Eplefisk Skrevet 3. november 2013 #1 Skrevet 3. november 2013 Heisann! Håper du gidder å ta deg tid til å svare på noen litt merkelige spørsmål. Jeg har aldri vært på Spektrum før, og lurer på hvordan det praktiske fungerer. - Er det noen restriksjoner på hva man får ta med seg inn? - Har man tilgang til toalettene under konserten? - Er det et område med kø før konserten begynner? Grunnen til at jeg spør, er at jeg vurderer å ta med meg noen papirfigurer jeg laget tidligere. Jeg skal på Håkan Hellström-konserten 29. november, og papirfigurene er fulle av happy fjes og Håkan-referanser. Jeg vil gjerne plassere dem et sted der flest mulig kan se dem. Bilder: http://regnrock.tumblr.com/image/57790101134 http://regnrock.tumblr.com/post/57705932457 http://regnrock.tumblr.com/image/61752445204 Det jeg trenger å ta med meg inn er - Papir á omtrent 10 A4-ark. Noe skal stå på gulvet, noe henges på veggen. Det tar opp i underkant av 1,5 meter veggplass. - Plastmappe - Heftemasse (also known as lærertyggis/skoletyggis/kitt) -Limstift - Stiftemaskin (Dét får jeg kanskje ikke ta med inn, ettersom det er et potensielt mordvåpen. Jeg kan evt. bruke heftemasse) Jeg lurer på: ER DET I DET HELE TATT REALISTISK? Får jeg det med meg inn? Vil det være mulig for meg å henge noen tegninger på en vegg og sette noen figurer på gulvet et eller annet sted? HVIS JA: Hvor kan jeg plassere det slik at flest mulig ser det? (Folk bør også få tid til å studere tegningene om de vil.) Jeg blir megatakknemlig for svar! :D
Gjest pausemusikk Skrevet 3. november 2013 #2 Skrevet 3. november 2013 1. "Hva kan man ta med seg inn på en konsert?Man skal ikke ta med seg gjenstander som kan være til fare/skade for andre gjester/artister. Det vil si at skarpe/spisse gjenstander som nagler, kniver, paraplyer osv. vil bli beslaglagt i inngangene. Medbrakt alkohol, mat, drikke, flasker og bokser er heller ikke tillatt. Dersom det er satt opp fotoforbud fra arrangørs side vil også fotoapparater kunne bli inndratt, dette gjelder særlig store kameraer med gode objektiver. Verdifulle gjenstander som det ikke er tillatt å ta med inn i arenaen kan kunden levere fra seg til Oslo Spektrums personale i inngangen. Gjenstanden blir da tatt vare på og kunden kan hente den etter konserten mot fremvisning av hentelapp. NB! Denne tjenesten er på kundens eget ansvar og risiko. Oslo Spektrum tar ikke ansvar for tap/skade på disse. Vi anbefaler at kunden selv sørger for sikker oppbevaring utenfor arenaen. Gjenstander som flasker, bokser, paraplyer, og alkohol vil ikke bli oppbevart." http://www.oslospektrum.no/spoersmaal-og-svar.131982.no.html 2. Ja, du har tilgang til toaletter under hele konserten. 3. Ja Resten kan jeg ikke svare på
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #3 Skrevet 3. november 2013 Du kan ikke sette opp masse fjas på den måten du selv ønsker, TS. Anonymous poster hash: 21c4c...cda 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #4 Skrevet 3. november 2013 Tror ikke de er noen god ide å ha en utstilling i spektrum. det kommer antagelig til å bli ødelagt, enten av at folk er uoppmerksomme, øl/vin som blir sølt osv. Og du må jo ha med deg en hel masse greier å passe på under konserten - det vil nok ødelegge konsertopplevelsen for din del. Inne i spektrum når du har gått inn hoveddørene er det et stort område hvor masser av mennensker går og surrer for å finne riktig felt. Det er ikke noen som ville stoppet for å se på kunst tror jeg. Anonymous poster hash: f6308...8e0 1
Eplefisk Skrevet 3. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2013 Takk for raske svar! Enn om jeg plasserte det utenfor eller inne på dametoalettet, der er det vel som regel kø... Eller skal jeg droppe hele greia?
Heddadus Skrevet 3. november 2013 #6 Skrevet 3. november 2013 Ååååå Håkan!! for en mann. Skal dit jeg og, gleder meg helt sinnsykt. Men om jeg kan få lov til å skyte inn et spørsmål her, vet noen om det er noen mulighet for garderobe på spektrum? Telenor arena er jo helt håpløse på det, og det begynner jo å bli kaldt, er nemlig ikke så gira på å stå å holde den varme jakken når jeg egentlig bare vil hoppe og synge med.
Heddadus Skrevet 3. november 2013 #7 Skrevet 3. november 2013 Helt fantastiske pappfigurer du har laget! Ta med deg sånn lærertyggis eller hva det nå heter, og heng de opp! Men godt mulig de kan bli ødelagt altså.. 1
Heddadus Skrevet 3. november 2013 #8 Skrevet 3. november 2013 Helt fantastiske pappfigurer du har laget! Ta med deg sånn lærertyggis eller hva det nå heter, og heng de opp! Men godt mulig de kan bli ødelagt altså.. Haha, nå poster jeg mye her, men ville også si at jeg kjente igjen sangene veldig godt fra pappfigurene, herregud så flink du er!
Eplefisk Skrevet 3. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 3. november 2013 :,D Tusen takk, Heddadus! Akkurat når jeg hadde tenkt til å gi opp hele greia. Har lyst til å gi deg en klem! Tror jeg vil prøve meg med bare lærertyggis og frakte sakene i en plastpose. Jeg tenker at JEG ville blitt glad om jeg fikk øye på noen sånne tegninger, og det bør ihvertfall finnes et par stykker til på konserten som også ville blitt det. Det gjør ikke noe om figurene blir ødelagt, det er bare å printe ut et nytt eksemplar dersom jeg drar på Håkan-konsert eller til Göteborg igjen. Jeg vil også hoppe og synge med i stedet for å holde på jakker, så jeg bringer spørsmålet videre: HVORDAN ER GARDEROBEMULIGHETENE PÅ SPEKTRUM?
Mermaid Blues Skrevet 3. november 2013 #10 Skrevet 3. november 2013 (endret) Ååååh, figurene dine er skikkelig ace, TS - knallbra Jeg hadde digget å se dem, usikker på hvor/hvordan de evt kan funke i Spektrum, though...det jeg husker av Spektrum var en skikkelig sliten arena og ubrukelig fulle folk overalt (sist jeg var der var The Cure i 08) - dametoalettene inkludert. Har du sjekket fanforum ol, online om det er noen forumtreff eller noe før eller etter konserten? Tipper det ville gjort seg der, hvilken Håkan-fan med respekt for seg selv vil ikke digge de der, liksom? Kos deg på konsert Edit: garderobene husker jeg ikke noe særlig av, jeg mener jeg hadde jakka i veska mi. Endret 3. november 2013 av Mermaid Blues
Eplefisk Skrevet 5. november 2013 Forfatter #11 Skrevet 5. november 2013 :3 Takk skal du ha, Mermaid Blues! :O Forum-treff? Aner ikke om det skal være noe sånt, men det ville vært kjempegøy! :D Har ikke greid å finne noe Håkan-relatert forum, bortsett fra på det svenske flashback-forumet… På vei til og fra konserten har vel folk annet i tankene enn å glo på papirlapper, men om de tar en tur på toalettet har de kanskje tid, om de står i kø eller når de tørker hendene, e. l. Jeg har faktisk ikke vært på noen innendørs konsert tidligere, men jeg har en hypotese om at det gjerne tar litt tid mellom man slipper inn til selve konserten starter. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Eller varierer det veldig fra konsert til konsert? Hvis det er et slikt tidsmellomrom, får jeg vel tid til å henge opp greiene inne på dametoalettet? Er det en god plan? Forresten, har man tilgang til toalettene med en gang man kommer inn i Spektrum-bygningen? Er det i så fall de samme toalettene man har tilgang til under/rett før konserten? For da kunne jeg fått det unna med en gang
Chloe- Skrevet 5. november 2013 #12 Skrevet 5. november 2013 Hva med å kontakte management teamet/konsertansvarlig å høre om du kan stille ut dette på en ordentlig måte? Jeg ville gitt deg plass ved siden av merch hvis jeg hadde bestemt! *tommel opp* 1
Eplefisk Skrevet 5. november 2013 Forfatter #13 Skrevet 5. november 2013 Hva med å kontakte management teamet/konsertansvarlig å høre om du kan stille ut dette på en ordentlig måte? Jeg ville gitt deg plass ved siden av merch hvis jeg hadde bestemt! *tommel opp* :D Hahh, tanken har ikke en gang slått meg, at jeg kanskje kunne få tillatelse til det! Har tenkt på dette som "ulovlig", sneaky business. :3 Men da må jeg forfatte en mail under fullt navn der jeg forklarer alt sammen og samtidig blir tatt seriøst... Det blir vanskelig. Men det skader ikke å forsøke å spørre, iallefall :D Takk!
Eplefisk Skrevet 6. november 2013 Forfatter #14 Skrevet 6. november 2013 Hvem i all verden skal jeg spørre om lov? Har lite kunnskap om hvordan konserter arrangeres. Det er Live Nation og Goldstar som arrangerer konserten, men jeg skal kanskje spørre noen som jobber på Spektrum? Skal jeg sende en mail til resepsjonen, så kan vedkommende som jobber der videresende den hvis vedkommende gidder? J
Chloe- Skrevet 6. november 2013 #15 Skrevet 6. november 2013 Hvem i all verden skal jeg spørre om lov? Har lite kunnskap om hvordan konserter arrangeres. Det er Live Nation og Goldstar som arrangerer konserten, men jeg skal kanskje spørre noen som jobber på Spektrum? Skal jeg sende en mail til resepsjonen, så kan vedkommende som jobber der videresende den hvis vedkommende gidder? J Jeg ville prøvd HHs management team først.
Eplefisk Skrevet 6. november 2013 Forfatter #16 Skrevet 6. november 2013 Jeg ville prøvd HHs management team først. Hvordan finner jeg det?
Eplefisk Skrevet 6. november 2013 Forfatter #17 Skrevet 6. november 2013 :D Hah, tror jeg fant det! http://bokaartist.livenation.se/artist/hakan-hellstrom/ Men hvordan formulerer jeg en mail til denne personen? :S Takk for råd og tilbakemeldinger, folkens! :D Hihi, kjenner meg som litt av en tulling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå