AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 Hei! Under begge armene vinterkåpen min stinker det svette (tror det kom fra en gang jeg var syk, hadde ikke dusjet den dagen, gikk med singlet og slengte på meg jakka da jeg måtte ut og hente posten). Uansett, det er en ullkåpe, så jeg kan ikke vaske den. Har dere noen tips til hvordan jeg kan fjerne den fæle svettelukta? Jeg har prøvd å henge den ute i frisk luft, vrengt. Det hjalp ikke nevneverdig. Hjelp!? Anonymous poster hash: c696a...165
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 Send den på rens Anonymous poster hash: f3d41...deb
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #3 Skrevet 2. november 2013 ull kan vaskes. 30 grader Anonymous poster hash: d34a8...da4 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 Denne kåpen kan ikke vaskes i maskin, det er ikke en ren ullkåpe men den består også av polyester. Står at den ikke kan vaskes. Den er ikke så dyr at jeg ønsker å bruke penger på å sende den til rens. Går det ikke an å gni en klut med eddik mot armhulene eller noe..? Anonymous poster hash: c696a...165
FruHudson Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Hiv den i fryseren kan hende det kverker lukta.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #6 Skrevet 2. november 2013 Vreng den og heng den ut en stund Anonymous poster hash: 79316...f73
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 Hvis den ikke er så dyr at det ikke er verdt å sende den til rens, og verken en tur i fryseren eller henge den ute funker ville jeg prøvd et 30 graders håndvaskprogram uten sentrifugering med litt Milo eller noe annet mildt vaskemiddel, og deretter drypptørket i dusjen. Hvis lukta ikke går vekk er vel jakka egentlig ødelagt likevel, så det er kanskje verdt et forsøk? Håper du får fikset problemet Anonymous poster hash: 554d5...938 2
Gjest Funky Punk Skrevet 2. november 2013 #8 Skrevet 2. november 2013 Hmm, spraye på en blanding av eddik og vann før man frøs den ned eller hengte den ut kanskje? Vet ikke hvordan eddik fungerer på klær da. Stod bak ei i en kø i matbutikken i dag, og tror hun hadde samme problem...for det stinket svette lang vei (og hun så veldig velstelt ut ellers)
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #9 Skrevet 2. november 2013 Hvis den ikke er så dyr at det ikke er verdt å sende den til rens, og verken en tur i fryseren eller henge den ute funker ville jeg prøvd et 30 graders håndvaskprogram uten sentrifugering med litt Milo eller noe annet mildt vaskemiddel, og deretter drypptørket i dusjen. Hvis lukta ikke går vekk er vel jakka egentlig ødelagt likevel, så det er kanskje verdt et forsøk? Håper du får fikset problemet Anonymous poster hash: 554d5...938 Ja, god poeng (med at den er ødelagt uansett). Får kanskje prøve å vaske den i maskinen på 30 grader da. Har som sagt allerede prøvde å henge den uke. Er student så har bare sånn minifryser inne i kjøleskapet, så å fryse jakken får jeg nok ikke testet ut... Hmm, spraye på en blanding av eddik og vann før man frøs den ned eller hengte den ut kanskje? Vet ikke hvordan eddik fungerer på klær da. Stod bak ei i en kø i matbutikken i dag, og tror hun hadde samme problem...for det stinket svette lang vei (og hun så veldig velstelt ut ellers) Ja, det kan jeg kanskje prøve:) Huff da, kjedelig for hun i køen.. Anonymous poster hash: c696a...165
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #10 Skrevet 3. november 2013 Hei! Under begge armene vinterkåpen min stinker det svette (tror det kom fra en gang jeg var syk, hadde ikke dusjet den dagen, gikk med singlet og slengte på meg jakka da jeg måtte ut og hente posten). Uansett, det er en ullkåpe, så jeg kan ikke vaske den. Har dere noen tips til hvordan jeg kan fjerne den fæle svettelukta? Jeg har prøvd å henge den ute i frisk luft, vrengt. Det hjalp ikke nevneverdig. Hjelp!? Anonymous poster hash: c696a...165 Hva står det på vaskelappen? Det kan være du kan vaske den for hånd. Anonymous poster hash: f3d41...deb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå