AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 Jeg er sint! Neste helg er det samværshelg for jenta mi og faren.. I går fikk jeg vite at bestevenninnen hennes i barnehagen skal feire bursdagen sin på lørdag. I tillegg var det kommet opp skriv i barnehagen om et kveldsopplegg med overnatting i barnehagen, som er fredag til lørdag. Så har vi fått brev fra kirken idag, om at det er undringstur i kirken lørdag, og gudstjeneste med bokutdeling på søndagen.. Når jeg fikk vite om opplegget i barnehagen, og bursdagen, så sendte jeg melding til faren når jeg kom hjem, og ville bytte helg. (for så vidt første gang jeg har spurt om å bytte helg), nettopp fordi det er så mye som skjer denne helgen, som jenta mi selvsagt gleder seg til! sa at han kunne velge en annen helg. Fikk svar fra faren om at det var aaaltfor kort tid å forandre noe som helst. Frem og tilbake litt med meldinger, der jeg skrev at det er bestevennen hennes som har bursdag, og at hun skal dit! (det var en annen bursdag hun ikke fikk gå i, fordi far ikke ville - siden det var hans helg så var det hans tid.. Og jenta mi var så lei seg for at hun ikke fikk dra.. Var jeg som måtte trøste henne med det! Endte med at jeg gav han 4 byttealternativer! Ingenting var aktuelt, og jeg endte med å si at hvis han ikke ville bytte helg, så fikk han ta ansvar og stille opp og følge jenta på det hun skal i helgen! Fikk til svar. at jeg kunne ikke bytte helg hver gang det var noe vi skulle i helgen.. og jeg skulle ikke bestemme hva han skulle! han kom som planlagt, og så fikk han bare se om hva som "passet inn" i planene deres.. altså vil det si at jenta ikke får være med på hverken overnatting i barnehagen, bursdag eller bokutdeling og det i kirken.. Jeg blir så lei meg på jenta mi sine vegne!! Forbanna fyr som ikke er interessert i å samarbeide engang ( Hvorfor kan han ikke sette jenta først fremfor seg selv? Jeg endte med å si at enten stilte han opp for jenta, og tok henne med seg dit hun skulle i helgen, ellers ble det ikke noe av! Det var ikke noe å se om det passet inn, da fikk han passe inn helgen etter henne! Dette er noe hun skal være med på! hva syns dere om dette opplegget? selv om far har samværshelg, skal ikke han vise ansvar og ta med jenta på slike ting som hun gleder seg så voldsomt til?? Er det riktig at jenta ikke skal få gå på dette, fordi far vil være tverr? Anonymous poster hash: e44c6...fe8 6
Gjest Seajewel Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 Faren er egoistisk. Skjønner godt at du er forbannet. Jeg ville ha gitt klar beskjed om, at siden han tydeligvis ikke har tenkt å stille opp og gjøre det som er planlagt den helga, så gjør du det selv og holder ungen hos deg den helga. Så får det bare bli sånn. Noe av det v erste som fines, er egoistiske fedre. Når han ikke forstår hvor viktig sånne ting er, så nytter det sikkert ikke å prøve å komme til en løsning uansett, så hvis jeg var deg, ville jeg bare ha sendt han en melding, om at denne helga tar du selv. 2
Gjest Whitestripes Skrevet 2. november 2013 #3 Skrevet 2. november 2013 Jeg ville bestilt time hos familievernkontoret, slik at dere kan ta en samtale med en objektiv person som kan hjelpe dere å finne en løsning på samarbeidet mellom dere. Dette med aktiviteter på kvelder og helger vil bare øke på etter som barnet blir større, og dersom far fortsetter å være så ego, er det jenta deres som får lide for det. 11
makkapakka Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 (endret) ikke bytt helg, bare ta den selv så blir det 1 mnd til neste gang han har samvær. og bare så du vet det.. det blir maaaaange slike situasjoner fremover..og like håpløst hver gang. Endret 2. november 2013 av makkapakka 6
Gjest Violetta Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Jeg får inntrykk av at dette var noe som kom litt brått på ham. Er det mulig at han følte at han fikk alle planene tredd nedover hodet? Kan det rett og slett ha noe med måten du ordla deg på? 20
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2013 #6 Skrevet 2. november 2013 Jeg forstår godt at han vil ha mest mulig tid med barnet selv enn å sende henne avgårde på bursdag. 8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 ikke bytt helg, bare ta den selv så blir det 1 mnd til neste gang han har samvær. og bare så du vet det.. det blir maaaaange slike situasjoner fremover..og like håpløst hver gang. ts her Kan vel ikke bare ta den selv? Anonymous poster hash: e44c6...fe8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #8 Skrevet 2. november 2013 Jeg får inntrykk av at dette var noe som kom litt brått på ham. Er det mulig at han følte at han fikk alle planene tredd nedover hodet? Kan det rett og slett ha noe med måten du ordla deg på? ts her jeg ordlegger meg direkte, og sånn er jeg bare.. klarer bare ikke å gå rundt grøten.. og det vet han! Jeg ga han beskjed så fort jeg kunne, hadde ikke mulighet til gi lengre varsel når jeg selv fikk vite det samme dagen :/ hadde jeg visst det før, så hadde han fått beskjed fortere også! Anonymous poster hash: e44c6...fe8 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #9 Skrevet 2. november 2013 Jeg synes kanskje det var litt rart at du automatisk gikk ut ifra at far selv ikke kunne ta med jenta på disse tingene ettersom det første du gjorde var å be om helgbytte..? Kanskje det er dette han blir litt provosert av? En annen ting er som en annen nevner, kanskje alle disse planene kom litt brått på? Muligens de har andre planer? Ikke vet jeg. .. Bare pass på at du ikke gjør det værre for jenta å ikke skulle være med bursdagen enn hun faktisk synes det er :-) Anonymous poster hash: 33095...31e 21
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #10 Skrevet 2. november 2013 ts her Kan vel ikke bare ta den selv? Anonymous poster hash: e44c6...fe8 Nei, du kan selvsagt ikke det hvis dere har en samværsavtale som tilsier at far skal ha barnet denne helgen. Anonymous poster hash: 33095...31e
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #11 Skrevet 2. november 2013 Jeg forstår godt at han vil ha mest mulig tid med barnet selv enn å sende henne avgårde på bursdag. ts her. Er jo derfor jeg så gjerne ville bytte helg! så fikk jenta være med på alt som skjer i helgen, og faren får det han skal ha.. forrige bursdag hun ikke fikk gå i, sa jeg bare at faren måtte bestemme, siden hun skulle være hos han.. Men nå er det bestevennen hennes det er snakk om, og hun snakker om at hun skal i bursdag konstant og gleeeder seg så! Anonymous poster hash: e44c6...fe8 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #12 Skrevet 2. november 2013 Familievernkontoret. Anonymous poster hash: a5af3...3ad 2
Gjest Violetta Skrevet 2. november 2013 #13 Skrevet 2. november 2013 ts her jeg ordlegger meg direkte, og sånn er jeg bare.. klarer bare ikke å gå rundt grøten.. og det vet han! Jeg ga han beskjed så fort jeg kunne, hadde ikke mulighet til gi lengre varsel når jeg selv fikk vite det samme dagen :/ hadde jeg visst det før, så hadde han fått beskjed fortere også!Anonymous poster hash: e44c6...fe8 En ting er å være direkte, men han burde jo få en mulighet til å ta barnet sitt med på disse aktivitetene selv. Å være direkte har ingenting med dette å gjøre. 11
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #14 Skrevet 2. november 2013 Det er kanskje noe i at far ikke ønsker at du detaljstyrer tiden han har med henne? Det er vel også noen ganger du har prioritert bort ting for barnet på dine dager hvor han ville gjort ting annerledes. Jeg tror man skal være forsiktig med å legge seg oppi hva den andre velger å bruke dagene på - med visse unntak selvsagt. En bursdag er en dråpe i havet. Anonymous poster hash: 33095...31e 10
nawuraM Skrevet 2. november 2013 #15 Skrevet 2. november 2013 jeg ordlegger meg direkte, og sånn er jeg bare.. klarer bare ikke å gå rundt grøten.. og det vet han! Skjønner hva du mener. Selv slår jeg vilt rundt meg i raseri når jeg blir provosert, og sånn er jeg bare...klarer bare ikke å la være. Og det vet folk! 8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #16 Skrevet 2. november 2013 En ting er å være direkte, men han burde jo få en mulighet til å ta barnet sitt med på disse aktivitetene selv. Å være direkte har ingenting med dette å gjøre. Jeg har gitt han flere muligheter til dette før.. da har jeg tipset han om ting som hun har hatt veldig lyst til å være med på, og sagt at det hadde vært veldig kjekt for henne om han hadde tatt henne med seg.. da bare fnyser han av meg! og derfor ville jeg bytte helg først og fremst. men siden han ikke ville det, så mener jeg at han bør stille opp og være med jenta! Anonymous poster hash: e44c6...fe8 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #17 Skrevet 2. november 2013 Det er kanskje noe i at far ikke ønsker at du detaljstyrer tiden han har med henne? Det er vel også noen ganger du har prioritert bort ting for barnet på dine dager hvor han ville gjort ting annerledes. Jeg tror man skal være forsiktig med å legge seg oppi hva den andre velger å bruke dagene på - med visse unntak selvsagt. En bursdag er en dråpe i havet. Anonymous poster hash: 33095...31e Familievernkontoret. Anonymous poster hash: a5af3...3ad Dit skal vi snart, time er på nytt bestilt.. da er det klart for enda en runde med mekling.. Anonymous poster hash: e44c6...fe8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #18 Skrevet 2. november 2013 Jeg synes kanskje det var litt rart at du automatisk gikk ut ifra at far selv ikke kunne ta med jenta på disse tingene ettersom det første du gjorde var å be om helgbytte..? Kanskje det er dette han blir litt provosert av? En annen ting er som en annen nevner, kanskje alle disse planene kom litt brått på? Muligens de har andre planer? Ikke vet jeg. .. Bare pass på at du ikke gjør det værre for jenta å ikke skulle være med bursdagen enn hun faktisk synes det er :-) Anonymous poster hash: 33095...31e Jeg har gitt han flere muligheter før til å følge opp ting hun har hatt lyst å være med på, men da har han bare fnyst av meg.. er viktigere å sette igjen jenta på besøk hos andre og selv slappe av og gjøre andre ting.. Anonymous poster hash: e44c6...fe8 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #19 Skrevet 2. november 2013 Det er kanskje noe i at far ikke ønsker at du detaljstyrer tiden han har med henne? Det er vel også noen ganger du har prioritert bort ting for barnet på dine dager hvor han ville gjort ting annerledes. Jeg tror man skal være forsiktig med å legge seg oppi hva den andre velger å bruke dagene på - med visse unntak selvsagt. En bursdag er en dråpe i havet. Anonymous poster hash: 33095...31e i den store sammenhengen er ikke bursdager noe stort, men for ei jente i beste barnehagealder er dette kjempeviktige ting å være med på! jeg husker selv hvor jeg var såååå glad for å få busdagsinvitasjoner og gledet meg utrolig mye! syns faren bør kunne lære seg å se ting fra hennes verden og se hva som er viktig for henne! Anonymous poster hash: e44c6...fe8 8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #20 Skrevet 2. november 2013 Kjerringa mot strømmen her tydeligvis (ikke første gang på kg), men jeg synes han fikk alt for kort varsel. Du kan ikke forvente at han skal endre planer på så kort varsel. Anonymous poster hash: ba759...25e 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå