Gå til innhold

Planlegger å kjøpe ny laptop, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kaller alle EDB-guruer :)

Jeg vurderer ny laptop til nyåret, og har ramla helt ut av hva som er bra og ikke ifht skjermkort og prosessormerker og videokort og ditt og datt, så tenkte jeg skulle prøve meg på en småfrekk liten "jeg ramser opp hva jeg vil ha, noen som vet hva jeg bør kjøpe?" her ;)

Jeg ønsker en laptop med god kjøling, bruker vifteplate og extractor fan men vil gjerne ha en som tåler å drives hardt uten at den går varm. Minimum 8GB RAM og 500GB intern disk, samt at 15,6" skjerm er å foretrekke, slik at den passer det jeg har av laptopvesker fra før. Trenger absolutt ikke være en spill-pc, men om den kan kjøre ting som Sims3 og Civilization5 uten problemer er det veldig fint :)

Jeg har en forkjærlighet for Acer, men kan fint vurdere andre merker også. Så lenge det ikke er HP. Jeg er mildt sagt lite imponert over kundeservicen jeg har fått hos dem tidligere, og gidder ikke rote meg inn i det kaoset der en gang til.

Mac er helt uaktuelt.

Absolutt makspris 10.000,-

Tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen spillguru + at jeg har brukt opp datahjelpkvoten min for i kveld! :Hehe:

Men jeg ville ikke lagt altfor mye i hvor mye RAM det er originalt. Det er rimelig lett å putte i mer om du ikke har ti tommeltotter. Til ditt bruk tror jeg dog ikke det holder med integrert (Intel) grafikk, men akkurat hva som er nok kan nok kidsa svare bedre på. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...