AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 Nå er det 3 uker igjen til jeg må være ute av denne leiligheten og jeg har ennå ikke funnet meg et nytt sted å bo! Jeg er så stresset og redd! Vi endte med et solid brudd og han krevde sin del av leiligheten og da måtte vi selge den. Den ble solgt og fristen for overtagelse nærmer seg fort! Og selv om jeg har vært på 50 (!) visninger for å leie en leilighet så har jeg ikke hatt hellet med meg! Og jeg har ingen nære venner og familie her så det er ingen jeg kan få hjelp av i et knipetak. Og hva med tingene mine? Jeg har så panikk nå! Hvordan skal jeg få ordnet opp i dette? Noen som har råd og tips? Anonymous poster hash: 1c805...a78
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 Nå er det 3 uker igjen til jeg må være ute av denne leiligheten og jeg har ennå ikke funnet meg et nytt sted å bo! Jeg er så stresset og redd! Vi endte med et solid brudd og han krevde sin del av leiligheten og da måtte vi selge den. Den ble solgt og fristen for overtagelse nærmer seg fort! Og selv om jeg har vært på 50 (!) visninger for å leie en leilighet så har jeg ikke hatt hellet med meg! Og jeg har ingen nære venner og familie her så det er ingen jeg kan få hjelp av i et knipetak. Og hva med tingene mine? Jeg har så panikk nå! Hvordan skal jeg få ordnet opp i dette? Noen som har råd og tips? Anonymous poster hash: 1c805...a78 Pakk ned alle tingene dine og send de hjem til foreldrene dine. Bo i en bag til du finner en leilighet, hos venner, billig motell e.l. Anonymous poster hash: d51ce...ee5
Appina Skrevet 2. november 2013 #3 Skrevet 2. november 2013 Hvor i landet bor du, og/eller ønsker du å flytte til? Kanskje du må flytte til en helt annen kant av landet for å finne noe du kan trives med?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 Mine foreldre lever ikke, og jeg har en jobb her så jeg må bli i området. Moteller finnes ikke her. Jeg vurderer faktisk å leie meg lagerplass og bo der. Ulovlig. Anonymous poster hash: 7f845...775
Appina Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Noe av grunnen til at jeg spurte, var at jeg tenkte å foreslå kollektiv/bofellesskap for deg. I Oslo så har man feks. ....heter det Anker studenthotell? Eller hva med vanlige studenthybler? Kontakt Frelsesarmeen. Tror du at de kan hjelpe? Oppsøk en kirke selv om du ikke trenger asyl Det er sikkert noen som kan finne en løsning og hjelpe deg. Skulle gjerne hjulpet deg mer, men aner ikke hvor du holder til. Kan jo foreslå hybel.no, eller hva med finn.no? Jeg kan bare forestille meg hvor jævlig det må være å være helt alene om alt, og ikke ha støtte fra noen nære og kjære. Kan ikke du ta en prat med sjefen din under fire øyne, og forklare vedkommende situasjonen din, og hvor stressa og redd du blir av det? Han kan sikkert enten gi deg fri slik at du kan bruke den ledige tiden til å lete etter et bosted, eller kanskje tilrettelegge arbeidsforholdene litt mer for deg for en periode. Vet ikke hva annet jeg skal foreslå....
Gjest Blondie65 Skrevet 2. november 2013 #6 Skrevet 2. november 2013 Har du forsøkt å sette inn annonse selv? Ikke stress deg opp for da mister du kreftene dine som du trenger til husjakten. Oppsøk alle firma som eier boliger som de leier ut. Snakk med kollegaene dine, be de hjelpe deg.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 Takk for alle tips! Jeg har ikke ville snakke med så mange om bruddet, det gjør så vondt. Og det har liksom vært nok med å prøve å holde hodet over vannet med alle plikter jeg har rundt jobben. Jeg har ikke vært i en sånn situasjon før. Mest av alt forbanner jeg meg selv for å ha gått inn i det forholdet med eksen. Anonymous poster hash: 7f845...775
hjertesukka Skrevet 2. november 2013 #8 Skrevet 2. november 2013 Bare et lite praktisk råd og noe du kan ha i bakhånd. Hvis du har mye "ræl" så kan en løsning være å leie en lagercontainer til du finner noe mer permanent. (Selv leier jeg en slik for 600,- pr mnd.) Kalles vel lagerhotell og finnes overalt, har jeg inntrykk av. Da er det også mye lettere å hoppe inn i et kollektiv eller noe annet midlertidig. Lykke til og ikke stress.
navnet Skrevet 2. november 2013 #9 Skrevet 2. november 2013 Jeg har god erfaring med å sette inn ønskes leid på finn.no Sett inn en fin tekst å ett bilde. Du blir å få noen merkelige mailer, å noen direkte ubehagelige. Pass opp for leiligheter som er for bra til å være sanne også lykke til!
kokkos Skrevet 2. november 2013 #10 Skrevet 2. november 2013 Jeg stemmer også for å sette inn annonse på finn. Det ble løsningen for min bror og svigerinne da de skulle finne leilighet i et veldig oppheta leiemarked. Da ordna det seg plutselig veldig kjapt. Lykke til!!
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #11 Skrevet 3. november 2013 Sett inn annonse i avis og på Finn, veldig mange som velger å ringe en person i stedet for å få x antall på ringende til seg. Hvor holder du til? Hva med å leie hytte eller campingvogn en kort periode? Evt snakke med noen, dvs si til folk på jobben at du trenger et sted å bo, av og til må man be om hjelp.Anonymous poster hash: 9ef34...c80
Lea2 Skrevet 3. november 2013 #12 Skrevet 3. november 2013 Det finnes også utleiemeglere mange steder. Kanskje en av disse kan hjelpe deg?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #13 Skrevet 3. november 2013 Takk for alle forslag, jeg har laget meg en plan til imorgen. Så er det bare å vente og se hva som skjer. Anonymous poster hash: 7f845...775
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå