Nasse1 Skrevet 3. november 2013 #21 Skrevet 3. november 2013 Ja, det er BNP Paribas, som jeg har alle minibankene innenfor alle kiosker i Oslo. Utsiden av en bygning-bank, er nettopp det. En som ikke er faststøpt i gulvet, men limt på veggen. Signerte aldri noe elektronisk, signerte noe på ark. Men vet ikke hva det var. Jeg har aldri sjekket hvem som eier de ulike minibanene i Oslo, men dersom det er Paribas som eier minibankene du tar ut penger i og du er kunde i en annen bank, høres det logisk ut at det er uttaksgebyr fordi da tar du ut i en annen bank. Ser ikke relevansen i om minibanken er limt i veggen eller om den står på gulvet. Det er vel av praktiske årsaker og har sier ingenting i seg selv om hvilken bank som er eier av den. Da signerte du nok avtalen per papir og sannsynligvis har du nok samtykket til at du retter deg etter prisene i prislisten til banken. Tror du banken svindler deg, får du nesten kontakte dem,
Gjest Byliv Skrevet 3. november 2013 #22 Skrevet 3. november 2013 Tror du de kan forandre prisene til det hinsidige uten å advare? Det er jo en sikkerhetsforskjell på en bank limt utenpå en vegg, og en stående inne på Narvesen?
Nasse1 Skrevet 3. november 2013 #23 Skrevet 3. november 2013 Tror du de kan forandre prisene til det hinsidige uten å advare? Det er jo en sikkerhetsforskjell på en bank limt utenpå en vegg, og en stående inne på Narvesen? Bankene pleier å varsle om prisensringer, det betyr ikke at alle kunder får det med seg. Hva har sikkerheten med gebyrer å gjøre?
Gjest Byliv Skrevet 3. november 2013 #24 Skrevet 3. november 2013 Men det er ikke EKSTREME endringer de gjør?
Nasse1 Skrevet 3. november 2013 #25 Skrevet 3. november 2013 Men det er ikke EKSTREME endringer de gjør? De gjør nok sjeldne ekstreme endringer fordi det vil føre til tap i kundemasse. Bankene gjør sjeldent noe som er ulovlig, selv om det kanskje ikke er like populært. Du er ikke i en slik alder hvor du kan ha gått fra å være i et fordelsprogram for unge/studenter og gått over til et vanlig kundeforhold?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #26 Skrevet 3. november 2013 Artikkel fra 2006 http://www.dagsavisen.no/samfunn/tvinger-kunder-til-a-ta-ut-i-minibanken/ "Hvor mye du som kunde må betale i gebyr varierer etter hvilken avtale du har i din egen bank. For de fleste norske storbanker er gebyret for uttak i annen minibank 7 kroner." Er bare å sjekke din egen kontoavtale. En bank har mange ulike måter å sette opp et kundeforhold på. Alt fra ulike typer brukskonto til ulike typer kort. Hvilken du får avhenger ofte av hva du trenger konto til osv. Anonymous poster hash: 7e952...7f9
Stormborn Skrevet 3. november 2013 #27 Skrevet 3. november 2013 Neivel. men siden du ikke har opplevd det, da kan det vel ikke være slik? Sparebank1 har forskjellige kontoer og ulike betingelser i de ulike lokalbankene, altså om du er kunde i Sparebank1 Oslo og Akershus eller en av de andre. I oslo og akershus skal de hvert fall ha 7 kr, sjekket opp et par av de andre lokalbankene, og der var det også 7 kr gitt. Unntak for studen/ung virker det som, faller du kanskje innunder dette? Nei, har helt vanlig Sparebank 1 kort... Merkelig at bare min lokale bank har andre regler Men jeg har kun et lite årsgebyr på sånn 25 kr. ell no!
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #28 Skrevet 3. november 2013 Nei, har helt vanlig Sparebank 1 kort... Merkelig at bare min lokale bank har andre regler Men jeg har kun et lite årsgebyr på sånn 25 kr. ell no! Mulig Sparebank1 kun har ett type kort, men DnB feks har minst 5 forskjellige. Noen rt gratis, andre koster å bruke. Anonymous poster hash: 7e952...7f9
Nasse1 Skrevet 3. november 2013 #29 Skrevet 3. november 2013 Nei, har helt vanlig Sparebank 1 kort... Merkelig at bare min lokale bank har andre regler Men jeg har kun et lite årsgebyr på sånn 25 kr. ell no! Søren ikke godt å si Høres ut som et knall tilbud da, kanskje vi alle skal bytte til denne. Er vel 250,- i gebyr for meg. Jeg merket en måned plutselig å få mange hundre kroner i gebyrer, var mildt sagt lite fornøyd. Fant ut at kortet mitt ikke var tilknyttet til en vanlig brukskonto men noe annet, så fikk flere kroner i gebyr hver gang jeg dro det i for eksempel i en vanlig matbutikk. Grrrr.
Gjest Byliv Skrevet 3. november 2013 #30 Skrevet 3. november 2013 Jeg fikk min første nettbank i en alder av 18, jeg. Altså vanlig med 7 kr. i gebyr for hvert uttak man tar?
Nasse1 Skrevet 3. november 2013 #31 Skrevet 3. november 2013 Jeg fikk min første nettbank i en alder av 18, jeg. Altså vanlig med 7 kr. i gebyr for hvert uttak man tar? Ikke helt sikker på hva jeg sier nå, men tror ofte man går over til "voksen" kundeforhold når man runder 26 eller noe, der det er ung/student fordelsprogrammer. Tror det var sånn i DNB hvertfall. Så lenge du tar ut i en annen bank enn den du er kunde hos. Hvilken bank er du kunde av? I oslo finner du egne minibanker for Nordea, DNB, Sparebank1, osv. Må ofte i nærheten av der filialene er da.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #32 Skrevet 3. november 2013 Jeg fikk min første nettbank i en alder av 18, jeg. Altså vanlig med 7 kr. i gebyr for hvert uttak man tar? Så lenge minibanken du tar ut fra ikke tilhører banken din, er det mest sannsynlig gebyr. Anonymous poster hash: 7e952...7f9
Stormborn Skrevet 3. november 2013 #33 Skrevet 3. november 2013 Søren ikke godt å si Høres ut som et knall tilbud da, kanskje vi alle skal bytte til denne. Er vel 250,- i gebyr for meg. Jeg merket en måned plutselig å få mange hundre kroner i gebyrer, var mildt sagt lite fornøyd. Fant ut at kortet mitt ikke var tilknyttet til en vanlig brukskonto men noe annet, så fikk flere kroner i gebyr hver gang jeg dro det i for eksempel i en vanlig matbutikk. Grrrr. Hvis det er til noen trøst er de kjent for å være veldig snille, så snille at den lokalbanken har åpnet i flere kommuner
Gjest Byliv Skrevet 3. november 2013 #34 Skrevet 3. november 2013 Slutt å tease, nå. Hva heter banken?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå