Gjest Tex Skrevet 7. mai 2004 #21 Skrevet 7. mai 2004 Ikke sant, vi tenker forskjellig. Derfor blir jeg småsur når Popelka rakker ned på mine verdier, jeg rakker ikke ned på hennes.
blåveis Skrevet 7. mai 2004 #22 Skrevet 7. mai 2004 Ikke sant, vi tenker forskjellig. Derfor blir jeg småsur når Popelka rakker ned på mine verdier, jeg rakker ikke ned på hennes. Det var jo du som "begynte", da..
Gjest Tex Skrevet 7. mai 2004 #23 Skrevet 7. mai 2004 Vet du hva Blåveis, jeg skulle ønske du kunne svare meg på hvorfor du BESTANDIG skal kritisere, kommentere negativt og slenge ufinheter til meg.
blåveis Skrevet 7. mai 2004 #24 Skrevet 7. mai 2004 Vet du hva Blåveis, jeg skulle ønske du kunne svare meg på hvorfor du BESTANDIG skal kritisere, kommentere negativt og slenge ufinheter til meg. Jeg kan desverre ikke svare deg på hvorfor du er paranoid!! Jeg har skrevet en uhorvelig mengde innlegg på KG (ikke så mange som deg, da.. men..) og jeg tror du har vært med i svært, svært få av dem. Jeg tror da også at jeg har vært enig med deg i flere ting! Det du kanskje har "hektet deg opp i" et at jeg missliker bombastiske utsagn om hva som er riktig (slik du sa overfor Polpeka her). Kommer du med så krasse uttalelser så må du vel tåle like direkte svar?
Holly Hobbie Skrevet 7. mai 2004 #25 Skrevet 7. mai 2004 Jeg sa ogsaa kun hva jeg mente og hva som er riktig for meg - blir sikkert flott baade med og uten prikk like ringer (det aller viktigste er kanskje at man baerer en ring naar man er blitt gift - som symboliserer at man er en gift kvinne/mann). Jeg er ikke sur og mente ikke noe surt med mitt innlegg, mente ikke aa rakke ned paa noens verdier
helenaa Skrevet 7. mai 2004 Forfatter #26 Skrevet 7. mai 2004 Siden det er så stor uenighet om emnet, synes jeg det var bra jeg tok det opp Konklusjonen for oss ble like ringer, 4 mm til begge. Den ser selvfølgelig litt mindre ut på ham enn på meg, men de ble like fine på begge to. Gleder meg til å bruke den!
blåveis Skrevet 7. mai 2004 #27 Skrevet 7. mai 2004 Jeg og min kjære har vidt forskjellig oppfatninger om hvor bred en giftering skal være (jeg vil ha max 3 mm, gjerne ned på 2,5 mm, han vil ha 3,5 mm.. eller opp på 4 mm) Vi vurdere å ha ulik tykkelse, men syens det er få ringer som har den muligheten.. Men samtidig kunne vi godt tenke oss å ha dem like brede.. Hmmm.. God tid ennå heldigvis..
Holly Hobbie Skrevet 7. mai 2004 #28 Skrevet 7. mai 2004 Jeg og min kjære har vidt forskjellig oppfatninger om hvor bred en giftering skal være (jeg vil ha max 3 mm, gjerne ned på 2,5 mm, han vil ha 3,5 mm.. eller opp på 4 mm) Vi vurdere å ha ulik tykkelse, men syens det er få ringer som har den muligheten.. Men samtidig kunne vi godt tenke oss å ha dem like brede.. Hmmm.. God tid ennå heldigvis.. Ingen av oss hadde sterke oppfatninger om tykkelsen paa ringene - falt meg faktisk ikke inn foer jeg leste her at de "maa" vaere like tykke! Jeg ville valgt den tykkelsen som passet min finger hvis jeg var deg - ikke saa ofte man ser ringene klint oppi hverandre uansett, og de kan jo vaere helt like i design og farge selv om en stusselig millimeter er forskjellig!
blåveis Skrevet 7. mai 2004 #29 Skrevet 7. mai 2004 og de kan jo vaere helt like i design og farge selv om en stusselig millimeter er forskjellig! Nettopp! Men det er litt lite utvalg i ringer med ulike tykkelser.. I alle fall i Norge. Men nå vurderer vi å kjøpe enkle platinaringer.. i utlandet.. så da blir det nok slik.. Tror det blir 3 mm på meg og 4 mm på han..
Fru Snurp Skrevet 7. mai 2004 #30 Skrevet 7. mai 2004 Blåveis: Har du hørt med gullsmeden ang. dette? Vi har Promise ringer og de har flere modeller som er helt like, men kan fåes i ulike bredder. I følge gullsmeden var det ikke noe problem å velge ulik bredde på ringene. Bare å bestille en av hver det ;-)
blåveis Skrevet 7. mai 2004 #31 Skrevet 7. mai 2004 Blåveis: Har du hørt med gullsmeden ang. dette? Jepp.. Ble "henvist" til hvitt gull med en gang jeg nevnt platina.. og jeg har vært i ca 7-8 butikker i Oslo sentrum..
tuji Skrevet 7. mai 2004 #32 Skrevet 7. mai 2004 Det er lite platinaringer å velge mellom i Norge. Da jeg jobbet i gullsmedbutikk hadde vi én eneste, og den var i tillegg stygg. Gå til Thune eller David-Andersen og spør om de kan ta inn noen platinaringer på utvalg (det betyr å låne fra leverandøren). Mener å huske at f. eks. Quinn har noen fine. Det er ikke så vanskelig å finne modeller hvor man kan velge bredde i gull, men det kan nok være vanskeligere med platina, i.o.m. at det ikke er så vanlig i seg selv i Norge.
blåveis Skrevet 7. mai 2004 #33 Skrevet 7. mai 2004 Det er lite platinaringer å velge mellom i Norge. Da jeg jobbet i gullsmedbutikk hadde vi én eneste, og den var i tillegg stygg. Gå til Thune eller David-Andersen og spør om de kan ta inn noen platinaringer på utvalg (det betyr å låne fra leverandøren). . Hvorfor skulle jeg gjøre det når jeg alt har bestemt meg for å kjøpe dem i utlandet? Har en misstanke om at det er betydelige summer jeg kommer til å spare også..
blåveis Skrevet 7. mai 2004 #35 Skrevet 7. mai 2004 Prøvde bare å hjelpe. Unnskyld. Åh.. sorry.. Jeg trodde du prøved å oppfordre folk til ikke å bestille via andre enn norske gullsmeder, jeg.. Må ha missforstått deg litt, da..
Brumm Skrevet 11. mai 2004 #36 Skrevet 11. mai 2004 Vi endte opp med enkle ringer i hvitt gull, 3mm til meg, som jeg skal ha ved siden av forlovelsesringen som er alliansering i hvitt gull i samme bredde, og han skal ha 4mm ring. Gifteringene og min forlovelsesring er kjøpt på Thune, og er veldig like i formen. Tror det blir veldig bra, jeg er i hvertfall fornøyd!
hallingbrud Skrevet 11. mai 2004 #37 Skrevet 11. mai 2004 Blåveis: Jeg tror tuji mente at man kan bestille ringene i en norsk gullsmed sånn at man får se dem i virkeligheten. Når man har bestemt seg, så kan man bestille den ringen selv over internett.
Gjest Odense Skrevet 19. mai 2004 #38 Skrevet 19. mai 2004 Vi har de veldig brede, 8mm i gull og de er helt avrundet inni. Synest at de er kjempe fine! Skal kansje sette inn en diamant på min, men har ikke bestemt meg ennå, synst at de er veldig fine når de er helt enkle.. :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå