Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jg har ikke råd til morsmelkerstatning, så gir barnet mitt kokt kumelk. Den er 3 mnd. Sa det til helsesøster og hun ble hysterisk!? Kjeftet og sa jeg ikke skulle gi det :( jeg jattet med da, men gir det fortsatt... Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 2f7ae...22d

Videoannonse
Annonse
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Hva tror du folk vil si her da? Det er gjengs oppfatning at man ikke gir kumelk til barn under 1 år.

MME i butikkene inneholder kumelk dessverre. Du vet at kumelk som du drikker ikke er det samme som MME-næring?

Barnetrygden du mottar kan brukes på mat til ditt barn...har du familie som kan hjelpe deg; har du ingen inntekt?

Det er veldig viktig at barnet ditt får den næring som er anbefalt!

Skrevet

Morsmelk og morsmelkerstatning er ikke kun melk, de inneholder mye annet og, så de er et fullverdig måltid for ungen. Så kumelk er helt feil å gi, du sulter jo babyen din! Selv om du sikkert gir såpass at babyen føler seg mett. Babyen din er garantert underernært. Nesten så du gir babyen kun vann. Dessuten er ikke babymager laget for kumelk. Kan ingen låne deg kr til en pakke mme? En slik pakke varer jo lenge.

Anonymous poster hash: e9e8d...d4f

• Liker 3
Skrevet

Om du gir hipp Morsmelkserstatning er vel det så og si lik pris per liter. Skjønner godt at hs reagerer.

• Liker 4
Skrevet

Håper hun melder deg til barnevernstjenesten, i og med at du totalt feilernærer barnet ditt. Du kontakter selvsagt NAV og ber om hjelp om du ikke har råd til mat til barnet. Kumøkk er jo veldig veldig lite næringsrikt i forhold til erstattning.

Når barnet skal ha ordentlig mat da hvordan skal du få råd til det? Rent Kjøtt og fisk, melk, havregryn, leverpostei, brød etc. Min ettåring spiser nesten mer enn meg så det blir dyrt.

Anonymous poster hash: 7f58f...7ba

• Liker 4
Skrevet

Idiocracy...

Anonymous poster hash: 0619f...faa

Skrevet

Du vet at barnetrygd er ment for å dekke utgifter til barnet? Så hva har du brukt den opp på? Den dekker jo bleier og mme til et barn på 3 mnd.

• Liker 2
Skrevet

Er det virkelig ingen som skjønner at TS troller?

Anonymous poster hash: 6919f...f6a
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Dette fikk jeg helt vondt av å lese! Babyen din blir feilernært! Stakkars liten :( Det er virkelig skummelt å tenke på at noen som får barn for det første mangler denne kunnskapen, og for det andre nekter å høre etter når de får informasjon.

Be om hjelp økonomisk og kunnskapsmessig før du gir barnet ditt mangelsykdommer! Hva skjer som noen sier over her når babyen skal ha annen og dyrere mat..?

Jeg HÅPER dette er en trolletråd!

Endret av siebaeo
Skrevet

Er det virkelig ingen som skjønner at TS troller?

Håper du har rett :)

Skrevet

Selvfølgelig er det trolling. Helt vanvittig hva KG-brukere går på av slikt, skjønner at folk liker å trolle her for i de fleste tilfellene går folk banana.s

• Liker 3
Skrevet

Underernært?

Jeg fikk kumelk, direkte fra kuen, blandet med vann og malt, fra jeg var tre måneder. Så feit som jeg var som baby, så var det iallfall ikke snakk om underernæring ...

Skrevet

Feilernært er vel riktigere :jepp:

Man kan vel være feit og feilernært vil jeg tro.. ;) F eks mangel på D-vitamin kan vel gi grunnlag for fedme (har jeg lest ett eller annet sted) At man gjorde ting feil før rettferdiggjør jo ikke at man gjør det når man vet bedre.

Nå tror jeg også dette er en trolletråd. Men jeg hadde nesten vært mer redd for andre avgjørelser som skulle tas i barnets liv om det ikke var en tulletråd.

• Liker 4
Gjest Whitestripes
Skrevet

Håper virkelig dette er bare tull, men en vet jo aldri. Hvis TS ikke dukker opp igjen i tråden, pleier det å være en god indikasjon på at det er troll på ferde.

Mitt spørsmål er egentlig temmelig enkelt: Har du råd til bleier, da, eller har du allerede begynt å sette babyen på potta? Skikkelig god idè å få barn når man ikke har råd til å gi det MME en gang. Kan bli tøft framover når barnet begynner å spise skikkelig mat.

Skrevet

Feilernært er vel riktigere :jepp:

Man kan vel være feit og feilernært vil jeg tro.. ;) F eks mangel på D-vitamin kan vel gi grunnlag for fedme (har jeg lest ett eller annet sted) At man gjorde ting feil før rettferdiggjør jo ikke at man gjør det når man vet bedre.

Nå tror jeg også dette er en trolletråd. Men jeg hadde nesten vært mer redd for andre avgjørelser som skulle tas i barnets liv om det ikke var en tulletråd.

Neida, det blir jo ikke riktig. Og dette er jo bare tull, har man ikke råd til mat til barnet sitt, så får man hjelp, det vet jo alle. Men det er jo rett det du sier, med feilernæring. Dog siden folk tror man blir underernært ved feil kost, så måtte jeg bare påpeke at det nødvendigvis ikke er korrekt. ;)

Skrevet

Selvfølgelig er det trolling. Helt vanvittig hva KG-brukere går på av slikt, skjønner at folk liker å trolle her for i de fleste tilfellene går folk banana.s

Ikke si det. For noen år siden var det en dame i et program på tv3 som gav barna i barnehagealder kaffe flere ganger om dagen.

Anonymous poster hash: d47c5...269

Skrevet

Håper virkelig dette er bare tull, men en vet jo aldri. Hvis TS ikke dukker opp igjen i tråden, pleier det å være en god indikasjon på at det er troll på ferde.

Mitt spørsmål er egentlig temmelig enkelt: Har du råd til bleier, da, eller har du allerede begynt å sette babyen på potta? Skikkelig god idè å få barn når man ikke har råd til å gi det MME en gang. Kan bli tøft framover når barnet begynner å spise skikkelig mat.

TS troller. Ikke gi mer oppmerksomhet.

Skrevet

Ikke si det. For noen år siden var det en dame i et program på tv3 som gav barna i barnehagealder kaffe flere ganger om dagen.

Anonymous poster hash: d47c5...269

Ja? Det er ikke verre enn å gi dem et glass cola, faktisk er det sunnere da kaffen ikke inneholder sukker. Men det får være en annen diskusjon..

Skrevet

Dessuten så koster en tørrpakke hipp1 40 kr som gir 3.6 L ferdigblandet mme. Noe som er waaaay billigere en kumelk ;)

• Liker 1
Skrevet

Neida, det blir jo ikke riktig. Og dette er jo bare tull, har man ikke råd til mat til barnet sitt, så får man hjelp, det vet jo alle. Men det er jo rett det du sier, med feilernæring. Dog siden folk tror man blir underernært ved feil kost, så måtte jeg bare påpeke at det nødvendigvis ikke er korrekt. ;)

Man kan være feilernært og underernært, selv om man er overvektig. Man kan mangle viktige vitaminer, mineraler,omega 3 osv likevel.

Anonymous poster hash: 0619f...faa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...