Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har planer om å kjøpe den nye iphone 5S. Jeg har sjekket den norske og amerikanske hjemmesiden til apple. Det står at iphone 5s (16gb) koster 5740 kroner på den norske siden og at den koster 199 dollar som er 1184 norske kroner på den amerikanske hjemmesiden til apple. Har jeg misforstått eller er det bare sånn?

Her er link:

USA: http://store.apple.com/us/buy-iphone/iphone5s

Norge: http://store.apple.com/no/buy-iphone/iphone5s?afid=p231%7Ccamref%3Aiimt&cid=AOS-NO-Aff-PHG

Setter pris på raskt svar! :-)

Endret av iphone 5s?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er med abbonement.

Skrevet

Det er med abbonement.

På den norske siden?

Skrevet

Ja. Det er med mobilabonnement. Skal du kjøpe iphone som ikke er låst til abonnement koster iphone 5s (16 gb) 649 dollar.

Anonymous poster hash: 8eeb7...c93
Skrevet

På den amerikanske, selvsagt. Dersom du SER, så ser du at steget etter å velge størrelse, er å velge abbo.

Skrevet

På den amerikanske, selvsagt. Dersom du SER, så ser du at steget etter å velge størrelse, er å velge abbo.

ser det nå, ser det nå. Men da blir det vell ikke noe billigere å kjøpe fra USA?

Skrevet (endret)

649 dollar er omtrent 3868 kroner. Så må du beregne moms og sånne greier.

Endret av Silfen
Skrevet

Du sparer litt.

Med 25% moms og fortollingsgebyr blir det 4827 kr. Altså en differanse på 913 kr. Men så må du betale porto i tillegg for å få sendt den hit..sa da blir det ikke mange hundrelappene igjen.

På toppen av dette har du ikke 5 års reklamasjon på en iphone kjøpt i USA som vi har i Norge.

Jeg ville personlig kun kjøpt utenlands om jeg var på reise i det landet. Så slapp du moms, fortolling og porto. Du ville til og med kunne fått VAT refund fra det landet du kjøpte mobilen.

Skrevet (endret)

Du sparer litt.

Med 25% moms og fortollingsgebyr blir det 4827 kr. Altså en differanse på 913 kr. Men så må du betale porto i tillegg for å få sendt den hit..sa da blir det ikke mange hundrelappene igjen.

På toppen av dette har du ikke 5 års reklamasjon på en iphone kjøpt i USA som vi har i Norge.

Jeg ville personlig kun kjøpt utenlands om jeg var på reise i det landet. Så slapp du moms, fortolling og porto. Du ville til og med kunne fått VAT refund fra det landet du kjøpte mobilen.

Endret av iphone 5s?
Skrevet

Hvis jeg kjøper telefon i USA og abonnement her i norge. Kommer så klart ann på abonnement med noe som man har litt av alt ink i abonnemente. sånn ca hva vill det koste? kjempe god hjelp altså! ;)

Skrevet

Som nevnt før her. Oppholder du deg i USA og kjøper den der koster iphone 5s (16gb) 3868 kr. Et gjennomsnittsabonnement i Norge ligger vel på 150 kr mnd.

Skal du kjøpe via internet fra USA blir det minst 4827 kr+porto. Ikke verdt å gjøre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...