiligheter.

Kl. 20.00 braker det løs med 4-retters bryllupsmiddag på en restaurant nede i byen. Taler og kanskje sanger blir det, men ingen dans eller fest etterpå. Jeg tipper at de unge velger å gå på bar når restaurantbesøket er over, kanskje i 12-tiden.

Til sist vil jeg si; vi gleder oss veldig til denne dagen, og synes den blir spesiell, for oss. Og det er vel det som er poenget? Hver og en må sette SITT preg på dagen, og gjøre det slik de vil, men det er jo kjekt å gi hverandre tips og ideer til hvordan en løser ting!? Ikke bli så oppbragte over uskyldig stilte spørsmål.

Lykke til ALLE bruder!12

Skrevet

Hei.

Må le litt. Hver gang noen skriver om noe annet enn det vanlige som blir skrevet om her, så er det diverse folk som hisser seg opp. *s*

Vi skal ha et ganske tradisjonelt bryllup. det å gifte oss i kirken er noe vi begge ønsker. Selskapet blir sikkert også ganske A4, og maten likeså (vi skal ha koldtbord).

Men selskapet blir veldig OSS icon_smile.gif og det er jo det viktigste at man får den dagen sånn som man selv vil ha den icon_smile.gif Så - lykke til både tradisjonelle og utradisjonelle brudepar icon_smile.gif12

Gjest Anonymous
Skrevet

A4 og A4, ikke vet jeg. Men jeg vet ganske sikkert hvordan jeg ville ønsket at dagen skulle arangeres. Vi er tidlig i forberedelsene ennå, så det kan jo komme noen justeringer underveis, brudgommen skal få si sitt han også. Men altså her er mitt ønske.

Enten vielse hos sorenskriveren eller ute i det fri, men hvordan finne noen som er villig til å vie oss utendørs.

Deretter ønsker jeg å spise en bedre middag på en "restaurant" med kun brudeparets foreldre og søsken med ektefeller som gjester + forlovere selvsagt. Deretter tar man kaffe, bryllupskake og conac før selskapet avsluttes . Ønsker ingen sanger eller taler eller lignende. Hadde håpet å finne en kjole (ikke nødvendigvis brudekjole) som ikke har slep eller slør og uten for vidt skjørt og gjerne shampanjefarget. Liten rund brudebukett. Fotografering er et must.

Hilsen voksen brud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...