Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som bruker LadyComp? Jeg har brukt min i fire eller fem år som prevansjon. Veldig greit å være kjent med sin egen syklus på forhånd nå som vi har blitt prøvere :)

Men over til det jeg skulle spørre om: Jeg er nesten 100% sikker på at LC viste eggløsning den 19.10. Jeg kjenner også på kroppen når eggløsning nærmer seg (blir plutselig så yr gitt :sikle: ) og det merket jeg i dagene 16.-19.

Men når jeg nå blar tilbake viser LC eggløsning den 21.10., to dager senere. Jeg vet ikke om det har så mye å si for sjansen for å bli gravid, ettersom vi hadde sex både den 20. og flere dager før det, håper vi er "covered" uansett. Men nå er jeg usikker på om IKM var i går eller om det er i morgen...

Har ikke sett noe til TR og skal uansett ta test i morgen. Men hadde vært kjekt å vite om LadyCompen faktisk kan "flytte" på EL eller om det er jeg som har sett og kjent feil :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg har forstått det så viser den forventet EL-dag utifra tidligere statistikk. etter EL kan den regne seg frem til hvilken dag som faktisk var EL. hvis man har veldig stabil syklus så stemmer vel den estimerte EL-datoen, hvis ikke kan den flytte litt på seg.

Dette er bare noe jeg tror. Bruker selv babycomp, men som prevensjon så har ikke brydd meg noe særlig ennå

Skrevet

Slik jeg har forstått det så viser den forventet EL-dag utifra tidligere statistikk. etter EL kan den regne seg frem til hvilken dag som faktisk var EL. hvis man har veldig stabil syklus så stemmer vel den estimerte EL-datoen, hvis ikke kan den flytte litt på seg.

Dette er bare noe jeg tror. Bruker selv babycomp, men som prevensjon så har ikke brydd meg noe særlig ennå

Takk for svar! Kan den regne seg frem til ny og korrekt EL dato selv om jeg enda ikke har noen mens å registrere altså? Har bare brukt den som prevensjon frem til nå jeg også, så har heller ikke satt meg så veldig inn i det :)

Skrevet

Jeg tror at når du får mensen og går inn for å se når EL er så viser den hvilken dato den tror utifra syklus, men etter EL så kan den regne frem hvilken dag EL var på utifra temperaturstigning.

Jeg vet ikke noe sikkert, men dette er hva jeg alltid har trodd. Du kan jo kontakte PFC, de er veldig ålreite og svarer på det man lurer på :)

Si ifra hva du finner ut hvis du kontakter de, skal nok bruke den ved prøving en gang i fremtiden selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...