AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 For det første: Jeg er kvinne selv. Og heterofil. Stort sett alle kvinner jeg møter på er "bitcher". De kan virke greie i kortere eller lengre tid, men før eller senere viser de sitt sanne jeg. Og da kommer det drama, intriger, baksnakking, mobbing og alt det der.. Alltid! Er det jeg som er uheldig? Som møter på feil folk? Snakker ikke om folk jeg møter irl bare, men også på nettet på diverse fora. Er medlem på blant annet en babyside der jeg trodde vi skulle diskutere babyer, få svar på spørsmål og fin informasjon om babyer, utstyr og babystell =). Og kanskje noen online venner, på en måte.. Men der er det bare baksnakking, frekke damer, intriger, mobbing og alt sånt stygt! =( Der også.. Og på kvinneguiden. Kvinneguiden er dog litt mildere faktisk. Hvorfor er det sånn? Ligger det i damers natur? Er jeg maks uheldig som treffer på sånne damer overalt? Stoler ikke på damer lenger... Jeg blir også mobbet, ble det på skolen og, av jenter. Og på nettfora, av jenter. =( Hva tror du om dette, er stort sett alle damer sånn? Setter pris på seriøse og litt utfyllende svar...Anonymous poster hash: 3e822...f8d 1
makkapakka Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 kvinner i mellom er bare en helvetes konkurranse livet igjennom.. hvem som er penest har finest hus best mann fantastiske barn millioner av venner og listen går bare videre.. jeg foretrekker menn som venner..men det er vanskelig å få tak i etter at barna kom. 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #3 Skrevet 2. november 2013 Jeg tror ikke alle er sånn, jeg. Jeg har ihvertfall ikke så mye moro av å baksnakke, intriger osv, og jeg er i verste dramaqueen-alder (19). Men jeg tror mange damer liker drama, enten bevisst eller ubevisst. Hvorfor tror du serier som Gossip Girl er så populære? Netttop pga. dramaet. Hvor man finner hyggelige folk... Det er ikke lett å si. Jeg tar det på "feelingen". Får man gode vibber av noen med en gang, pleier det også å være sånn. Det går jo an å konfrontere dem? Kanskje ikke de "ekte" damene, men de på forumet - der har du jo ingenting å tape! Anonymous poster hash: 05b5a...e00
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 kvinner i mellom er bare en helvetes konkurranse livet igjennom.. hvem som er penest har finest hus best mann fantastiske barn millioner av venner og listen går bare videre.. jeg foretrekker menn som venner..men det er vanskelig å få tak i etter at barna kom. Like greit at jeg holder meg unna kvinner da kanskje.Anonymous poster hash: 3e822...f8d
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Jeg tror ikke alle er sånn, jeg. Jeg har ihvertfall ikke så mye moro av å baksnakke, intriger osv, og jeg er i verste dramaqueen-alder (19). Men jeg tror mange damer liker drama, enten bevisst eller ubevisst. Hvorfor tror du serier som Gossip Girl er så populære? Netttop pga. dramaet. Hvor man finner hyggelige folk... Det er ikke lett å si. Jeg tar det på "feelingen". Får man gode vibber av noen med en gang, pleier det også å være sånn. Det går jo an å konfrontere dem? Kanskje ikke de "ekte" damene, men de på forumet - der har du jo ingenting å tape! Anonymous poster hash: 05b5a...e00 Det er bra at ikke du er sånn da =) Ja, du har et poeng.. Skulle bare ønske at de holdt seg til å se slike serier. Jeg er litt pinglete, hehe (de "lujter det vel på en måte, derfor jeg blir mobbet?). Men det hadde kanskje vært lurt, å konfrontere dem =)Anonymous poster hash: 3e822...f8d
Marie90 Skrevet 2. november 2013 #6 Skrevet 2. november 2013 Jeg tror ikke du bør legge for mye fokus på internettforum. Flere ting spiller inn - mange trenger ikke legge noe imellom når de har noe frekt å si. Det andre er at mange slipper ut frustrasjon foran pc'en etter en slitsom dag. Det er mange slitsomme jenter, mye intriger osv. Jeg tror ikke på noen måte at kvinner er mer amoralske enn menn eller behandler de rundt seg verre - det er da massevis av menn som behandler kvinner dårlig også. Forskjellen er at manipulering, mobbing og dårlige holdninger er noe vi støter borti oftere. På godt og vondt er alle disse følelsene også noe som gjør at man former sterkere vennskap når man først gjør det. Har opplevd min del av sjalu kvinner som ikke unner andre noe godt. Det gjør at jeg setter desto sterkere pris på venninner jeg har som er genuine. På tross av intriger, så har kvinner stort sett dypere vennskap med andre kvinner enn med menn. For det første pga. av identifikasjon, felles opplevelser osv., for det andre fordi vennskap med menn stort sett har en seksuell/romantisk undertone, om den så er ensidig og/eller underbevisst. Med vennskap må man være proaktiv, så jeg foreslår at du tar mer kontakt (i det virkelige liv) med jenter du synes ser søte ut. Hvis du har noen fritidsinteresser så er det også en arena. Gjør du noe frivillig arbeid kan jeg garantere deg at de fleste kvinnene du møter er skikkelige mennesker.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 Jeg har drodla mye på dette i det siste. Var noe drama når jeg var yngre (rundt 20 år) men jeg tok helt avstand fra dette, og frigjorde meg fra slike folk. Så gikk det 20 år og ingen drama. Ingen baksnakking og sjalusi, eller misunnelse og drit. Men brått ble jeg dratt inn i en slik malstrøm for et par år siden. Dette av da voksne damer på min alder. Og jo mer det ble baksnakket, jo mer ble det hausa opp og ting har tatt en tørn til å bli bare værre og værre. De graver seg ned i dypet med baksnakk og manipulering. Tok meg faktisk litt tid å skjønne at jeg var en del av dette selv (og at det var såpass alvorlig). Men når jeg åpna øynene, så så jeg jo at jeg ikke var det spor bedre - jeg lot meg jo rive med. Så jeg trakk meg ut fra dette. Heller leve ensomt en stund og uten et slikt negativt miljø, og heller jobbe med meg selv slik at jeg ikke forblir en slik sladrehøne. Jeg vil ikke være en slik person, selv om det er vondt å miste et helt nettverk av folk rundt seg (en stall hvor jeg har tilbragt mye av min tid, men ikke nå lengre) Anonymous poster hash: 26ae6...ede
Marie90 Skrevet 2. november 2013 #8 Skrevet 2. november 2013 TS; gjelder dette også kvinner du har kjent siden dere var yngre? Noen av mine næreste venninner har jeg beholdt siden videregående og de er bra jenter.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #9 Skrevet 3. november 2013 Jeg har dessverre ingen kontakt med jenter fra verken barneskolen, ungdomsskolen eller videregående... Men et par stk derfra var veldig ok! Vet ikke hvordan de er idag da, men... =) Moren min og søstrene mine er også slik, baksnakker, sladrer og lager drama. Svigermor også =( Er så lei av drama. TSAnonymous poster hash: 3e822...f8d
QueenOfTheSidewalk Skrevet 3. november 2013 #10 Skrevet 3. november 2013 Kanskje du tar deg for fort nær av ting? 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #11 Skrevet 3. november 2013 Tips som har fungert for meg. Ikke snakk om deg selv, jo mindre du sier - jo mindre har folk på deg til senere. Hold en vennlig tone og få de til å snakke om sine liv, uten å nevne så mye selv. Evt vær overhyggelig å le masse så blir du sett positivt på. Siden jeg begynte med dette så har det ikke vært noe drama i mitt liv. Anonymous poster hash: 9edd5...292
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #12 Skrevet 3. november 2013 Det er fordi mennesker flest er veldig umodne, og hos kvinner manifesterer umodenhetene seg i bitchete og selvhevdende oppførsel mot andre kvinner. Anonymous poster hash: a76a7...24e
Gjest Daenerys Skrevet 3. november 2013 #13 Skrevet 3. november 2013 Tråden er ryddet for personhets. Daenerys, mod.
havoc Skrevet 3. november 2013 #14 Skrevet 3. november 2013 Har du tenkt på hva fellesnevneren her er, TS? Som regel så er det sånn at de som roper høyest om "dramaqueens" er de værste selv. Ikke alltid de er klar over det engang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå