AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #1 Skrevet 3. november 2013 Anskaffet to katter på fire måneder for ca tre uker siden. Den ene fjerter ganske mye. Hva kan det komme av? De fikk first price mat før de kom til meg, men nå får de mat fra dyrebutikken. Anonymous poster hash: a8d7b...979
Frisørdama Skrevet 3. november 2013 #2 Skrevet 3. november 2013 Tror alle dyr fiser, mine katter slipper hvertfall noen uhyggelige innimellom, de går på dyrebutikkmat
Minya Skrevet 3. november 2013 #3 Skrevet 3. november 2013 Tre uker siden de bare fikk drittmat, så det kan hende den ene har hatt litt omstillingsvansker fra drittfór til bra fór. Vanligvis bør man blande de forskjellige fórtypene i minst et par uker for at pusemagene skal få omstille seg, særlig om de er litt sensitive, så jeg antar at det er problemet. Det burde gi seg etter hvert, men fortsetter den å fise mye, så kan du bytte fór til mat for sensitive mager for å se om det hjelper. Det kan også hende at det er pga røytingen og at katten får i seg mer pels enn vanlig, slik at det blir litt ekstra syding i magen. Ellers er det helt normalt at katter fiser. Gamlepus lirer av seg noen hinsides smygere innimellom. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #4 Skrevet 3. november 2013 Tre uker siden de bare fikk drittmat, så det kan hende den ene har hatt litt omstillingsvansker fra drittfór til bra fór. Vanligvis bør man blande de forskjellige fórtypene i minst et par uker for at pusemagene skal få omstille seg, særlig om de er litt sensitive, så jeg antar at det er problemet. Det burde gi seg etter hvert, men fortsetter den å fise mye, så kan du bytte fór til mat for sensitive mager for å se om det hjelper. Det kan også hende at det er pga røytingen og at katten får i seg mer pels enn vanlig, slik at det blir litt ekstra syding i magen. Ellers er det helt normalt at katter fiser. Gamlepus lirer av seg noen hinsides smygere innimellom. Takk for svar får se det ann en liten stund til daAnonymous poster hash: a8d7b...979
Thorn Skrevet 3. november 2013 #5 Skrevet 3. november 2013 Enig med Minya. Når jeg fikk frøkna mi hadde hun levd på det hun klarte å stjele fra matskålene til andre katter, og hun hadde mye luft i magen! I tillegg hadde hun for vane å sluke maten sin i en enorm fart. Etter en stund på RC og med fokus på å spise saktere så hun faktisk tygde maten, ble det veldig stor forbedring
Gjest Fluttershy Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Pusen her også mye luft i magen når jeg fikk han. Problemet løste seg ganske fort når han fikk nytt fór her, men det tok en ukes tid før fisingen ble bedre. Han slipper en smyger innimellom enda, men langt i fra så illeluktende som før
Pusemamma Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Hatt katter i 10 år og aldri hørt kattene mine fiser, kanskje de er litt dannet og går inn på et annet rom og gjør det. 2
Minya Skrevet 4. november 2013 #8 Skrevet 4. november 2013 Det er det som er greia med kattefiser; man hører dem ikke. Men dæven å man lukter dem. XD 3
Gjest Caroline55 Skrevet 4. november 2013 #9 Skrevet 4. november 2013 (endret) . Endret 9. november 2013 av Caroline55
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #10 Skrevet 4. november 2013 Går det an å høre kattefiser? Eller går det ikke an at de lager lyd? Det lurer jeg også på! Rumpehullet ser jo ut som på et menneske.. Anonymous poster hash: 75f73...ff0
Minya Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 De kan nok lage lyd de også, men de presser ikke ut fisen sånn som vi gjør, tror jeg. Som gjør at de som regel kommer med smygere i stedet for volumfiser.
Gjest Fluttershy Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 De lager lyd! Det er en veldig svak fsssssssssssssss lyd som kommer. Litt sært at jeg vet det kanskje?
Bodhisativa Skrevet 6. november 2013 #13 Skrevet 6. november 2013 Vi har en vi kaller Snøfisa, da hun har en tendens til å komme på fanget mitt for litt kos for så å slippe en liten en Hører en bitteliten "sprekk" fra bakluken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå