Gå til innhold

Bedt i 70 års dag i morgen, til min samboers bestemor, what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt bedt i 70 års dag til bestemoren til samboeren min i morgen. Og jeg kjenner at jeg virkelig ikke har lyst å gå, jeg kjenner ingen der nesten. Og samboeren min er på jobb på sjøen. Jeg har bare truffet bestemoren 2 ganger før, og har ikke kjempe godt forhold til svigers enda og ikke søskene hans heller. Pluss jeg er EKSTREMT sjenert, så det blir bare veldig pinlig og ubehagelig for min del å gå alene.

Men kan jeg la være å gå? Jeg er syk i tillegg, har halsbetennelse og feber, er det ufint å si at jeg ikke er i form og ikke kan komme?

Trenger noen råd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde funnet på en unnskyldning, ev. sagt til samboeren at han hadde måttet funnet det for meg. En av de første gangene jeg møtte svigerfamilien var da hele slekta på den sida var samlet for å feire gullbryllupsdag. Jeg hadde lyst til å synke under jorda siden jeg heller ikke kjente noen, og jeg er heller ikke av den mest pratsomme typen om det blir for store tilstelninger der jeg ikke kjenner meg så trygg..

Siden du faktisk har feber, så har jo du faktisk en legitim unnskyldning til å ikke dra. Sats heller på å komme til dem en gang du kan møte færre av gangen.

Anonymous poster hash: f6ddf...f95
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er blitt bedt i 70 års dag til bestemoren til samboeren min i morgen. Og jeg kjenner at jeg virkelig ikke har lyst å gå, jeg kjenner ingen der nesten. Og samboeren min er på jobb på sjøen. Jeg har bare truffet bestemoren 2 ganger før, og har ikke kjempe godt forhold til svigers enda og ikke søskene hans heller. Pluss jeg er EKSTREMT sjenert, så det blir bare veldig pinlig og ubehagelig for min del å gå alene.

Men kan jeg la være å gå? Jeg er syk i tillegg, har halsbetennelse og feber, er det ufint å si at jeg ikke er i form og ikke kan komme?

Forstår deg litt da siden du ikke kjenner dem noe særlig, klart det hadde vært annerledes om samboeren var hjemme. Du er syk, så du har "lovlig frafall" da, jeg mener du kan takke pent nei fordi du har halsbetennelse og feber..

Anonymous poster hash: c14f6...2e6

• Liker 1
Skrevet

Om du er syk, så må du da selvfølgelig ikke dra. Jeg hadde ikke klart å dratt noen plass om jeg hadde hatt halsbetennelse og feber iallefall.

Bedre at dere drar dit sammen en annen gang, når du er frisk :)

Anonymous poster hash: e33ae...9c1

• Liker 3
Skrevet

Har du feber og er syk bør du jo ikke gå. Da har du jo en veldig legitim grunn til å ikke gå.

Sånn ellers blir man jo kjent med folk, ved å faktisk møte dem. :)

Men det beste er jo om kjæresten din er tilstede i starten i hvert fall.

Anonymous poster hash: 40c2f...1a2
  • Liker 1
Skrevet

Du kan jo møte opp litt, gi en gave og heller takke for deg litt tidlig pgs at du føler deg uvell.

Synes det er dumt og ikke møte opp overhodet.

Anonymous poster hash: 9d084...00c
  • Liker 2
Skrevet

Hun har da feber!

Anonymous poster hash: 40c2f...1a2

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo møte opp litt, gi en gave og heller takke for deg litt tidlig pgs at du føler deg uvell.

Hva som gjør at det er dumt å ikke møte opp i det hele tatt?

Jeg er syk og dårlig, og jeg kjenner ingen av dem som kommer?

Helt enig at jeg burde gått hvis samboeren min var hjemme, og bare gått tidlig hjem.

Skrevet

Siden du er syk og har feber så hadde jeg takket for innbydelsen, og sagt jeg må desverre melde avbud siden jeg har blitt syk og fått feber. Alle hadde jo forstått du ikke kom siden du er febersyk.

Jeg selv var i et bryllup til søstra til min daværende kjæreste. Vi hadde ikke vært sammen så mange mnd, kanskje 3 mnd. Men invitert ble jeg, og jeg møtte hele slekta på engang :S Hadde møtt foreldra hans noen gang og spist middag der, men jeg er som deg veldig sjenert og stille av meg før jeg føler meg trygg.

Så jeg skjønner deg godt at du kvier deg til sånne familiesammenkomster og da uten samboeren din.

Anonymous poster hash: 3bfc5...145
Skrevet

Sier som de andre; takke for invitasjonen men melde avbud pga sykdom. Når samboeren din er tilbake fra havet kan dere besøke henne og ta med en bukett eller noe :)

• Liker 7
Skrevet

Sier som de andre; takke for invitasjonen men melde avbud pga sykdom. Når samboeren din er tilbake fra havet kan dere besøke henne og ta med en bukett eller noe :)

Tror jeg kommer til å gjøre det! :)

• Liker 3
Skrevet

Det kan jo være en idè å si ifra i dag at du ikke kommer, så vet de det ihvertfall på forhånd.

God bedring.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville takket pent for invitasjonen, men sagt at jeg ikke kunne komme fordi jeg var syk og ikke ville risikere å smitte noen.

Anonymous poster hash: 163fd...364
  • Liker 3
Skrevet

Takke høflig nei, si at det var kort varsle og du har andre planer, om du trenger å ha en unnskyldning.

Ikke gjør noe du ikke har lyst til å gjøre. Det ville enhver psykolog fortalt deg.

Anonymous poster hash: cb46e...69d
Skrevet

Syk og feber! Du trenger ikke å gå, og alle vil synes at er er helt ok! Dessuten vil de ikke bli smittet, så de synes at det er lurt at du blir hjemme. Vær altså hjemme med god samvittighet etter at du har meldt frafall med at du har feber og er smittefarlig.

Gjest Eurodice
Skrevet

Hva som gjør at det er dumt å ikke møte opp i det hele tatt?

Jeg er syk og dårlig, og jeg kjenner ingen av dem som kommer?

Helt enig at jeg burde gått hvis samboeren min var hjemme, og bare gått tidlig hjem.

Du er vel like syk og dårlig selvom samboeren din hadde vært hjemme? Hva er vitsen da?

• Liker 5
Gjest Eurodice
Skrevet

Takke høflig nei, si at det var kort varsle og du har andre planer, om du trenger å ha en unnskyldning.

Ikke gjør noe du ikke har lyst til å gjøre. Det ville enhver psykolog fortalt deg.

Jeg kan ikke se at TS har skrevet noe om når hun og samboeren fikk invitasjonen. Man inviterer vel ikke til feiring av en 70-årsdag (eller for den del andre dager) dagen i forveien?

• Liker 3
Skrevet

Jeg personlig ville ikke vært komfortabel med å gå i den type selskap uten kjæresten/samboeren, selv om jeg var frisk. Og å la være å gå p.g.a feber/sykdom er bare normal folkeskikk for å unngå å smitte andre.

Bli hjemme med verdens beste samvittighet, og gi henne en oppmerksomhet ved neste besøk. :)

• Liker 3
Skrevet

???

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...