Gjest Byliv Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 Står jeg har tatt ut 49 kr. fra; ''Andre banker''. Jeg kan personlig ikke huske å ha TATT ut 49 kr. + Det er jo ikke MULIG å ta ut noe som blir kronestykker av en minibank, samt ikke verdier under 100 kr.?
Gjest Byliv Skrevet 2. november 2013 #3 Skrevet 2. november 2013 PS. Sist jeg sjekket nettbanken min hadde jeg 600 kr. i disponibelt beløp, tok ut 200. Da skal man vel ha 400 igjen som disponibelt beløp, ikke 800, slik som det står nå?
Nasse1 Skrevet 3. november 2013 #4 Skrevet 3. november 2013 Det er sikkert uttaksgebyr for å ha tatt ut i en minibank eid av annen bank Kan du ha fått inn penger på konto du ikke var klar over? Feks refusjon fra Helfo eller noe. Skjedde med meg, vært noe kluss så fikk plutselig refundert egenandeler fra lang tid tilbake og hadde en positiv overraskelse da jeg sjekket konto. Evt er det en feil i banken. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #5 Skrevet 3. november 2013 Det er gebyrer for å ha tatt ut penger i andre banker. Anonymous poster hash: 410c3...c82
Gjest Byliv Skrevet 3. november 2013 #6 Skrevet 3. november 2013 Andre banker? Bruker da ikke så mange andre bankfilialer enn de på hurtigmatsstedene?
Nasse1 Skrevet 3. november 2013 #7 Skrevet 3. november 2013 Andre banker? Bruker da ikke så mange andre bankfilialer enn de på hurtigmatsstedene? Ja, og vet du hvilen bank som er eier av den aktuelle minibanken? Si at du er kunde hos Nordea og minibanken på mcern er eid av DNB. Nordea tjener ikke på at du tar ut penger fra en DNB-eid minibank og ilegger deg da et uttaksgebyr.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #8 Skrevet 3. november 2013 Ja, og vet du hvilen bank som er eier av den aktuelle minibanken? Si at du er kunde hos Nordea og minibanken på mcern er eid av DNB. Nordea tjener ikke på at du tar ut penger fra en DNB-eid minibank og ilegger deg da et uttaksgebyr. Jeg har tatt ut penger fra mange forskjellige minibanker, men jeg har aldri fått noen gebyrer pågrunn av det. Anonymous poster hash: d12a1...8ee
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #9 Skrevet 3. november 2013 Det kan hende ditt kundeforhold nylig er endret i din bank slik at du nå får gebyrer for uttak i minibanker. Anonymous poster hash: 410c3...c82
Stormborn Skrevet 3. november 2013 #10 Skrevet 3. november 2013 Ja, og vet du hvilen bank som er eier av den aktuelle minibanken? Si at du er kunde hos Nordea og minibanken på mcern er eid av DNB. Nordea tjener ikke på at du tar ut penger fra en DNB-eid minibank og ilegger deg da et uttaksgebyr. Siden nå? Aldri jeg opplevd...
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #11 Skrevet 3. november 2013 Det er veldig vanlig at du får gebyrer for å ta ut penger i andre banker. På samme måte som du betaler gebyrer for å betale regninger i nettbanken f.eks. Så selv om du Daenrys ikke har opplevd det, så er det altså svært vanlig. Noen har kundeforhold som har "ingen gebyrer" f.eks. Anonymous poster hash: 410c3...c82
Nasse1 Skrevet 3. november 2013 #12 Skrevet 3. november 2013 Jeg har tatt ut penger fra mange forskjellige minibanker, men jeg har aldri fått noen gebyrer pågrunn av det. Anonymous poster hash: d12a1...8ee Ikke alle banker tar gebyrer, så det kan være du har en bank som ikke gjør det. Det kan også være avhengig av hva slags konto man har hva slags gebyrer det er knyttet til bruk. I visse banker kan man ha ha kontoer med kort der selv å dra kortet i terminal i Norge, ilegger deg gebyrer.
Nasse1 Skrevet 3. november 2013 #13 Skrevet 3. november 2013 Siden nå? Aldri jeg opplevd... Les svaret jeg skrev til AB. I sparebank1 for eksempel tar de gebyrer for uttak i andre banker. Husker ikke hva det er, men 49 kr, virker noe drøyt.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #14 Skrevet 3. november 2013 Les svaret jeg skrev til AB. I sparebank1 for eksempel tar de gebyrer for uttak i andre banker. Husker ikke hva det er, men 49 kr, virker noe drøyt. Det kan jo være flere uttak. Antar at dette beløpet står nederst på kontoutskriften. Og er samlet for hele mnd. Anonymous poster hash: 410c3...c82
Nasse1 Skrevet 3. november 2013 #15 Skrevet 3. november 2013 Det kan jo være flere uttak. Antar at dette beløpet står nederst på kontoutskriften. Og er samlet for hele mnd.Anonymous poster hash: 410c3...c82 Det er en mulighet, men kontoutskrift bør være spesifikk og forklarende, selv om det nødvendigvis ikke er tilfellet
Stormborn Skrevet 3. november 2013 #16 Skrevet 3. november 2013 Les svaret jeg skrev til AB. I sparebank1 for eksempel tar de gebyrer for uttak i andre banker. Husker ikke hva det er, men 49 kr, virker noe drøyt. Jeg har Sparebank 1 og har aldri opplevd det...
Gjest Byliv Skrevet 3. november 2013 #17 Skrevet 3. november 2013 Ja, og vet du hvilen bank som er eier av den aktuelle minibanken? Si at du er kunde hos Nordea og minibanken på mcern er eid av DNB. Nordea tjener ikke på at du tar ut penger fra en DNB-eid minibank og ilegger deg da et uttaksgebyr. Ingen bank eier den. Paribas eller noe slik står det på ALLE minibankene i Oslo-området. Det kan hende ditt kundeforhold nylig er endret i din bank slik at du nå får gebyrer for uttak i minibanker. Anonymous poster hash: 410c3...c82 Siden når tillot jeg det? Det er veldig vanlig at du får gebyrer for å ta ut penger i andre banker. På samme måte som du betaler gebyrer for å betale regninger i nettbanken f.eks. Så selv om du Daenrys ikke har opplevd det, så er det altså svært vanlig. Noen har kundeforhold som har "ingen gebyrer" f.eks. Anonymous poster hash: 410c3...c82 Fikk gebyr da jeg tok penger ut av en annen minibank, en ''utside-av-bygningen''-minibank. Det er veldig vanlig at du får gebyrer for å ta ut penger i andre banker. På samme måte som du betaler gebyrer for å betale regninger i nettbanken f.eks. Så selv om du Daenrys ikke har opplevd det, så er det altså svært vanlig. Noen har kundeforhold som har "ingen gebyrer" f.eks. Anonymous poster hash: 410c3...c82 Hvis banker foregår slik, hvordan kan de DA tjene penger? Og hvor- og når tillot jeg dem å IKKE være en slik ''gratis'' kunde? Sist jeg fikk gebyr/eller en sånn rar kontoutskrift var på 77 kr., Begge gangene er overføringen UT av konto datert 31. (eller siste dag i mnd.).
Nasse1 Skrevet 3. november 2013 #18 Skrevet 3. november 2013 Jeg har Sparebank 1 og har aldri opplevd det... Neivel. men siden du ikke har opplevd det, da kan det vel ikke være slik? Sparebank1 har forskjellige kontoer og ulike betingelser i de ulike lokalbankene, altså om du er kunde i Sparebank1 Oslo og Akershus eller en av de andre. I oslo og akershus skal de hvert fall ha 7 kr, sjekket opp et par av de andre lokalbankene, og der var det også 7 kr gitt. Unntak for studen/ung virker det som, faller du kanskje innunder dette? https://www2.sparebank1.no/sb1/web/common/prisliste/visPrisliste.jsp?label=prisliste_lukkedesider&bankId=1114600105604&title=Spb1OsloAkersh#Bruk_av_kort_ Ingen bank eier den. Paribas eller noe slik står det på ALLE minibankene i Oslo-området. Siden når tillot jeg det? Fikk gebyr da jeg tok penger ut av en annen minibank, en ''utside-av-bygningen''-minibank. Hvis banker foregår slik, hvordan kan de DA tjene penger? Og hvor- og når tillot jeg dem å IKKE være en slik ''gratis'' kunde? Sist jeg fikk gebyr/eller en sånn rar kontoutskrift var på 77 kr., Begge gangene er overføringen UT av konto datert 31. (eller siste dag i mnd.). Når du oppretter kort og konto, signerer du en avtale (ofte elektronisk) og i denne avtalen står det som regel at kostnader ved å ha og bruke kort framkommer av banken prisliste. Gå inn på banken din sin hjemmeside og les denne. Hva i allverden er en "utsiden av bygningen" minibank? Utenfor hvilen bygning? Er ikke minibanken innenfor filialen til banken din, må du se på minibanken hvem som leverer den, Jeg kan ikke snakke for alle banker, men har erfaring fra Sparebank1 og der belastes alle gebyrene på slutten av måneden. Altså selv om du tok ut penger 02.10, så blir gebyret for dette belastet kontoen din siste dag i oktober.
Gjest Byliv Skrevet 3. november 2013 #20 Skrevet 3. november 2013 Ja, det er BNP Paribas, som jeg har alle minibankene innenfor alle kiosker i Oslo. Utsiden av en bygning-bank, er nettopp det. En som ikke er faststøpt i gulvet, men limt på veggen. Signerte aldri noe elektronisk, signerte noe på ark. Men vet ikke hva det var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå