Mear Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 Heisann. Jeg trenger litt tips for å redde hårfargen min. Typisk, ikke sant? Jeg har ganske kaldt kommuneblondt hår, og ble lei av at alle hårfargene hos både frisør og hjemme ble så gule på tonen fort. Så jeg tenkte at da kunne jeg like godt gå for jordbærblondt, og prøvde Syoss sin 8.4-farge. Det var nesten ikke endring å spore, så jeg gikk litt mer drastisk til verks og prøvde Loreals Shangrila-farge (7.43), og oi! Det ble oransje! På ingen måte en stygg farge, bare alt for mørk og intens for meg. Nå lurer jeg veldig på om jeg skal bare farge over med en lysere blond, evt gå tilbake til Syoss sin, men jeg vet jo at pussige ting kan hende når man farger over rødtoner. Er jeg trygg så lenge jeg holder meg til en lysere farge som også har rødt i seg? Burde jeg gå for en kald 7-farge? Noen som har kontroll på fargeteorien sin?
Adelia Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 Hei:) her er en sånn forklaring på nummerne: 2- Svart 3- Mørk brun 4- Brun 5- Lys brun 6- Mørk blond 7- Blond 8- Lys Blond 9- Veldig lys blond 10- Lysest blond 11 – Ekstra lys blond Fargenyanse 0- Naturfarge 1- Ask 3- Gylden 4- Varm rød/Kobber 5- Mahogni/Rød 6- Fiolett 7- Brun Som du ser så valgte du jo en farge med varm rød/kobber-nyanse. For at du skal få oransjeskjæret vekk så må du nok farge med en kald farge, altså 7.0. Men hvis det ikke hjelper, så kan det hende at du må avganger håret for å få det vekk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå