Chans Skrevet 3. november 2013 #1 Skrevet 3. november 2013 Hei! Det har kommet en fargeflekk på gulvet vårt, som jeg ikke klarer å få vekk med vanlig grønnsåpe, Jif- eller Vanish-spray. Hvordan flekken har oppstått, lurer du kanskje på? Jo, det er en ganske pinlig historie. Vi dro på ferie, og klarte å glemme en pose vi skulle ha med oss. I posen lå det en vannmelon som ble råtten og dvask mens vi var på ferie, og det rant saft ut av posen. Jepp, ganske ekle greier. Posen, med logo fra en matbutikk, har rett og slett farget av på det hvite gulvet, så nå har vi en stygg flekk med tydelig logo på gulvet vårt. Og vi vil jo ikke reklamere for matbutikken i all evighet, så hvis noen har tips til hvordan jeg kan fjerne flekken, blir jeg veldig glad! Forresten, jeg vet ikke akkurat hva slags gulv det er, men det er ikke tregulv. Tror det enten er linoleum eller vinyl, det er i alle fall ganske glatt og blankt.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #3 Skrevet 3. november 2013 Neglelakkfjerner? Anonymous poster hash: df5c9...bde
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Hei! Det har kommet en fargeflekk på gulvet vårt, som jeg ikke klarer å få vekk med vanlig grønnsåpe, Jif- eller Vanish-spray. Hvordan flekken har oppstått, lurer du kanskje på? Jo, det er en ganske pinlig historie. Vi dro på ferie, og klarte å glemme en pose vi skulle ha med oss. I posen lå det en vannmelon som ble råtten og dvask mens vi var på ferie, og det rant saft ut av posen. Jepp, ganske ekle greier. Posen, med logo fra en matbutikk, har rett og slett farget av på det hvite gulvet, så nå har vi en stygg flekk med tydelig logo på gulvet vårt. Og vi vil jo ikke reklamere for matbutikken i all evighet, så hvis noen har tips til hvordan jeg kan fjerne flekken, blir jeg veldig glad! Forresten, jeg vet ikke akkurat hva slags gulv det er, men det er ikke tregulv. Tror det enten er linoleum eller vinyl, det er i alle fall ganske glatt og blankt. Dersom det er et gulvbelegg så vil jeg anbefale at du gnir en god fettbasert såpe på stedet. Gni såpen godt inn med litt vann så det skummer kraftig og la det ligge på over natten. Vask av. Flekken har nå sansynligvis bleknet noe, og i så fall gjenntar du prosessen. Såpen må være skikkelig fettbasert - ikke vanlig oppvasksåpe (det funker sikkert med oppvasksåpe også, men da må du nok ta en god del omganger fordi den ikke vasker så veldig godt). Anonymous poster hash: 537d4...935
summerrain Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Jeg fikk bort sprittusj fra parketten med tannkrem må bare passe på at der er hvit tannkrem
Gjest Whitestripes Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Kom på at nylonvask tar flekker ganske godt.
Chans Skrevet 5. november 2013 Forfatter #7 Skrevet 5. november 2013 Takk for tips, folkens! De eneste av de nevnte tingene jeg hadde i huset, var neglelakkfjerner og tannkrem. Ingen av dem ser ut til å virke... Får gå til innkjøp av de andre forslagene deres i morgen. Du som nevnte fettbasert såpe, er det en spesiell type du tenker på?
WWE Skrevet 6. november 2015 #8 Skrevet 6. november 2015 Jeg har da googlet meg frem til dette innlegget fordi jeg har nå akkurat det samme problemet.. Jeg har nå Rema 1000 sin logo på gulvet mitt noe som ikke er helt ideelt med tanke på at jeg bor i en studentbolig. Fant du en metode som fungerte som fikk det helt bort?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå