AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 Jeg og kjæresten har akkurat begynt å se en serie som er ganske bra egentlig. Jeg har bare et lite problem.. Karakteren som er hovedrollen i serien er skummelt lik min ex, og jeg har ikke så gode minner der for å si det sånn. Han var ikke så snill med meg, og det var et par ganger at jeg opplevde seksuelt overgrep (synes selv det er vanskelig for meg å kalle det det, men jeg må nesten være litt ærlig med meg selv). Men tingen er at min nåværende kjæreste ikke vet noe som helst om det som skjedde med min ex, fordi jeg føler at jeg er kommet over det og at det er best for min del om jeg bare lar det ligge nå. Jeg får derfor en litt ekkel følelse som jeg ikke kan beskrive så godt når jeg ser denne serien. Så er det noen som vær så snill kan gi meg råd? Hva skal jeg gjøre? Anonymous poster hash: 9ad2c...79d
Appina Skrevet 2. november 2013 #3 Skrevet 2. november 2013 Du kan gjøre som Gjest foreslår, og bare fortelle det. Eller du kan slutte å se serien selv om det sikkert er en hyggetid som kjæresten din gjerne vil dele med deg. Bare gå vekk, unnskyld deg med at du har så mye annet du må gjøre, og så videre.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 Jeg ville fortalt ham om det. Jeg har prøvd så mange ganger, men jeg klarer det bare ikke.. Jeg tror det er fordi jeg fortalte det til flere nære venner tidligere, og de forstod ikke og bare latet som om at jeg aldri hadde fortalt dem om det. De eneste som har forstått er dixi. Jeg vet vel innerst inne at kjæresten min hadde forstått, men jeg klarer bare ikke å få det ut.. Han spurte ganske konkret engang også (ikke direkte om jeg hadde opplevd overgrep, men om min ex) og da sa jeg at jeg bare ikke ville prate om han. -TS Anonymous poster hash: c7bd2...431
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Si det som det er, eller si at du ikke synes serien ser ut til å være noe for deg. Det er jo sant det og Anonymous poster hash: ad873...1eb 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #6 Skrevet 2. november 2013 hvilken serie? Anonymous poster hash: 93366...eb4
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 Jeg har prøvd så mange ganger, men jeg klarer det bare ikke.. Jeg tror det er fordi jeg fortalte det til flere nære venner tidligere, og de forstod ikke og bare latet som om at jeg aldri hadde fortalt dem om det. De eneste som har forstått er dixi. Jeg vet vel innerst inne at kjæresten min hadde forstått, men jeg klarer bare ikke å få det ut.. Han spurte ganske konkret engang også (ikke direkte om jeg hadde opplevd overgrep, men om min ex) og da sa jeg at jeg bare ikke ville prate om han. -TS Anonymous poster hash: c7bd2...431 Ok.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #8 Skrevet 2. november 2013 Du kan gjøre som Gjest foreslår, og bare fortelle det. Eller du kan slutte å se serien selv om det sikkert er en hyggetid som kjæresten din gjerne vil dele med deg. Bare gå vekk, unnskyld deg med at du har så mye annet du må gjøre, og så videre. Det siste er litt vanskelig de dagene det ikke er så mye annet å gjøre, og vi pleier å se serier sammen, så jeg tror han ville reagert på det om jeg plutselig ikke ville se sammen med han. Jeg vet jo at jeg egentlig burde fortelle, men det er veldig vanskelig. -TS Anonymous poster hash: c7bd2...431
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #9 Skrevet 2. november 2013 hvilken serie? Anonymous poster hash: 93366...eb4 Det er vel irrelevant -TS Anonymous poster hash: c7bd2...431 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #10 Skrevet 2. november 2013 Ok. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre -TS Anonymous poster hash: c7bd2...431
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #11 Skrevet 2. november 2013 Jeg ville, uansett, funnet meg andre ting å gjøre enn å sitte og se på drøssevis av serier. Slå av tven, ha koselig kjærestetid? Eller finn noen hobbyer du/dere kan drive med. Anonymous poster hash: ad873...1eb 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #12 Skrevet 2. november 2013 Si det som det er, eller si at du ikke synes serien ser ut til å være noe for deg. Det er jo sant det og Anonymous poster hash: ad873...1eb Jo, det kan jeg kanskje gjøre om jeg finner en annen serie vi kan se i stedet -TS Anonymous poster hash: c7bd2...431
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2013 #13 Skrevet 2. november 2013 Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre -TS Anonymous poster hash: c7bd2...431 Skjønner det og det er best å ikke forhaste seg med å si noe før du er klar.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #14 Skrevet 2. november 2013 Jeg ville, uansett, funnet meg andre ting å gjøre enn å sitte og se på drøssevis av serier. Slå av tven, ha koselig kjærestetid? Eller finn noen hobbyer du/dere kan drive med. Anonymous poster hash: ad873...1eb Jeg ser ikke helt hva dette har med saken å gjøre. Jeg har aldri sagt at vi ikke gjør noe annet enn å se tv, for det gjør vi virkelig. -TS Anonymous poster hash: c7bd2...431 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #15 Skrevet 2. november 2013 Skjønner det og det er best å ikke forhaste seg med å si noe før du er klar. Nå har vi allerede vært sammen i 4 mnd, og jeg føler egentlig at jeg aldri er klar selv om jeg stoler på han. Han vet ALT annet om meg utenom dette. Men kanskje du har rett, og at jeg vil en gang bli klar for å si det -TS Anonymous poster hash: c7bd2...431
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #16 Skrevet 2. november 2013 Det siste er litt vanskelig de dagene det ikke er så mye annet å gjøre, og vi pleier å se serier sammen, så jeg tror han ville reagert på det om jeg plutselig ikke ville se sammen med han Bare tenkte at hvis du hadde andre ting å drive med enn å se serier, ville det ikke vært så rart om du kutta ut akkurat denne ene. 4 mnd er ikke så lenge da. Å vente litt med å si det, er helt ok. Det er jo også greit å si at du ikke vil se den, fordi den ene karakterer minner om noen du ikke orker å se. Men at du ikke ønsker å gå nærmere inn på hvorfor, akkurat nå. Anonymous poster hash: ad873...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #17 Skrevet 2. november 2013 Bare tenkte at hvis du hadde andre ting å drive med enn å se serier, ville det ikke vært så rart om du kutta ut akkurat denne ene. 4 mnd er ikke så lenge da. Å vente litt med å si det, er helt ok. Det er jo også greit å si at du ikke vil se den, fordi den ene karakterer minner om noen du ikke orker å se. Men at du ikke ønsker å gå nærmere inn på hvorfor, akkurat nå. Anonymous poster hash: ad873...1eb Ja, det var et veldig godt forslag. Takk skal du ha -TS Anonymous poster hash: c7bd2...431
^littletoomuch Skrevet 3. november 2013 #18 Skrevet 3. november 2013 Er det Newsroom? Og kjæresten din sin forbokstav i fornavnet er K? I såfall må du bare si det
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #19 Skrevet 3. november 2013 Er det Newsroom? Og kjæresten din sin forbokstav i fornavnet er K? I såfall må du bare si det Nei, det er det ikke. Og kjæresten min sitt fornavn begynner heller ikke på K -TS Anonymous poster hash: c7bd2...431
Suss81 Skrevet 3. november 2013 #20 Skrevet 3. november 2013 Kan du ikke bare si at du synes serien er kjedelig da?også spørre om dere skal finne en annen serie å se på? Kjenner følelsen. Kjæresten behøvder jo ikke å vite at serien gir deg kvalme og vondt i magen. Jeg råder deg til å ikke si noe til han om årsaken til reaksjonen helt ennå siden forholdet er såpass ferskt, vent noen måneder til hverdagen setter inn. Det er ikke gøy å vite at han vet noe såpass privat om deg om forholdet ender dramatisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå