AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 En venninne av meg er gravid og den siste tiden har hun stadig hintet (ikke akkurat diskrete hint) om at hun ønsker at noen overrasker henne med en babyshower, både i samtaler og på Facebook. Senest i formiddag la hun ut på FB at det hadde vært såååå hygglig å bli overrasket med en babyshower og at hun gjerne legger ut ønskeliste om vi vil vite hva de trenger før den lille kommer. Vi jentene i venninneflokken har diskutert løslig å arrangere en felles babyshower for henne og en annen venninne som har termin et par uker senere, men denne hintingen begynner å irritere meg ganske kraftig. Jeg synes det er frekt å mase på denne måten og må innrømme at jeg har mest lyst til å droppe hele greia. Dette nevnte jeg for en annen venninne da vi var ute å spiste lunsj sammen i dag og hun mener at jeg er smålig og vanskelig som reagerer som jeg gjør. Hva mener dere? Er det vanlig å hinte om at man ønsker seg babyshower på denne måten? Anonymous poster hash: 3048b...057 1
Marie90 Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 Jeg vet ikke om det er vanlig, men jeg hadde arrangert den likevel. 3
Gjest slettetbruker Skrevet 2. november 2013 #3 Skrevet 2. november 2013 Hun har vel veldig lyst på en babyshower da 11
Gjest Caroline55 Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 (endret) - Endret 9. november 2013 av Caroline55 6
Ruby_Tuesday Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Jeg hadde arrangert babyshower til venninnen min uansett jeg. Herregud. Det blir smålig å droppe det, bare fordi du irriterer deg over "hinting" 8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #6 Skrevet 2. november 2013 Eventuelt kan du jo si til henne i en spøkefull tone, at hvis du hinter mer nå, så arrangerer vi ikke. Vi arrangerer bare hvis du ikke hinter mer, og du får ikke vite når det blir Da vet hun jo at det vil skje, bare ikke når, og stopper opp med å hinte. Anonymous poster hash: 70a05...347 20
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 Nå synes jeg at babyshower er noe tull i seg selv, da det handler om å få masse gaver. Hvertfall i min krets blir det relativt store selskap, hvor det blir invitert endel perifere "venninner". Så skal de igjen ha barselgaver... Hadde noen hintet til meg slik din venninne gjør, så hadde jeg hvertfall aldri giddet å arrangere noe. Da kan hun vel like så greit arrangere en selv? Anonymous poster hash: c6c52...e7b 19
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #8 Skrevet 2. november 2013 Du høres litt sånn her ut, TS: "Jeg har en venninne som hele tiden hinter om at hun har bursdag på lørdag. Herregud, da skal jeg hvertfall ikke si gratulerer med dagen assa!!" Anonymous poster hash: 70a05...347 7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #9 Skrevet 2. november 2013 Du høres litt sånn her ut, TS: "Jeg har en venninne som hele tiden hinter om at hun har bursdag på lørdag. Herregud, da skal jeg hvertfall ikke si gratulerer med dagen assa!!" Anonymous poster hash: 70a05...347 Det blir vel mer riktig å si: Jeg har en venninne som hele tiden hinter om at hun har bursdag på lørdag og har SÅ lyst på et surpriseparty, hvor ønskelisten allerede er skrevet ut. Vil hun ha party, kan hun invitere til party. Hvorvidt andre skal arrangere et for henne, kan hun ikke kontrollere, og får heller være takknemlig hvis så skulle skje. Samme gjelder babyshower. Ganske frekt å "bestille" dette fra venninnene, når hun kan arrangere det selv. Anonymous poster hash: c6c52...e7b 18
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2013 #10 Skrevet 2. november 2013 Er hun i jobb så har hun da lønn til å kjøpe babytingene selv og er hun arbeidsledig så er det en engangsstønad hun kan søke på. 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #11 Skrevet 2. november 2013 Ja, dette er frekt, og jeg skjønner godt at du blir irritert! Anonymous poster hash: 2f418...614 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #12 Skrevet 2. november 2013 Jeg synes babyshower er noe forbasket tull som det ikke finnes tradisjon for i Norge og som bare har kommet hit fordi folk ser sitt snitt til å få en hel del ting gratis av andre. Det blir litt som folk som arrangerer bryllup for å få fine gaver istedenfor å feire begivenheten. Når det er sagt, er det jo hyggelig å treffes, så jeg ville arrangert en liten sammenkomst hvor alle kunne spleiset på en gave, og selvsagt stiller dere opp med kaker og kaffe. Men that's it. Anonymous poster hash: 352c0...d5e 17
Gjest Caroline55 Skrevet 2. november 2013 #13 Skrevet 2. november 2013 (endret) - Endret 9. november 2013 av Caroline55 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #14 Skrevet 2. november 2013 Men jeg trodde poenget med babyshower var at man blir overrasket med det? Eller har jeg kanskje misforstått her? Man inviterer selvfølgelig til bursdagsfest selv, men trodde babyshower var litt annerledes? Synes iallfall at vennegjengen deres bør bli enige om "reglene" / tradisjonen angående dette nå, TS. At enten blir dere enige om at når en i vennegjengen blir gravid, så arrangeres det babyshower av venninnene - eller at dette er noe den gravide i såfall må invitere til selv. Da unngår dere iallfall at bare enkelte i gjengen får babyshower, mens andre ikke. Hvor overrasket blir du hvis du selv har bestilt den? En overraskelse er ment som nettopp det, en overraskelse. Man kan ikke hinte og be om å få en overraskelse, ei heller styre det i retningen man selv ønsker, slik som venninen gjør. Det er ikke en selvfølge å invitere til bursdag selv. Så klart ønsker du en feiring, er det en selvfølge at du selv arrangerer, og har du ikke gjort det kan du ikke forvente å få det fra noen andre. Ellers er det fritt frem for å arrangere en overraskelsesfest. Men du kan heller ikke forvente å få en babyshower (her i Norge hvertfall, hvor babyshower ikke er en tradisjon). Er det så viktig får man arrangere det selv. Anonymous poster hash: c6c52...e7b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #15 Skrevet 2. november 2013 Nå synes jeg at babyshower er noe tull i seg selv, da det handler om å få masse gaver. Hvertfall i min krets blir det relativt store selskap, hvor det blir invitert endel perifere "venninner". Så skal de igjen ha barselgaver... Hadde noen hintet til meg slik din venninne gjør, så hadde jeg hvertfall aldri giddet å arrangere noe. Da kan hun vel like så greit arrangere en selv?Anonymous poster hash: c6c52...e7b Men herlighet - man får da ikke BÅDE gaver til babyshower og barselgaver!? I den grad jeg har vært borti babyshowers i Norge så har det vært på den måten ihvertfall. Og da synes jeg i grunn det er helt greit: jeg kan se det er praktisk at de vordende foreldrene vet på forhånd hva slags klær og utstyr de får. Men det får være enten/eller altså, noe annet er jo bare sært. :-/Anonymous poster hash: edb05...0ba 3
Tabris Skrevet 2. november 2013 #16 Skrevet 2. november 2013 Tror jeg også hadde blitt irritert på det. Men så er jeg allergisk mot hinting generelt, og svarer f.eks aldri på FB-statuser som tydelig er fisking. 8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #17 Skrevet 2. november 2013 Jeg hadde aldri giddet å ønske meg babyshower. Herregud for noe dill! Anonymous poster hash: 0cb3c...59e 5
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2013 #18 Skrevet 2. november 2013 Jeg synes babyshower er noe forbasket tull som det ikke finnes tradisjon for i Norge og som bare har kommet hit fordi folk ser sitt snitt til å få en hel del ting gratis av andre. Det blir litt som folk som arrangerer bryllup for å få fine gaver istedenfor å feire begivenheten. Når det er sagt, er det jo hyggelig å treffes, så jeg ville arrangert en liten sammenkomst hvor alle kunne spleiset på en gave, og selvsagt stiller dere opp med kaker og kaffe. Men that's it. Anonymous poster hash: 352c0...d5e Jepp, de samme kjerringene synes det er naturlig å invitere og drikke på perifere venninner i utdrikkingslaget, men unaturlig å invitere dem i bryllupet. 7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #19 Skrevet 2. november 2013 Jepp, de samme kjerringene synes det er naturlig å invitere og drikke på perifere venninner i utdrikkingslaget, men unaturlig å invitere dem i bryllupet. Har aldri vært i et utdrikningslag arrangert av bruden selv, så bruden har ikke invitert gjestene selv. Jeg hadde og blitt lei hintingen men det jeg reagerer mest på er den gavelisten, syns at det er litt frekt. Man gir ikke ut gaveliste når man har bursdag. Man gjør det til bryllup og jeg syns at det er litt frekt da og. Hvorfor ikke bli glad for det man får? Anonymous poster hash: 8aace...b99 1
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2013 #20 Skrevet 2. november 2013 Har aldri vært i et utdrikningslag arrangert av bruden selv, så bruden har ikke invitert gjestene selv. Jeg hadde og blitt lei hintingen men det jeg reagerer mest på er den gavelisten, syns at det er litt frekt. Man gir ikke ut gaveliste når man har bursdag. Man gjør det til bryllup og jeg syns at det er litt frekt da og. Hvorfor ikke bli glad for det man får?Anonymous poster hash: 8aace...b99 Det er hun som gir forloveren navn på folk som hun vil ha i utdrikkingslaget. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå