AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #1 Skrevet 3. november 2013 Ble i vår dumpet av min samboer gjennom 6 år brutalt og hardt. Har ikke snakket med han siden den dagen. Jeg har vært flink og ikke sendt en eneste sms til han. Han fant seg ny kjæreste relativt fort på en ferie få dager senere. Hørte heller ingenting fra våre felles venner. Forrige uke døde hans far og jeg har lyst til å gå i begravelen. For å være der for faren, ikke for min eks. Jeg tror også at dette kan være et stort pluss for meg, da han, hans nye kjæreste, våre felles venner og hans familie ser at jeg faktisk er voksen og ordentlig. Hva synes dere? Jeg er også litt redd for at mange følelser kommer til å ta over! Jeg skal gå alene. Anonymous poster hash: 8a3fa...988
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #2 Skrevet 3. november 2013 noen råd? Anonymous poster hash: 8a3fa...988
Gjest Malanthor Skrevet 3. november 2013 #3 Skrevet 3. november 2013 Noen kommer vel til og tenke at du kommer fordi du ikke klarer og slippe taket i samboer muligens, og at du ikke burde være der. Jeg ser ikke noe galt i at du dukker opp hvis du kjente faren. Men bare vær klar på at du kan få noen blikk/kommentarer. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #4 Skrevet 3. november 2013 Noen kommer vel til og tenke at du kommer fordi du ikke klarer og slippe taket i samboer muligens, og at du ikke burde være der. Jeg ser ikke noe galt i at du dukker opp hvis du kjente faren. Men bare vær klar på at du kan få noen blikk/kommentarer. Jeg kommet til å komme fordi jeg har vært en del av familien i over 6 år. Jeg nyter livet uten min eks, aldri hatt det bedre før. Anonymous poster hash: 8a3fa...988 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #5 Skrevet 3. november 2013 Jeg gikk i begravelsen til min eks sin mor da hun døde. Vi var ikke sammen mer enn halvannet år, og det var flere år siden det ble slutt, men jeg valgte å gå da jeg hadde et veldig godt forhold til familien hans mens vi var sammen. Jeg synes du skal gå! Du har jo tross alt vært en del av familien i mange år, og selv om du og eksen ikke snakker sammen så hadde du kanskje et godt forhold til familien hans? Anonymous poster hash: 55c9b...afc 3
ABC4- Skrevet 3. november 2013 #6 Skrevet 3. november 2013 Jeg syns at det er fint at du vil gå i begravelsen. Men ikke bry deg med å vise eksen og andre folk at du er voksen og ordentlig. Hvis du drar, så må det være kun for å vise din respekt til avdøde. Og ja, du må være forberedt på at folk har sine meninger om dette. Kanskje noen uttrykker dem også. Men det trenger du ikke å bry deg med - du er der for begravelsen. Forresten; jeg syns at du er sterk som har kommet deg gjennom bruddet uten å kontakte han en eneste gang :-) 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #7 Skrevet 3. november 2013 Hva er poenget? Du kan vel markere at han er død uten å troppe opp i begravelsen. Jeg ville ikke satt pris på det om min ekssamboer kom i min fars begravelse. Anonymous poster hash: e5dfb...be7 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #8 Skrevet 3. november 2013 Jeg hadde gått om jeg var det! Og ville ikke tenkt så mye på om du får blikk eller ikke. For tro meg verken eksen din eller familien hans kommer til å legge merke til hvem som kommer, dagen er vanskelig nok for dem at de har nok med å konsentrere seg om å holde seg selv oppe. Anonymous poster hash: 6c5f6...d4b 2
Basi Skrevet 3. november 2013 #9 Skrevet 3. november 2013 Hvis du føler for å gå- gå! Dette handler om avdøde, og ikke hva din eks/eksens nye kjæreste evt vil synes. Personlig hadde jeg sett på det som en fin gest at du velger å møte opp 3
Gjest Malanthor Skrevet 3. november 2013 #10 Skrevet 3. november 2013 Jeg kommet til å komme fordi jeg har vært en del av familien i over 6 år. Jeg nyter livet uten min eks, aldri hatt det bedre før. Anonymous poster hash: 8a3fa...988 Vel, hvis du har lyst til og gå så vil jeg anbefale deg og gjøre dette. Du kan jo ha en venn på standby som du kan gå til senere hvis du trenger noen og snakke med. Det er ikke noe galt i og ha med en venn heller, mann eller kvinne. Bare merk at hvis du tar med en mann så kan jo noen tenke at du er der for og VISE at du har funnet deg en ny fyr osv. Uansett, lykke til! 1
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2013 #11 Skrevet 3. november 2013 Ble i vår dumpet av min samboer gjennom 6 år brutalt og hardt. Har ikke snakket med han siden den dagen. Jeg har vært flink og ikke sendt en eneste sms til han. Han fant seg ny kjæreste relativt fort på en ferie få dager senere. Hørte heller ingenting fra våre felles venner. Forrige uke døde hans far og jeg har lyst til å gå i begravelen. For å være der for faren, ikke for min eks. Jeg tror også at dette kan være et stort pluss for meg, da han, hans nye kjæreste, våre felles venner og hans familie ser at jeg faktisk er voksen og ordentlig. Hva synes dere? Jeg er også litt redd for at mange følelser kommer til å ta over! Jeg skal gå alene.Anonymous poster hash: 8a3fa...988 Hørte du noe fra gamlingen etter at det ble over mellom deg og din sønn? Hvis du gjorde det, så dra. Hvis ikke, hold deg hjemme. 2
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 3. november 2013 #12 Skrevet 3. november 2013 Hvis du føler for å gå- gå! Dette handler om avdøde, og ikke hva din eks/eksens nye kjæreste evt vil synes. Personlig hadde jeg sett på det som en fin gest at du velger å møte opp Men vi vet jo ikke noe om hvorfor ts sin eks dumpet henne. Hadde vi visst dette hadde det vært lettere å komme med forslag til hva hun burde eller ikke burde. Jeg mener egentlig du ikke bør gå siden det var din eks som dumpet deg. Hadde det vært motsatt, at du dumpet han, så hadde det vært annerledes. Jeg ville nok heller tatt meg en tur til grava hans en annen dag alene med et gravlys.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #13 Skrevet 3. november 2013 Jeg ville dratt, men ikke gjort noe utav meg. Holdt meg i bakgrunnen og ikke tatt kontakt med familien, med mindre de åpnet for det. Anonymous poster hash: cd281...555 4
Millimani Skrevet 3. november 2013 #14 Skrevet 3. november 2013 Hva er poenget? Du kan vel markere at han er død uten å troppe opp i begravelsen. Jeg ville ikke satt pris på det om min ekssamboer kom i min fars begravelse. Anonymous poster hash: e5dfb...be7 Har en selv lyst og behov for å gå i begravelsen så er det bare å gå. Ønsker ikke familien til avdøde at "hvem som helst" kommer, så skal begravelsen foregå i stillhet, som det heter. Da skal det stå i dødsannonsen at "Begravelsen vil finne sted i stillhet". Om det ikke står noe sånt i døds-annonsen så er det bare å gå. Føler du for det selv, så går du. Du skriver jo at du går for den døde og ikke for din eks. Det er en veldig fin gest, og om du får blikk så overser du bare blikkene. Får du spørsmål så svarer du ærlig. Vel, hvis du har lyst til og gå så vil jeg anbefale deg og gjøre dette. Du kan jo ha en venn på standby som du kan gå til senere hvis du trenger noen og snakke med. Det er ikke noe galt i og ha med en venn heller, mann eller kvinne. Bare merk at hvis du tar med en mann så kan jo noen tenke at du er der for og VISE at du har funnet deg en ny fyr osv. Uansett, lykke til! Man skjønner at hun drar dit for å vise den avdøde respekt, hun er der for den avdødes skyld. Hun kan ta med seg en annen som også kjente eksen Men vi vet jo ikke noe om hvorfor ts sin eks dumpet henne. Hadde vi visst dette hadde det vært lettere å komme med forslag til hva hun burde eller ikke burde. Jeg mener egentlig du ikke bør gå siden det var din eks som dumpet deg. Hadde det vært motsatt, at du dumpet han, så hadde det vært annerledes. Jeg ville nok heller tatt meg en tur til grava hans en annen dag alene med et gravlys. Vi har ingen rett til å få vite hva som er årsaken til at eksen dumpet henne! Du mener hun heller burde gått i begravelsen til eks-svigerfar hvis det var hun som hadde dumpet hans sønn? Hallo... Uansett har de vært et par i seks år, og da synes jeg ikke noen mener det er rart om hun kommer i sin eks-svigerfar sin begravelse. Hun ønsker å vise mannen respekt, og han fortjener det sikkert. Bedre å angre på ting man har gjort enn på ting man ikke har gjort! 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #15 Skrevet 3. november 2013 Har en selv lyst og behov for å gå i begravelsen så er det bare å gå. Ønsker ikke familien til avdøde at "hvem som helst" kommer, så skal begravelsen foregå i stillhet, som det heter. Da skal det stå i dødsannonsen at "Begravelsen vil finne sted i stillhet". Om det ikke står noe sånt i døds-annonsen så er det bare å gå. Føler du for det selv, så går du. Du skriver jo at du går for den døde og ikke for din eks. Det er en veldig fin gest, og om du får blikk så overser du bare blikkene. Får du spørsmål så svarer du ærlig. Man skjønner at hun drar dit for å vise den avdøde respekt, hun er der for den avdødes skyld. Hun kan ta med seg en annen som også kjente eksen Vi har ingen rett til å få vite hva som er årsaken til at eksen dumpet henne! Du mener hun heller burde gått i begravelsen til eks-svigerfar hvis det var hun som hadde dumpet hans sønn? Hallo... Uansett har de vært et par i seks år, og da synes jeg ikke noen mener det er rart om hun kommer i sin eks-svigerfar sin begravelse. Hun ønsker å vise mannen respekt, og han fortjener det sikkert. Bedre å angre på ting man har gjort enn på ting man ikke har gjort! Svigerfaren aner jo uansett ikke hvem som deltar i begravelsen. Her synes jeg hensynet til han som har mistet faren sin skal veie tyngre enn hennes behov for å markere at hun håndterer bruddet på en voksen måte. Anonymous poster hash: e5dfb...be7 2
Gjest Malanthor Skrevet 3. november 2013 #16 Skrevet 3. november 2013 Man skjønner at hun drar dit for å vise den avdøde respekt, hun er der for den avdødes skyld. Hun kan ta med seg en annen som også kjente eksen Nei man skjønner ofte ikke dette. Folk er ofte veldig teite og inbiller seg både det ene og det andre. Dessuten legg merke til at jeg i min første setning anbefalte TS og gå. Jeg nevnte bare hva folk kunne komme til og tenke. Ser ikke helt hvorfor du skulle kommentere dette. Ellers vil jeg bare si at jeg er helt enig i at det er bedre og angre på ting man har gjort enn ikke har gjort. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #17 Skrevet 3. november 2013 Jeg ville dratt, men ikke gjort noe utav meg. Holdt meg i bakgrunnen og ikke tatt kontakt med familien, med mindre de åpnet for det.Anonymous poster hash: cd281...555 Kommer ikke til å gjøre noe utav meg, det er min plan. Skal sette meg langt bak og være nøytral - såklart, det er tross alt en begravelse. Jeg har heller ikke lyst til å snakke med min eks, da han har vært svært slem i sin avslutning med meg. Anonymous poster hash: 8a3fa...988 1
LionQueen Skrevet 3. november 2013 #18 Skrevet 3. november 2013 Jeg syntes det er bra om du drar. Hadde du et godt forhold til din eks-svigerfar? Hvis ikke, vil jeg kanskje droppet det, men ellers syntes jeg at du burde dra. Han ville nok vært takknemlig for at du dukket opp til tross for at du ikke er sammen med hans sønn.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #19 Skrevet 3. november 2013 Kommer ikke til å gjøre noe utav meg, det er min plan. Skal sette meg langt bak og være nøytral - såklart, det er tross alt en begravelse. Jeg har heller ikke lyst til å snakke med min eks, da han har vært svært slem i sin avslutning med meg. Anonymous poster hash: 8a3fa...988 Dere var jo sammen og en del av hans familie i hele 6år. Om ikke exen din setter pris på det, så tror jeg moren hans setter pris på det. Hennes mann var jo din ex-svigerfar. Dra du, med god samvittighet. Om det er kondolanse ved graven, kan du jo kun hilse på moren hans, la ex være ex. Anonymous poster hash: cd281...555 1
Løvefrøken Skrevet 3. november 2013 #20 Skrevet 3. november 2013 Kommer ikke til å gjøre noe utav meg, det er min plan. Skal sette meg langt bak og være nøytral - såklart, det er tross alt en begravelse. Jeg har heller ikke lyst til å snakke med min eks, da han har vært svært slem i sin avslutning med meg. Anonymous poster hash: 8a3fa...988 Syns det høres ut som om du har en fin tilnærming jeg. Gjør som du har tenkt. Alltid bedre å angre på noe man har gjort enn noe man ikke har gjort 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå