Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min er vekkreist i helga og jeg sliter med å kose meg alene. Ser så koselig ut å tenne lys, strikke, se tv osv og nyte sitt eget selskap, men alt jeg tenket på er hvor ensom jeg føler meg. Nå har jeg "flykta" hjem til foreldrene mine.

Hvordan klarer dere å nyte litt alenetid uten å bli helt deppa?

Anonymous poster hash: 0c033...c72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha en skikkelig jentekveld med deg selv:) finn masse gladmusikk, syns det er spesielt koselig å høre på sanger jeg hørte på da jeg var litt yngre. Ansiktsmaske, skrubb, vin, sjokolade, dans for deg selv, ta deg en laaang dusj, eller bad om du har det, og sist men ikke minst enten en serie eller film du liker godt. Gjør ting du ikke kan gjøre når han er der:)

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Samboeren min er vekkreist i helga og jeg sliter med å kose meg alene. Ser så koselig ut å tenne lys, strikke, se tv osv og nyte sitt eget selskap, men alt jeg tenket på er hvor ensom jeg føler meg. Nå har jeg "flykta" hjem til foreldrene mine.

Alene én helg og føler deg så ensom at du måtte dra til mamma og pappa? Unnskyld at jeg ler. Har du aldri vært alene?

• Liker 16
Skrevet

? Jeg blir litt mållaus her jeg sitter med knust hjerte og vonde følelser og mutters alene. Ikke det, jeg elsker å være alene og bruke tiden for meg selv, men å springe hjem til mamma og pappa fordi jeg ikke takler å være alene en helg???

Men ok, du spør hvordan jeg får det til: Jo, jeg setter pris på egentid med meg selv. Jeg kan sove, jeg kan gå tur, jeg kan shoppe, jeg kan pusle med ting uten å bli forstyrret. Jeg kan sove uten å bli vekket av promping. Se på alle fordelene ved å være alene en stund. Men det er tragisk at du som har et tilsynelatende bra forhold må hjem til foreldrene dine fordi du ikke takler å være alene. Det må du jobbe med. Aktiviser deg selv.

Anonymous poster hash: e3200...2a0
  • Liker 5
Gjest Emmanuelle
Skrevet

Alenetid er jo det beste som finnes! Jeg drar fram den styggeste (men mest komfortable) pysjen jeg har, spiser 6 kilo sjokolade, ser alle seriene jeg ikke har hatt tid til å få med meg siste ukene (eller dagene, jeg er serie-avhengig), går på do med døra åpen (YOLO, vet dere), spiller sims eller annet pc-spill, jogger/går meg tur, surfer Netflix eller leser en god bok.

Evt henger på KG :P

Jeg er enig med Arabella og Gjest, om du ikke klarer å være en eneste kveld alene er det på tide å bli litt mer selvstendig og lære deg å være alene - og å nyte det.

For min del er det et varselstegn når man har blitt så avhengig av kjæresten/samboeren at man ikke klarer å være uten personen. Det kan bli slitsomt for begge partene i lengden.

• Liker 14
Skrevet

Ts her.

Hvorfor ler dere? Dere trenger ikke være så slemme. Jeg kan fint være alene en kveld, men en hel helg syns jeg blir lenge. Går fint på dagtid, men når mørket legger seg kommer savnet og ensomheten. kan føle meg som det eneste mennesket i verden av og til og at ingen bryr seg om meg. Vet jo at det ikke er sant. Er vel hormonene og vintertida som spiller inn også, er gravid og har et stort behov for trygghet og selskap. Tar lett til tårene pga hormoner på avveie.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har tent telys i stua, drikker te, har en skål med godis og skal kose meg med film. Kose og kose.. Skal se Shutter på nrk3 hvis jeg tør. Hvis ikke den er bra prøver jeg på Halloween 4. Dèt er det verste med å være alene. Å ikke "kunne" se grøssere, for jeg blir så redd når jeg er alene i huset:p

Så fint at du kom deg avgårde til mor og far nå da! :)

Anonymous poster hash: 6251a...9ac
Skrevet

Ts her.

Hvorfor ler dere? Dere trenger ikke være så slemme. Jeg kan fint være alene en kveld, men en hel helg syns jeg blir lenge. Går fint på dagtid, men når mørket legger seg kommer savnet og ensomheten. kan føle meg som det eneste mennesket i verden av og til og at ingen bryr seg om meg. Vet jo at det ikke er sant. Er vel hormonene og vintertida som spiller inn også, er gravid og har et stort behov for trygghet og selskap. Tar lett til tårene pga hormoner på avveie.

Beklager at jeg spør, men hva dersom forholdet ditt ryker og du blir alene mange mange flere kvelder i uken? Hva da? Jeg skjønner at det er kjedelig, men voks nå opp litt. Du har tross alt noen som kommer hjem til deg.

Anonymous poster hash: e3200...2a0

• Liker 7
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har tent telys i stua, drikker te, har en skål med godis og skal kose meg med film. Kose og kose.. Skal se Shutter på nrk3 hvis jeg tør. Hvis ikke den er bra prøver jeg på Halloween 4. Dèt er det verste med å være alene. Å ikke "kunne" se grøssere, for jeg blir så redd når jeg er alene i huset:p

Så fint at du kom deg avgårde til mor og far nå da! :)

Den ser jeg på også. Blir det for skummelt får jeg trekke for gardinene :).

Skrevet

Den ser jeg på også. Blir det for skummelt får jeg trekke for gardinene :).

Det har jeg gjort.. Og dobbeltsjekka at døra er låst :P

Skrevet

Tråden er ryddet for spekuleringer.

Irrlys, moderator.

Skrevet

Ts her.

Er du gravid, så burde du hvertfall sette pris på ditt eget selskap, før babyen kommer. Alle har godt av å lære seg å være selvstendige og alene i en periode på to-tre dager. Og det bør du videreformidle til barnet ditt :)

I kveld er kjæresten ute på fylla. Jeg ser film, spiser potetgull, lakker neglene og nyter å være alene. Håper han ikke kommer hjem før på morgenkvisten :laugh:

Skrevet

Vær nå litt hyggelige da, damer... TS har ikke gjort noen noe vondt, og det er ingen grunn til å le av ensomhet (som kan være helt reell for henne, da folk som kjent takler ting forskjellig).

TS: Jeg tror det å være alene er nettopp det du trenger. Det er ikke sunt å være så avhengig av andre mennesker, så jeg tror du bør reise hjem til ditt eget sted nå, og se på det hele som en utfordring du skal overkomme. Du trenger ikke nødvendigvis å elske å være alene med én gang, men du trenger å bygge opp selvstendigheten din, og kanskje også selvbildet ditt? Begynn å gjør litt ting alene og bygg opp en god følelse rundt dette, slik at du ikke sitter der totalt hjelpesløs den dagen du evt blir dumpa, eller samboeren din må reise avgårde over en lengre periode av en eller annen grunn, eller du av andre grunner kanskje blir alene en stund.

Ikke alle trenger å elske å være alene, men alle trenger å være i stand til å takle det. Det er en del av å vokse opp og utvikle seg som menneske, og er meget sunt.

Og hvem vet, etter litt trening kan det hende du lærer deg å like det!

Anonymous poster hash: 7b345...ce6
  • Liker 9
Skrevet

Har alltid elsket å være alene. Se serier jeg liker uten å bli forstyrret, spise akkurat hva jeg vil uten at noen vet akkurat hva jeg spiser, gå rundt i akkurat hvilke klær jeg vil uten en tanke over hvor forferdelig det ser ut, roen rundt meg.

Aaaaa, kan ikke samboer reise vekk en helg snart :)

• Liker 2
Skrevet

Ts her.

Skjønner deg godt, var selv redd for å være alene om kveldene og spesielt om natten da jeg gikk gravid.... måtte ha lyset på om natten....da samboer kom hjem om natten etter jobb, og så eg hadde lyset på, bare lo han, men han syntes det var litt søtt og da :rodmer: ellers elsker jeg å være alene.... :rolleyes:

Skrevet

Folk er forskjellige, og jeg synes du skal ignorere hånlige kommentarer du får her inne. Noen lader batteriene i eget selskap, mens andre trives best sammen med andre, og det må være greit.

Har ikke så mange gode tips til deg annet enn at jeg ville tenkt på hva du har mulighet til å gjøre nå, som du ikke gjør når kjæresten er hjemme. Ha det stille og rolig og lese bok, se jenteserier, ha venninnebesøk osv.
-Også er det jo bare sunt å savne hverandre innimellom også :)

Hvis jeg ikke får sove eller hvis jeg ikke er trøtt når kvelden kommer, onanerer jeg og sovner tvert med en deilig følelse i kroppen. Anbefales, hehehe :fnise:

Anonymous poster hash: fd42a...c13
  • Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet ihht KGs regler.

Irrlys, moderator.

Gjest Whitestripes
Skrevet

Vi er forskjellige. Noen takler ikke å være alene i to minutter, mens andre klarer seg fint alene en uke. Jeg tilhører sistnevnte, men klarer likevel å forstå at andre ikke skjønner at jeg orker det.

En tanke her kan jo være at du kanskje trenger å øve litt på å være alene og faktisk sette pris på det. Trenger ikke å være en hel helg, men en kveld i ny og ne. Du får trøste deg med at snart slipper du være alene et eneste sekund ;)

Og Arabella: Om et av dine barn ville kommet til deg, ensom, gravid og selskapssyk, så hadde du ledd og sendt barnet ditt på dør? Virker noe kaldt og lite omsorgsfullt i mine øyne.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan virkelig ikke forstå folk som deg som er så pinglete. Er du overbeskyttet, har aldri reist til utlandet alene og er generelt en angstfylt person? Slitsomt med uselvstendige personer...

Anonymous poster hash: 6de3c...ac1

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville ikke sendt hjem et voksent barn som kom hjem en helg, men om jeg oppfattet at det var fordi vedkommende ikke turte/ ønsket å være alene så ville jeg nok tatt en prat med vedkommende og hørt hva som var problemet, og eventuelt bedt han/ henne om å begynne å utfordre seg selv på dette, da det er en del av voksenlivet det også.

Og når man savner samboeren så mye at man føler seg ensom når man er alene en helg, da tenker jeg på hvordan det kan bli om samboeren skal være borte på jobb flere dager/ uker i slengen eller plutselig blir syk og f.eks lander på sykehus eller dumper TS.

Jeg skal innrømme at når jeg først leste innlegget så tenkte jeg at dette var en 18- 19-åring som aldri har prøvd å stå på egne ben. Men senere kommer det frem at TS er gravid, og da håper jeg for hennes egen del at hun i det minste har passert 20 med noen år. Da bør hun også lære seg å takle å være alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...