AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 Hva gjør dere for å holde forholdet deres i live? Jeg er i et avstandsforhold som har vart i ca et år nå, vi har sett hverandre ca én langhelg hver måned. Når vi ikke er sammen irl bruker vi mye tid sammen online. Vi har pleid å snakke i timesvis om alt mulig rart, og generelt hatt det veldig gøy. Men i de siste par månedene har vi hatt mindre og mindre å snakke om, det har vært en del småkrangling og generell irritablitet, og ting er generelt ikke så bra som de pleide å være. Jeg har også mistet alt av sexlyst (ikke når vi er sammen irl, men når vi snakker på nettet), noe jeg håper kun er pga stress i forbindelse med eksamener og slikt, men det bekymrer meg allikevel. Og før noen påpeker det: Jeg vet det er vanlig at ting forandrer seg etter at den første, nyforelskede følelsen roer seg. Men jeg vet også at det finnes de som holder sommerfuglene i live og som fortsatt tuller og har det gøy i timesvis hver dag, mange år etter at de traff hverandre for første gang... Vi synes begge denne utviklingen er trist, og ønsker å få tilbake gnisten. Kan det la seg gjøre? I så fall hvordan? Anonymous poster hash: ab650...590
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 Snakke om gode gamle minner. Da dere traff hverandre første gang, hva dere tenkte og følte. Sånt hjelper Da kommer det frem hvorfor dere likte hverandre i første omgang. Anonymous poster hash: 3913f...9ba 1
Majott Skrevet 2. november 2013 #3 Skrevet 2. november 2013 Dere er vel kommet inn i en dårlig spiral, og nå må dere bryte den. Dere kan jo fortsatt snakke om alt mulig, men dere er vel begge mer oppmerksom på dårlig stemning hos hverandre, og det drar dere ned. Og kanskje dere blir litt redde for hva dere sier til hverandre, legger bånd på dere selv, tør ikke være så frie i praten for kanskje den andre blir irritert og det kan skape konfrontasjoner osv. En av dere eller begge bør ta det første skrittet til å få det sånn som før. Det er jo verre når dere møtes så sjelden, og mye av kontakten må foregå på nett. Men prøv å slapp av, prøv med humor, snakk om ting i nyhetsbildet som du vet dere er enige om. Finn tilbake til fortrolighet ved å gå veien om ufarlige samtaleemner. De kan dere snakke om og være enige om, uten å måtte føle på irritasjon og andre problemer. IKKE ta opp problemene deres etter en slik samtale om den har vært god. La det ligge, og ha flere gode samtaler. Etterhvert vil det gå seg til, om det ikke er noe annet som gnager enn generell irritasjon. Så finn tilbake til felles ting, prat om det begge er enige om eller liker. Det skaper en følelse av fellesskap, og det trenger dere nå. Om dere har pleid å ha nettsex og du ikke lenger vil, så prøv likevel. Det kan også være veien å gå for han, for det er ikke sikkert han skjønner at det har med andre ting å gjøre at du ikke har sexlyst når dere møtes på nettet. Kan godt hende at det at du ikke har lyst på nettet (til nettsex om jeg har forstått det rett) er noe som gnager han, og at han da blir mer oppmerksom på hva som skiller dere enn hva som binder dere sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 Takk! Anonymous poster hash: ab650...590
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå