Gå til innhold

Jeg blir tiltrukket av menn med penger og posisjoner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke noe nytt egentlig, men det er jo litt flaut å si dette høyt.

Men ja, jeg ønsker å slå meg til ro med en litt eldre mann med god jobb og god økonomi. Kall meg gjerne golddigger, men vet ikke om jeg ser på meg selv som det.

Har selv 6 års lang universitetsutdannelse, leilighet til 3 mill, bil og tjener 500.000 i året. Er i slutten av 20-årene og anser meg selv som svært selvstendig. Jeg går ikke på byen i korte skjørt og byr meg frem. Likevel er jeg veldig kresen i hvem jeg ønsker å møte. Er jeg helt urimelig og forbanna teit? Hvor møter man slike menn uten å måtte by seg frem som en annen tøs? Vil jo uansett ikke ha en mann som ønsker seg slike jenter.

Anonymous poster hash: c123d...3e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig greit å ha en fyr som tjener pengene sine selv. Uansett om man er gold digger eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Du er jo ikke god digger. Det er ikke penger du er ute etter, du har bare en greie for menn med penger og makt.

• Liker 1
Skrevet

Kvinner er tiltrukket av menn med høy sosial verdi, ikke noe nytt det. Helt normalt. Spørsmålet er om du er pen nok til å date en mann men høy sosial verdi, er ikke ofte du ser en mindre pen kvinne i størrelse 40 og større date en person med mye makt.

Anonymous poster hash: 4a883...b1f
  • Liker 4
Skrevet

Ts her. Ja, jeg er pen nok til det. Naturlig pen, atletisk og tar godt vare på meg selv. Men hvor finner jeg disse mennene?

Skrevet

hore og billige kaller man sånne

Anonymous poster hash: 87a3b...5b9
  • Liker 4
Skrevet

Ts her. Ja, jeg er pen nok til det. Naturlig pen, atletisk og tar godt vare på meg selv. Men hvor finner jeg disse mennene?

På jobben?

Dyre hobbyer? golf?

Riktige Fester?

Kostbare Hotellbarer?

Anonymous poster hash: 4a883...b1f

Skrevet (endret)

Kommer an på hvor du bor. Du bør helst bo i en by av en viss størrelse (hvilket i Norge vil si Oslo eller Bergen).

Jeg bor selv i London så kan ikke si helt spesifikt i Norge. Men jeg forstår den generelle problemstillingen - de fleste kvinner vil ha en mann noen år eldre (ikke nødvendig 10, men i det minste noen få), så det ekskluderer å møte menn på studiene.

Problemet når man har blitt i slutten av tyveårene og ser noen år opp er at mange av de beste mennene er snappet opp. De som er single har ofte ikke planer om å slå seg ned i det hele tatt eller man må enda litt lenger opp i alder for å finne en som er skilt. Så bassenget er mindre.

Jeg vil ikke avskrive utelivsscenen, bare vær mer selektiv med hvor du går. Barer der man kan prate og det ikke er et trashy klientell. Her i London kan jeg si at litt mer high end steak houses er et perfekt.

Ellers gjelder det samme som for alle - treningssentre eller generelt hobbyer.

Hvis du ikke er bundet til Norge eller norske menn ville jeg vil generelt kommet meg ut.

Jeg kan identifisere meg med det å ville ha en mann som er litt eldre. Så lenge de holder seg i form synes jeg mange menn er like hotte når de er 40, og langt mer modne.

Endret av Marie90
  • Liker 1
Skrevet

Gjør meg ingenting å bli kalt billig og hore. Jeg sier bare noe høyt som få andre tørr.

Jeg er kanskje litt gammeldags, men jeg vil gjerne ha en mann som kan ha hovedansvar for å forsørge meg og eventuelle barn slik at jeg feks kan jobbe deltid og kan være mer hjemme sammen med de en periode og ta vare på hus og hjem. Til gjengjeld vil mannen få en takknemmelig kone som ser bra ut, tar vare på seg selv og støtter han karrieremessig. Har som sagt lang utdannelse selv, men i en periode av livet mitt gjør det meg ingenting å sette karrieren på hyllen.

• Liker 1
Gjest Lincoln
Skrevet

Gratulerer TS, du er en helt normal dame.

• Liker 3
Skrevet

Ts igjen, takk Marie90. Godt å høre at du deler litt av mine tanker. Du har helt rett med tanke på at mange av de beste allerede er snappet opp eller så er det disse evige ungkarene som på ingen måte er ute etter noe seriøst. For min del gjør det ingenting om de er helt opp til 40, men som du sier- så lenge de holder seg i form. Det handler vel også litt om samme interesser. Jeg trener mye og vil ha noen som også gjør dette.

Jeg er vel ikke helt der at jeg vurderer å flytte utenlands for å leite etter kjærligheten, men aldri si aldri ;) Føler det er et lite utvalg her jeg bor.

Skrevet

Ikke noe nytt egentlig, men det er jo litt flaut å si dette høyt.

Men ja, jeg ønsker å slå meg til ro med en litt eldre mann med god jobb og god økonomi. Kall meg gjerne golddigger, men vet ikke om jeg ser på meg selv som det.

Har selv 6 års lang universitetsutdannelse, leilighet til 3 mill, bil og tjener 500.000 i året. Er i slutten av 20-årene og anser meg selv som svært selvstendig. Jeg går ikke på byen i korte skjørt og byr meg frem. Likevel er jeg veldig kresen i hvem jeg ønsker å møte. Er jeg helt urimelig og forbanna teit? Hvor møter man slike menn uten å måtte by seg frem som en annen tøs? Vil jo uansett ikke ha en mann som ønsker seg slike jenter.

Hva er galt med en jevnaldrende mann med ok økonomi?. Jeg er 28år og tjener mer enn du gjør og har bare 5 års univeritetsutdannelse. Jeg eier riktignok ikke leilighet da jeg ikke har fått penger av mor eller far til egenkapital. Jeg er en self-made man som ikke lever på pappas penger, og kan dermed ikke kjøpe leilighet til 3 mill. Jeg har vel ikke sjans da?

Hvorfor må man ha så mye penger egentlig for å få seg dame egentlig? Sukk klarer meg fint økonomisk, men er ikke rik altså

Anonymous poster hash: a6885...026

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ts igjen, takk Marie90. Godt å høre at du deler litt av mine tanker. Du har helt rett med tanke på at mange av de beste allerede er snappet opp eller så er det disse evige ungkarene som på ingen måte er ute etter noe seriøst. For min del gjør det ingenting om de er helt opp til 40, men som du sier- så lenge de holder seg i form. Det handler vel også litt om samme interesser. Jeg trener mye og vil ha noen som også gjør dette.

Jeg er vel ikke helt der at jeg vurderer å flytte utenlands for å leite etter kjærligheten, men aldri si aldri ;) Føler det er et lite utvalg her jeg bor.

Jeg flyttet ikke utenlands for å 'finne' kjærligheten men dro for å studere da jeg var 18 og har blitt ute siden (er nå 23). Jeg har datet én nordmann, ellers amerikansk/fransk/tysk.

Det er ikke noen dum idé å ta på seg jobboppdrag ute generelt - selv om du vil ende opp med en nordmann så er ofte de norske mennene utenfor Norge mer ambisiøse og bereiste.

Grunnen til at jeg foreslo menn fra andre land er rett og slett at mulighetene er litt større. Norge premierer ikke akkurat innovasjon og samfunnet er ganske konformt. Hvilket betyr at menn slår seg til ro en viss alder, og that's it.

Jeg var forleden ute med en amerikaner på 40. Han er veldig velutdannet (to mastergrader, eget firma), har reist over hele verden, er ekstremt sosialt intelligent og raffinert. Han dedikerte 20- og 30 årene til karriere, reise og bygge seg opp det han har men er ultimat sett ute etter å slå seg til ro.

Nå er han muligens litt for moden for meg, men poenget er at du finner flere av den typen utenfor landets grenser.

Endret av Marie90
Skrevet

Ts. Det er ikke noe galt med en jevnaldrende mann med ok økonomi. Jeg ser likevel etter en eldre, mer moden mann. Jeg har ikke spurt mine foreldre om penger for å kjøpe leil, jeg har EK selv etter jeg har tjent godt på salg av tidligere eiendommer.

Er ikke ute etter en slesk fyr som har fått masse penger av mamma og pappa, vil som sagt ha en eldre mann som har jobbet for det selv.

Skrevet

Jevnaldrende menn er som regel ganske umodne.

• Liker 4
Skrevet

Gratulerer TS, du er en helt normal dame.

Hun er en dame som selv har tjent penger,kjøpt leilighet og har god utdannelse. Hvorfor skal hun ikke få en som. "Matcher"seg selv? Like barn leker best.

Jeg derimot er lavt utdannet,jobber i et lavstatusyrke som deltid og leier leilighet så mine preferanser ang mann og økonomi er så enkel som: samme hvor han jobber og med,sålenge han tjener egne penger så jeg ikke bøir en minibank som må bruke det lille jeg har på 2 personer. Har 9000 ca etter åha betalt alle faste utgifter og det holder til å kunne sette av til sparing og å kunne leve generelt. Vanligvis setter jeg av 4000kr pr mnd dvs jeg har 5000kr igjen pr mnd på bruk på meg selv.

• Liker 1
Skrevet

Hva er galt med en jevnaldrende mann med ok økonomi?. Jeg er 28år og tjener mer enn du gjør og har bare 5 års univeritetsutdannelse. Jeg eier riktignok ikke leilighet da jeg ikke har fått penger av mor eller far til egenkapital. Jeg er en self-made man som ikke lever på pappas penger, og kan dermed ikke kjøpe leilighet til 3 mill. Jeg har vel ikke sjans da?

Hvorfor må man ha så mye penger egentlig for å få seg dame egentlig? Sukk klarer meg fint økonomisk, men er ikke rik altså

Anonymous poster hash: a6885...026

TS er jo ikke ute etter en jevnaldrende.

Noen kvinner, ikke alle, vil heller ha en mann noen år eldre enn dem selv - mer livserfaring, mer modenhet osv. Menn som er yngre er ofte fortsatt "klatrere" - er de ambisiøse så må de vie veldig mye tid til arbeid.

Som illustrasjon er det ikke bare penger som skiller en fullmektig og en partner i et advokatfirma.

Det er nok av kvinner som er ute etter jevnaldrende menn - majoriteten slår seg til ro med en mann rundt samme alder, eller 2 år eldre. Du står i en god posisjon til å finne en dame.

Jeg kan legge til at "self made" er et pluss for noen, men ikke alle. Det viktigste for meg er at han tar ansvar for eget liv, er ambisiøs og intelligent. Jeg har selv fått arv fra mine besteforeldre og ser ikke på det som noe krav at en mann skal ha jobbet inn alt han eier. Noen av de mest oppegående og hardtarbeidene mennene jeg kjenner er fra rike familier. Det viktigste er at han ikke er en mamma/pappagutt.

• Liker 2
Gjest Whitestripes
Skrevet

Gjør meg ingenting å bli kalt billig og hore. Jeg sier bare noe høyt som få andre tørr.

Jeg er kanskje litt gammeldags, men jeg vil gjerne ha en mann som kan ha hovedansvar for å forsørge meg og eventuelle barn slik at jeg feks kan jobbe deltid og kan være mer hjemme sammen med de en periode og ta vare på hus og hjem. Til gjengjeld vil mannen få en takknemmelig kone som ser bra ut, tar vare på seg selv og støtter han karrieremessig. Har som sagt lang utdannelse selv, men i en periode av livet mitt gjør det meg ingenting å sette karrieren på hyllen.

Kjærlighet, da? Hva om du faller pladask for en som ikke oppfyller disse ønskene dine?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kjærlighet, da? Hva om du faller pladask for en som ikke oppfyller disse ønskene dine?

Poenget er at disse tingene er attraksjonstriggere. På samme måte som at en mann er tiltrukket av en kvinne med et visst utseende.

Man faller ikke pladask for en mann ikke har innledet noe med (med mindre man er 14 år), og man innleder bare noe med noen man allerede er tiltrukket av.

Når man har datet en stund kan man snakke om kjærlighet. Men det kommer ikke dit uten at det starter med attraksjon.

Menn med utdannelse, suksess, status og selvsikkerhet er mer fysisk attraktive for meg. Jeg har ikke one night stands, men jeg ville likevel heller tilbragt en natt, og bare en natt, med en slik fyr enn en yngre som bare var 'pen'.

Endret av Marie90
Gjest Whitestripes
Skrevet

Poenget er at disse tingene er attraksjonstriggere. På samme måte som at en mann er tiltrukket av en kvinne med et visst utseende.

Man faller ikke pladask for en mann ikke har innledet noe med (med mindre man er 14 år), og man innleder bare noe med noen man allerede er tiltrukket av.

Menn med utdannelse, suksess, status og selvsikkerhet er mer fysisk attraktive for meg. Jeg har ikke one night stands, men jeg ville likevel heller tilbragt en natt, og bare en natt, med en slik fyr enn en yngre som bare var 'pen'.

Det er nok mange som innleder noe med noen de ikke har falt pladask for, og de er mye eldre enn 14 år. Du er ung og kanskje en smule naiv enda, så det kan nok fint hende at de bombastiske uttalelsene dine endrer seg når du får litt mer erfaring.

Hvis man blir tiltrukket av penger og makt, så for all del, kjør på. Jeg våger bare påstanden om at de tingene alene ikke skaper noe lykkelig forhold, men mindre man er ekstremt overflatisk.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...