AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #1 Skrevet 3. november 2013 Ikke til hesten men min. Jeg har en Shire, ikke så mange av oss som har den, dvs si jeg eier den ikke alene er deleier. for 2 uker siden så fikk han ny sal, og den kostet flesk, hesten er berd som en låvedør,samt at han er 182 i mankehøyda, så dette er ingen liten sak. Snill som rakkern, men kan ha sine mindre gode sier. Vi skulle ri litt på bane, og jeg tok av salen litt rett og slett for å ri litt barbak. Trodde at min balanse var god nok, men det var den ikke. Vi hadde nettopp ridd på time og det var mer en nedskritting etter en hektisk ridetime. Så det var ok å gjøre det. Men så datt jeg av, og det endte da med at jeg knakk 3 bein nederst i ryggen, ut mot hofta. Samt bekken og lårbein gikk susen. Dessverre kom jeg ikke på heste ryggen. Så nå kjenner jeg at jeg få panikk bare å lese om hest, se på film om ridning, jeg er rett og slett blitt livredd. Noen tips Anonymous poster hash: 9ca07...3cc
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #2 Skrevet 3. november 2013 Mitt tips: hopp i det. Ble hardt skadet pga hest selv, jeg hadde intense smerter,det første jeg gjorde før jeg la meg i ambulansen var å komme meg opp på hesten igjen(med hjelp for å si det sånn). Anonymous poster hash: 53307...422
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #3 Skrevet 3. november 2013 Se Hestehvisker-filmen og kvinne deg opp til å forsøke igjen når kroppen er leget? http://www.vg.no/film/film.php?id=124 Anonymous poster hash: 60100...e2d Anonymous poster hash: 60100...e2d 1
Gjest bustyvel Skrevet 3. november 2013 #4 Skrevet 3. november 2013 Prøv deg på en mindre hest igjen først? Så føles det kanskje ikke så skummelt...
Gjest Belle Gunnes Skrevet 3. november 2013 #5 Skrevet 3. november 2013 Be en god hestevenn om hjelp. Det er ikke flaut å bli leid rundt de første øktene. Men opp på hesteryggen må du igjen. Har jo gått i bakken noen ganger selv, og ikke alltid man kan gå rett opp etter et fall. Men det går greit å ta det senere også, og du vil få tilbake selvtilliten og tryggheten med litt tid. Det var vel ikke hestens feil her? Men din balanse?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #6 Skrevet 3. november 2013 Mitt tips: hopp i det. Ble hardt skadet pga hest selv, jeg hadde intense smerter,det første jeg gjorde før jeg la meg i ambulansen var å komme meg opp på hesten igjen(med hjelp for å si det sånn). Anonymous poster hash: 53307...422 Ikke noe problem, bortsett fra at jeg ikke klarte å stå på beina, blodet fosset, og jeg var heøt i svime, ble hentet av NLA Anonymous poster hash: 9ca07...3cc
Gjest Anubiel Skrevet 3. november 2013 #7 Skrevet 3. november 2013 Jeg har selv ramlet av og måtte akuttopereres på grunn av indre blødninger. Jeg har ikke annet tips enn det jeg selv gjorde - opp på hesten igjen så fort du er fysisk i stand til det. Ta det rolig, kanskje bare skritte dersom du ikke er komfortabel med mer.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 3. november 2013 #8 Skrevet 3. november 2013 Nei man må ikke opp på hesten for en hver pris etter et fall altså - jeg falt av og var i halvsvime etter fallet, men krabba opp igjen for så å falle av og besvime for fult få sekunder senere Bli frisk først du TS - lykke til med rekovalensen. Men psyk deg opp til å prøve igjen. Ikke la frykten vinne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå