Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg går jevnlig til kiropraktor pga et problem med korsryggen. Har hatt den samme kiropraktoren det året jeg har gått jevnlig, men fikk nå nylig en ny behandler. Dette er en godt utdannet fyr med godt rykte. Stort legekontor i Oslo, og de har har mange kunder/pasienter der hvor han jobber. Altså en veldig seriøs bissniss med godt rykte :)

På min første time med denne nye behandleren ble jeg litt usikker på et par ting. Syns muligens han gikk over streken et par ganger. Litt usikker hva som er vanlig, da jeg kun har hatt en tidligere kiropraktor, som aldri oppførte seg sånn som denne nye. Derfor har jeg litt lyst til å spørre dere om jeg har grunn til å føle at han var litt drøy :P

Tar med et par eksempler på ting han sa:

-Så deilig at du ikke har så store pupper, da kan du lettere gjøre sånn og sånn...

-Du trenger ikke lukke igjen buksa di, jeg skal jo mer nedi der...

-Jeg prater ikke så høyt, for jeg vil ikke at de på nabokontoret skal høre hva jeg sier til deg.

-Slapp av, jeg tegner ikke noe perverst på ryggen din

osv osv... mange sånne halvsleive kommentarer. Han sa alltid "neida, hehe" eller "oi det hørtes ikke så bra ut" når han hadde sagt noe på kanten. Føler kanskje han sa det for å få til en avslappet stemning. Vet ikke jeg. Men han sa mye som kan tolkes sånn halvseksuelt. Ikke så gøy når man går halvnaken rundt om kring. Hvordan hadde dere reagert?

Anonymous poster hash: 5f2d5...1da

Anonymous poster hash: 6f5af...7c2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med et smil.

Og så tenkt om det var avslappende eller om det var kleint. Hvis det var det siste, så ville jeg nok valgt en annen.

Skrevet

Dette hørtes ikke helt normalt ut, og jeg ville helt klart reagert på dette. Kanskje du kan finne en annen behandler? Man skal ikke føle unødvendig ubehag når man er hos en behandler.

• Liker 1
Skrevet

Sånn er min og, får meg i godt humør og jeg blir litt mer avslappet når han tuller med meg. Plager det deg, så burde du bytte :) Alle er forskjellig

Anonymous poster hash: 75f7c...ab1
  • Liker 1
Skrevet

Jeg syns dette er feil måte å skape avslappet stemning på, som kiropraktorer skal han være trent i hvordan man kommuniserer med pasienter.

• Liker 2
Skrevet

Helt på tryne, hadde aldri godtatt å bli snakket til på den måten. Ekstremt lite profesjonelt.

Anonymous poster hash: 59d38...31f

• Liker 2
Skrevet

Det hadde vært på kanten for min del. Had ikke gått til han noe mer,og sagt fra til helsetilsynet.

Anonymous poster hash: 270e8...d22

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også tenkt liknende tanker hos kiropraktoren: Burde jeg reagere på denne berøringen? Den kommentaren der? Aldri over streken, men ganske nære i blant. Men jeg har slått meg til ro med at om han hadde hatt skumle baktanker hadde det vært veldig vanskelig å skjule det, så tett inntil meg han må stå for enkelte av grepene han bruker. :fnise:

(Det hjelper for så vidt også at han er så flott at jeg ikke har noe i mot å ha ham relativt tett innpå ...)

Anonymous poster hash: 671c0...068
  • Liker 3
Skrevet

hadde rett og slett sagt at "du unnskyld meg, men snakker du virkelig sånn til pasientene dine??!"

Anonymous poster hash: ef3aa...419
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har også tenkt liknende tanker hos kiropraktoren: Burde jeg reagere på denne berøringen? Den kommentaren der? Aldri over streken, men ganske nære i blant. Men jeg har slått meg til ro med at om han hadde hatt skumle baktanker hadde det vært veldig vanskelig å skjule det, så tett inntil meg han må stå for enkelte av grepene han bruker. :fnise:

(Det hjelper for så vidt også at han er så flott at jeg ikke har noe i mot å ha ham relativt tett innpå ...)

Viktig å tilføye: Med dette mener jeg ikke at du skal godta noe du ikke er komfortabel med. Det er din kropp, dine grenser. Hadde det vært en ide å fortelle ham at du ikke er komfortabel med den typen kommentarer, neste gang du synes han går over streken?

Skrevet

Takker for svar folkens :) Er nok ikke helt "meg" å si fra om sånne tilfeller. Han er relativt ung, og det er jeg også. Kan hende han tenker at jeg tåler det, eller syns det er morsomt på en måte. Tenker han har sikkert en del eldre kunder, og sikkert setter pris på en som det går an å tulle litt med. Vet ikke jeg. Når jeg var der, så tenkte jeg at han oppførte seg litt uproffesjonelt. Men virket flink sånn ellers.

Ser han litt an. Tviler på at han er en kåting som håper at det skal bli noe på han på kontoret liksom ;) Men kjekkt å vite at det ikke er normal akseptabel oppførsel. Fortsetter det slik at jeg begynner å grue meg til å møte han, så kommer jeg til å bytte. :)

Anonymous poster hash: 6f5af...7c2
Skrevet

Uproft. ÆSJ! :sjokkert:

Anonymous poster hash: 4740b...d07
Skrevet

Jeg tenker at det bare er hans form for humor. Jeg personlig ville ikke vært komfortabel med dette, men jeg ser for meg at mange ikke ville reagert. Kan du si rett ut til han at du ikke liker at han sier sånne ting? Hvis ikke må du bare holde ut - eller bytte til en annen.

Anonymous poster hash: b1508...c5d
Skrevet

Jeg tenker at det bare er hans form for humor. Jeg personlig ville ikke vært komfortabel med dette, men jeg ser for meg at mange ikke ville reagert. Kan du si rett ut til han at du ikke liker at han sier sånne ting? Hvis ikke må du bare holde ut - eller bytte til en annen. Anonymous poster hash: b1508...c5d

TS liker det, tydeligvis. Uansett er det brudd på helsepersonelloven.

Anonymous poster hash: 270e8...d22

Skrevet

Hadde tenkt at fyren er syk i hodet, men det hadde jo vært litt småmorsomme historier å dele videre, så jeg hadde beholdt ham som kiropraktor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...