Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Stinelill
Skrevet

Har hatt en flott samboer lenge, men den siste tiden har det begynt å rakne skikkelig på flere plan... både seksuelt og når det gjelder kommunikasjon, samt at vi aldri gjør noe romantisk mer og at han er blitt så håpløs i huset at jeg føler meg mer som moren hans enn kjæresten... så nå går det nok mot slutten :-(

Vi bor for tiden i samme leilighet, jeg har noen eiendeler her (skrivepult, et par små bord + at jeg eier halve senga) ellers småting... men har endel kjæledyr, bla katt og hetterotter... studerer, har altså dårlig med inntekt, har ikke førerkort el bil... Å få seg ny hybel på stedet her er i utgangspunktet relativt lett, men tror det kan bli vanskelig med dyrene mine... i tillegg gjør jeg det ikke spesielt bra i studiet mitt, han har gått samme linjen og er til "uvurdelig" hjelp... har heller ingen venner på stedet, og foreldrene mine bor kjempelangt unna..

I det hele tatt føler jeg at det blir omtrent "umulig" å skulle flytte fra ham enda. har ikke råd til det, kommer bare til å bli sittende alene, kommer ikke til å få til skolen, kommer til å bli sittende "fanget" her (lite sted, lite kollektivtransport, man MÅ ha bil for å dra noe sted)...

Jeg er jo fremdeles venner med samboer, og egentlig er det ikke så veldig dårlig "bytte" å bo nesten gratis og ha leksehjelp og kjørehjelp mot å gjøre alt husarbeid etc...men...

Har ingen planer om å skaffe meg noen ny kjæreste med det første, men føler meg egentlig litt fanget her også...

Hva bør jeg gjøre? Tar også en utdannelse der det er lave lønner og ganske vanskelig å få jobb, så å ta opp annet lån i tillegg til studielån vil bli helt uhåndterlig...

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest2
Skrevet

Syns du høres ut som en superegoist! :o Man bor sammen med noen fordi man er glad i den andre og har lyst å dele livet sitt med vedkommende, ikke for økonomisk gevinst!

- SKAM DEG og flytt derfra fort som fy, er sikker på at samboeren din fortjener bedre!

Skrevet

Enig med gjest2...Jeg synes det er dårlig gjort av deg å ville bo der bare fordi du bor gratis og får hjelpe av han og kjørehjelp osv.Tror du at vi alle har førekort eller bil?Hva med å ta tog/buss?Jeg og studererer og har ikke god råd,kjæresten min jobber og eier leiligheten men jeg betaler husleia og er med på å kjøpe mat og alt annet vi trenger.

Du sier at du ikke er flink på skolen,men du kan jo få hjelp av de andre studenter der du går,de fleste pleier å jobbe i team!

Jeg synes du høres UTROLIG egoistisk ut,så hvis du er ute etter sympati får du det ihvertfall ikke fra meg

Skrevet

:o Guri...Syns skikkelig synd på samboeren din.

Oppfør deg voksent, og snakk med han om det som du ikke syns er bra i forholdet!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det første jeg tenkte var at du må ha en dårlig selvfølelse, og være egoist selvføgelig.

Kunne aldri ha levd sammen med et menneske bare på egen vinning.

På sikt tror jeg ikke du vil føle deg så veldig bra heller.

Ta ansvar for deg selv!

Klarer du ikke det økonomiske rundt det å studere, bo for seg selv etc så må du gjøre noe med det.

Jeg måtte avbryte utdanning nettopp pga dette, og ta en bedre betalt jobb. Idag har jeg jobbet meg opp i samme firma, og har fått en lederstilling. Jeg har pr dags dato fremdeles ingen utdanning annet enn den interne jeg får her.

Jeg kunne aldri krenket meg selv som person, og ikke minst den jeg bryr meg om, ved og bli boende på det grunnlaget du legger frem.

Så; skjerpings!

-Tundra-

Gjest Anonymous
Skrevet

Både av hensyn til deg selv (forholdet skranter) og av hensyn til ham (du bruker ham til hjelp og praktiske ting) bør du flytte til en studenthybel.

Ingen menn fortjener å bli brukt slik.

Og du fortjener jo selv en bedre tilværelse alene med nye venner. Så finner du nok romantikk på nytt senere. :)

Skrevet

Du må nok absolutt snakke med kjæresten din ja....

Jeg og eksen gjorde det slutt for omtrent et halvt år siden fordi vi ikke var forelsket i hverandre lengre. Vi bodde sammen og alt fungerte veldig bra. Vi satt oss ned pratet om hvordan situasjonen var og fant ut at det mest praktiske for oss begge var å fortsette å bo sammen! Dette fungerte jo selvfølgelig fordi vi gjorde det slutt som veldig gode venner og hadde avtalt på forhånd hvordan vi skulle det gjøre det praktiske.

Vet at dette kanskje er litt unormalt men i mitt tilfelle var det helt perfekt.

Vi bodde sammen i fem mnd til leiekontrakten gikk ut og det var naturlig for oss å flytte hvert til oss.

Prat med kjæresten din om hva han føler og prøv å kom frem til en løsning, og gjerne bo sammen med han men ikke lat som å være forelsket/elske han når du ikke gjør det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...