Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er for tiden student, og har fått meg en slags venninne-"gjeng" i klassen.

Det fungerer iallfall sånn når vi er på skolen, at det er de jeg sitter ved siden av på forelesning, og leser sammen med dersom de dukker opp på skolen.

Men når det gjelder etter skoletid, så hører jeg ingenting fra dem!

Det er alltid jeg som må ta intiativ!

Har vært flink til å invitere dem hjem til meg, invitere alle ut på kafe, osv. Det er alltid noen som ikke kan, men det aksepterer jeg forsåvidt. Verre er det at ingen tar intiativ tilbake :(

Føler jeg prøver å ta kontakt på sms og facebook også, men det er alltid jeg som starter samtalene, og ingen som kommer og tar kontakt med meg av seg selv.

Husker jeg prøvde å invitere ei på en kopp te flere ganger over sms. Hver gang sa hun nei, fordi det ikke passet - men aldri noe om at vi måtte ta det igjen, eller en invitasjon tilbake senere.

Har aldri vært borti lignende!

Da jeg gikk på andre skoler var dette aldri et problem, vi ble alltid en gjeng med venner som alle var flinke til å vise interesse for å møtes. Vi byttet på hvem vi var hos, og hva vi fant på.

Det eneste som jeg skjønner at kan stå litt i veien, er at mange av dem har samboer, og noen venner utenfor studiet.

Men likevel - bør det ikke være av interesse å få nære venner på studiet også? Vi skal jo tross alt gå sammen i 5 år!

Har også prøvd å slutte å invitere hjem til meg, for å se om noen "våkner". Men da hører jeg bare ingenting på månedsvis :( Selv er jeg singel, uten andre venner eller familie i studiebyen, og kjeder meg mye som følge av dette.

Har prøvd å knytte kontakter via trening osv, men dette ender fort med bekjentskap som avsluttes dersom personen slutter på trening osv. Også har jeg jo mest lyst på venner i egen klasse, som tar de samme fagene som meg og har like interesser.