Silfen Skrevet 2. november 2013 #1 Del Skrevet 2. november 2013 For litt over halvannet år siden tok jeg noen sprøyter med B 12. Jeg satt de selv, bortsett fra en, siden høyre låret hvor jeg satt de selv var litt ømt. Den som ble satt i venstre lår, derimot, av en helsesekretær, ga meg plager som jeg antar jeg har ennå. Altså at jeg tror de stammer fra sprøyten. Etter stikket så fikk jeg en bra sized kul og en blåmerke som holdt seg der i mange måneder. Greit nok det, men fremdeles er det akkurat som det er noe irritert inni der. Jeg verker mye i låret. Det er merkbart svakere, en periode følte jeg beinet ikke holdt skikkelig i trapper, så jeg gikk med vekten kun på høyrefoten, akkurat som småungene. Det verker en del når jeg ligger og skal sove. Plutselig hopper det til og hele beinet rykker, kan kanskje sammenlignes med restless legs, men det har jeg ikke hatt. Det stråler innimellom ned i leggen og når jeg masserer stikkstedet, så kjenner jeg det også nedover og det smårykker i leggen. Jeg har selvsagt nevnt dette for legen min, men det var det bare "nei dette høres ikke ut som det er sprøyten sin skyld" og jeg har nevnt det for både manuell terapeut og naprapat, men de hadde ingen gode ideer. Nå er det en god stund siden jeg har vært hos legen og låret har vært bedre, men nå er det verre igjen. I natt verket det skikkelig igjen så jeg bandt et skjerf stramt rundt låret og da ble det bedre, det er bra med press og jeg sovnet godt uten issues med at foten plutselig begynte å hoppe i sengen. Jeg lurer på om jeg bør ta meg en tur og be noen se på dette her, men siden jeg føler at det ikke ble tatt seriøst de første par gangene jeg har nevnt det, så tenkte jeg at jeg først skulle høre med folk her om noen har vært borti det samme eller lignende og kanskje kunne sende meg på rett spor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #2 Del Skrevet 2. november 2013 Kan hun ha kommet borti både nerver og blodårer? Det med en blå kul, kom nok av hull på en vene. Det burde ha gått bort etter så lang tid. Men kanskje kom hun borti nerver også? Det er ikke alle som burde satt intramuskulære injeksjoner, nettopp pga faren for å treffe nerver og blodårer. Sykepleiere som gjør dette ofte, er bedre enn en helsesekretær, som kanskje nesten aldri gjør det. Jeg ville ha gått til en annen lege, som er nøytral i denne saken, og fått dennes vurdering. Anonymous poster hash: 59bf7...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 2. november 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 2. november 2013 JEg spurte legen om nerveskade, men det mente hun det ikke var. Husker ikke hvem det var som nevnte at det kunne være vevsskade, men det var nå en eller annen helseperson det også. Det er bare sååå irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arch Skrevet 2. november 2013 #4 Del Skrevet 2. november 2013 Det ville jeg gått til legen med og krevd undersøkelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 2. november 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 2. november 2013 Det ville jeg gått til legen med og krevd undersøkelse. Jau, og det er jo det jeg tenker må til, men så ønsket jeg da å se om noen muligens kjenner dette igjen og aner hva det går i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 2. november 2013 #6 Del Skrevet 2. november 2013 I utgangspunktet er det legen som skal sette intramuskulære injeksjoner, og helsesekretærer skal i grunn kun sette subcutane injeksjoner. Men ofte viser legen helsesekretærene hvordan de skal gjøre det. Dette kan du jo påpeke til fastlegen din, mens du tar opp plagene du har opplevd i etterkant av den gangen. Krev å bli hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 2. november 2013 #7 Del Skrevet 2. november 2013 Hilsen (snart) helsesekretær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. november 2013 #8 Del Skrevet 2. november 2013 Muligens? Rare ting kan i allfall skje etter sprøytestikk. Jeg fikk fornyet stivkrampevaksinen min i sommer og endte med et mer enn femkronestort område som var hovent i flere dager/uker etter stikket. Fremdeles så er området ganske rødt, spesielt når jeg har vært i dusjen og huden er varm. Har heldigvis ingen andre plager, men de andre gangene jeg har fått satt stivkrampevaksine har det vært litt ømt og hovent de første dagene men så er alle tegn etter stikket forsvunnet. Tror jeg ville "mast" litt mer på legen for å finne grunnen til det du beskriver. Virker jo ikke urimelig at det kan føles slik du beskriver dersom sprøyten eller trykket fra injeksjonsvæsken har irritert noen nervebaner inni der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå