Gå til innhold

Samsung Galaxy SII - får ikke oppdatere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å oppdatere samboeren min sin telefon, men det går ikke. Går inn på progravareoppdatering tykker koble til, men så kommer det bare opp Could not connect to server.

Har slått av og på wifien flere ganger og har sjekket at internetten faktisk funker.

Tips og hjelp søkes!

Anonymous poster hash: 9a7fe...c45
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Kunne ikke koble til", står det vel strengt tatt.

Skrevet

Som i operativsystemet eller appene?

Operativstystemet.

Skrevet

Operativstystemet.

Da er nok Samsung ferdig med å gi toeren operativsystemoppdateringer. De bruker å slutte etter 2-3 år med det. Brukeren bør ikke nu slette apper med mindre han helt sikkert vet at han ikke vil ha dem på den telefonen igjen og vær forsiktig med å laste ned nye med mindre han vet hans versjon av Android tar den.

Skrevet

Prøver å oppdatere samboeren min sin telefon, men det går ikke. Går inn på progravareoppdatering tykker koble til, men så kommer det bare opp Could not connect to server.

Har slått av og på wifien flere ganger og har sjekket at internetten faktisk funker.

Tips og hjelp søkes!

Jeg ville ihvertfall skrudd av mobilnettverk, så jeg var 100% sikker på at det var bare wifi den var tilkoblet. Jeg oppdaterte en Samsung tab på samme vis, så det skal funke (uten Kies, heldigvis!).

Da er nok Samsung ferdig med å gi toeren operativsystemoppdateringer. De bruker å slutte etter 2-3 år med det. Brukeren bør ikke nu slette apper med mindre han helt sikkert vet at han ikke vil ha dem på den telefonen igjen og vær forsiktig med å laste ned nye med mindre han vet hans versjon av Android tar den.

Øh.. hæ?

Om dingsen ikke oppfyller kravene (OS/maskinvare) til appen, vil du rett og slett ikke få lov å installere den. De appene du allerede har installert, vil leve videre på Google Play kontoen din, selv om du avinstallerer dem på dingsen (ja, selv om du har betalt for dem).

En grei måte å installere apper på er å rett og slett bruke pcen. Logge seg inn på Google Play (gmail) i nettleseren, klikke installer på en app, og velg hvilken dings man vil ha den på. Etterpå er det bare å slå på den aktuelle dingsen og se appen installere seg uten å røre en finger.

Med andre ord; apper er knyttet til Google Play kontoen din, ikke dingsen. Selv har jeg en mobil og et brett koblet opp mot samme gmail/Google Play konto. Alltid like artig hver gang jeg får en mail, da piper det på begge dingsene med noen sekunders mellomrom.

Skrevet

Jeg ville ihvertfall skrudd av mobilnettverk, så jeg var 100% sikker på at det var bare wifi den var tilkoblet. Jeg oppdaterte en Samsung tab på samme vis, så det skal funke (uten Kies, heldigvis!).

Øh.. hæ?

Om dingsen ikke oppfyller kravene (OS/maskinvare) til appen, vil du rett og slett ikke få lov å installere den. De appene du allerede har installert, vil leve videre på Google Play kontoen din, selv om du avinstallerer dem på dingsen (ja, selv om du har betalt for dem).

En grei måte å installere apper på er å rett og slett bruke pcen. Logge seg inn på Google Play (gmail) i nettleseren, klikke installer på en app, og velg hvilken dings man vil ha den på. Etterpå er det bare å slå på den aktuelle dingsen og se appen installere seg uten å røre en finger.

Med andre ord; apper er knyttet til Google Play kontoen din, ikke dingsen. Selv har jeg en mobil og et brett koblet opp mot samme gmail/Google Play konto. Alltid like artig hver gang jeg får en mail, da piper det på begge dingsene med noen sekunders mellomrom.

Hjelpes. Ingen som har snakket om apper her.

Skrevet

Hjelpes. Ingen som har snakket om apper her.

Eh.. jo. Du.

• Liker 2
Skrevet

Eh.. jo. Du.

Neim jeg snakker om operativsystem.

Skrevet

Brukeren bør ikke nu slette apper med mindre han helt sikkert vet at han ikke vil ha dem på den telefonen igjen og vær forsiktig med å laste ned nye med mindre han vet hans versjon av Android tar den.

Nei, ingen snakket om apper. Helt klart.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, ingen snakket om apper. Helt klart.

Det som kom først:

Da er nok Samsung ferdig med å gi toeren operativsystemoppdateringer.

Endret av Gjest
Skrevet (endret)

Det var det vel ingen som benektet? Men du snakka om begge deler, kjære deg. Og det du sa om appene er helt feil.

Ellers så kan TS forsøke å oppdatere via Kies.

http://www.samsung.com/us/kies/

Endret av Zzyzx
  • Liker 1
Skrevet

Gi deg da, Gjest! :murvegg:

Herregud..

Det kan uansett ikke være noe problem hvilke apper man har eller ikke har på en mobil med et eldre OS, siden man heller vil få bedre støtte for appene sine på en nyere versjon av OSet, og som nevnt, appene er knyttet opp mot Play kontoen.

Det eneste man bør passe på er å ta backup av egenprodusert materiale, dvs bilder/video/dokumenter man bare har lagret på dingsen, samt kanskje savegames i spill. For den typen backup er Airdroid veldig hendig.

Alt av innstillinger, kontakter, mm kan man ta vare på i gmailen sin.

• Liker 1
Skrevet

Gi deg da, Gjest! :murvegg:

Herregud..

Jepp, jeg blir skitirritert her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...