Gå til innhold

Sur mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en mamma som er sur HELE tiden. Hun klager på alt jeg gjør og klikker på meg for den minste tingen. Også slår hun når hun blir sint. Jeg prøver og være grei men hun svarer bare med frekk stemme tilbake :( Orker snart ikke mer av dette.. Er på rommet mitt nå og gråter.. Har lyst i fosterhjem :( Noen som vet hva jeg kan gjør? Er ei jente på 13..

Anonymous poster hash: 7e23b...bde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kontakte barnevernet, men jeg tror nok ikke dette er nok til å at du skal havne i fosterhjem. Men det du kan få hjelp til er samtaler med din mor slik at hun forstår deg bedre.

Anonymous poster hash: 998b4...61a
Skrevet

Du kan også ta kontakt med helsesøster på skolen. Hun kan hjelpe deg med hva du bør gjøre videre :) Ingen skal ha det sånn at de blir slått hjemme, så ikke vær redd for å ta kontakt med verken helsesøster, barnevernet eller noen andre! De er der for å hjelpe deg og moren din. :)

Anonymous poster hash: 07c78...723
  • Liker 1
Skrevet

Hva med faren din? Kan du bo hos han?

Skrevet

Hva med faren din? Kan du bo hos han?

Nei, min far vil ikke ha noe med meg og gjøre :(

Skrevet

Høres ikke lett ut.

Er hun bare generelt i et dårlig humør eller går det i bølger?

Snakk med helsesøster på skolen først å fremst.

Har du forsøkt å snakke med mammaen din også? For eksempel : jeg forstår ikke hvorfor jeg gjør deg så sint, men jeg vil gjerne prate med deg sånn at vi kan få et fint å hyggelig forhold?

Uff, masse masse lykke til.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tillater du foreldre og slå barna sine? Jeg har dessuten prøvd alt for at vi skal få det til og funke.. Men hun bryr seg ikke! Men hva kan helsesøster gjøre hvis jeg snakker med hun? Tror ikke mamma gidder og være med ned på skolen for samtale med hun, og isåfall kommer hun bare til og til helsesøster :(

Endret av Stjernesol
Skrevet

Innlegget er fra meg TS

Skrevet

Kjære deg, det er selvsagt ikke greit at du blir slått av moren din. har du en lærer du stoler på og som du kan snakke med? helsesøster? eventuelt kan du ta kontakt med barnevernet der du bor. Du skal ikke ha det slik, ingen barn skal ha det slik, og det er forbudt i Norge å slå barn. Dette er ikke ditt ansvar å ordne opp i heller, det er ikke ditt ansvar å få mamma til å slutte å slå. pass på deg selv *klem*

Gjest Whitestripes
Skrevet (endret)

Tillater du foreldre og slå barna sine? Jeg har dessuten prøvd alt for at vi skal få det til og funke.. Men hun bryr seg ikke! Men hva kan helsesøster gjøre hvis jeg snakker med hun? Tror ikke mamma gidder og være med ned på skolen for samtale med hun, og isåfall kommer hun bare til og til helsesøster :(

Du trenger ikke ha med moren din til helsesøster. Hvis helsesøster ikke klarer å hjelpe deg, tar du kontakt med barnevernet.

Endret av Stjernesol
Skrevet

Prat med helsesøsteren på skolen din. Hun har plikt til å ta deg seriøst og eventuelt varsle de riktige instansene. Det er ikke greit å bli slått, ikke under noen omstendigheter.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

Stjernesol, mod.

Skrevet

Snakk med helsesøster ja. Det hun kan gjøre er å snakke med folk som kan kontakte din mor slik så det blir gjort noe med. Det her er noe du skal slippe å være oppi alene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...