Tjorven Skrevet 5. mai 2004 #1 Del Skrevet 5. mai 2004 Fikk massevis av Tagetes-frø her om dagen av min mormor. Men kan disse plantes rett ut? Isåfall når? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 5. mai 2004 #2 Del Skrevet 5. mai 2004 Vet ikke akkurat hvordan tagetes funker, men for de fleste andre sommerblomster er det lurt å plante dem i små potter og trekke plastikk over (eller kjøpe en mini-drivhus-boks). Sett dem i vinduskarmen din inne. Når de begynner å spire, tar du av plasten, evnt. planter om dersom du har sådd flere frø i samme krukke. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. mai 2004 #3 Del Skrevet 5. mai 2004 Tagetes er greit å forkultivere, som Imax sa. Knip dem ned når de får to-tre bladpar (ned til neste bladpar), så blir de mye kraftigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 5. mai 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 5. mai 2004 Problemet mitt er at jeg aldri fåt til å plante ting inne først og så sette ut, er alltid mye heldigere med det jeg sår rett ut i bedet jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 5. mai 2004 #5 Del Skrevet 5. mai 2004 Hvorfor spør du da Tjorven?!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 6. mai 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 6. mai 2004 Hvorfor spør du da Tjorven?!?!? For jeg gidder ikke å plante dem rett ut om de ikke da vil vokse ute i det hele tatt. Da kan heller noen andre få frøene og gjøre prosessen riktig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pbrina Skrevet 7. mai 2004 #7 Del Skrevet 7. mai 2004 Tjuvkikk på tagetes-frøpakker i blomsterbutikken din, så vet du hvordan du kan gjøre det. Jeg har alltid med hell plantet de rett ut (jeg bor i Oslo). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cobra Skrevet 7. mai 2004 #8 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg har en frøpose med tagetes og der står det: Forkultur: Såes inne i Mars-april. Frøene spires mørkt. Spirer etter 7-14 dager ved 18 grader. Planets ut i mai. Såtid: Kan såes direkte på vokseplassen i mai. Sådybde: Ca 1 cm Prikling: 4 uker etter såing i 6-8 cm potter. Dyrking: Trives best i sol og halvskygge i vanlig jord. Blomstrer i juni-oktober. Planteavstand: Ca. 20 cm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 7. mai 2004 #9 Del Skrevet 7. mai 2004 Det er ikke noe problem å så Tagetes rett i bedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 10. mai 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 10. mai 2004 Tusen takk for hjelpen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå