Gå til innhold

Fyll og frosting til regnbuekake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Postet dette på mat-forumet, men pga manglende respons prøver jeg her også. Kaker og bursdag passer kanskje bedre på barn og familie? 😊

Jeg har lyst å lage regnbuekake til min datters bursdag, men lurer litt på hva jeg skal fylle den med, samt hva jeg skal trekke den med.

Smørkrem som står i mange oppskrifter utgår, det liker jeg ikke. Andre gode forslag? Skal i tillegg servere gulrotkake da den er en favoritt, blir det mye med kremost både på den og regnbuekaken?

Har lyst å trekke den med en fondant av noe slag, synes det ser penere ut enn bare krem. Gode forslag der og?

Jeg har ikke laget så mye avanserte kaker og cupkakes, så jeg vet ikke hvordan de ulike frostingene og fondantene "oppfører" seg og smaker (blir for stive, for søte etc)

Skrevet

Hva med en enkel sjokoladekrem på?

Anonymous poster hash: a61fa...d15
  • Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet

Hva er regnbuekake?

Om det er kremen som skal være i alle regnbuens farger, kan du ikke farge slik gulrotkakekrem?

Skrevet

Marsipan går an :)

Anonymous poster hash: 42b12...14b
Skrevet

Nå vet ikke jeg helt hva en regnbuekake smaker, men hva med en marengs? Eggehvitter og sukker pisket sammen.

Anonymous poster hash: 5a804...bc2
Skrevet

Hva med om du blander kremost, melis, krem og vaniljestang?

Anonymous poster hash: dfd4c...a94
Skrevet (endret)

Hva er regnbuekake?

Om det er kremen som skal være i alle regnbuens farger, kan du ikke farge slik gulrotkakekrem?

Det er lagene med sukkerbunn som skal farges. Kremen skal være hvit. Har sett oppskrifter med gulrotkake-krem, men skal lage gulrotkake i tillegg. Blir det dumt med to (ulike) kaker med lik krem tro? Endret av piapetrine
Skrevet

Hva med en enkel sjokoladekrem på?

Anonymous poster hash: a61fa...d15

Har du oppskrift eller link til en god en? 😊

Skrevet

Marsipan går an :)

Anonymous poster hash: 42b12...14b

Hvis det ikke var for at jeg hater marsipan 😂

Skrevet

Det er lagene med sukkerbunn som skal farges. Kremen skal være hvit. Har sett oppskrifter med gulrotkake-krem, men skal lage gulrotkake i tillegg. Blir det dumt med to (ulike) kaker med lik krem tro?

Ja, det blir dumt. Spesielt om noen ikke liker sånn krem som vanligvis er på gulrotkake, jeg personlig synes det er veldig ekkelt.

Om kremen skal være hvit, hva med en sånn krem som er på denne kaken? http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?id=1988

Skrevet

Ja, det blir dumt. Spesielt om noen ikke liker sånn krem som vanligvis er på gulrotkake, jeg personlig synes det er veldig ekkelt.

Om kremen skal være hvit, hva med en sånn krem som er på denne kaken? http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?id=1988

Den så spennende ut! Takk for tipset 😊

Skrevet

Jeg elsker ostekrem, men på noe så "kjedelig" som sukkerbunn ville jeg valgt noe med mer smak til fyll. Friske bær er jo knallgodt, og om du går for en marengskrem på toppen trengs noe syrlig/friskt for at det ikke skal bli for søtt.

• Liker 1
Skrevet

Enig med belle. Ser for meg at bringebær eller jordbær er godt sammen med marengskrem.

Skrevet

Jeg har laget denne: http://passion4vintage.com/2012/04/oppskrift-regnbue-kake/ - litt mektig, men god på smak :)

Var det godt med banan altså? Har sett den, tenkte å bake bunnene etter den oppskriften hvertfall, og banan/tropisk passer jo med "tema" hvertfall, men vegrer meg litt for den søte smaken...

Alternativene nå er hvit sjokoladekrem med marshmellowfondant, marengskrem med friske bær inni (men fargene på bærene ødelegger litt det visuelle), eller denne tropiske...

Gjest pysepusen
Skrevet

Var det godt med banan altså? Har sett den, tenkte å bake bunnene etter den oppskriften hvertfall, og banan/tropisk passer jo med "tema" hvertfall, men vegrer meg litt for den søte smaken...

Alternativene nå er hvit sjokoladekrem med marshmellowfondant, marengskrem med friske bær inni (men fargene på bærene ødelegger litt det visuelle), eller denne tropiske...

Jeg droppet vel bananen når jeg tenker meg om. Den smakte kokos.
Skrevet

Tråden er flyttet til Mat og drikke, ettersom vi har et egnet forum for denne typen innlegg.

Stjernesol, mod.

Skrevet

Brukte kiwi, banan og bringebærsyltetøy som fyll.. Og vanilkekrem blandet med fløte som "glasur". Farlig god

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...