chilly Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 Jeg har en baby på 6 mnd. han spiser ofte og lite. Legger fint på seg osv, men tenker at det hadde vært deilig om han kunne sove natten gjennom snart, og det tror jeg ikke kommer til å skje sånn som spisemønsteret hans er nå :/ Noen tips til hvordan jeg kan få ham til å spise mer, og sjeldnere? Han får hirsegrøt blandet med morsmelk morgen og kveld,(men ikke i nærheten av en full posjon i følge pakken) og litt grønnsaksmos til middag ( ca 1/3 glass). utenom dette går det i morsmelk. Han har alltid vært småspist med morsmelken også. ferdig spist på maks 5 minutter.
absinthia Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 Så lenge barnet legger på seg synes jeg ikke at du skulle stresse med dette. Han kommer mest sannsynlig til å sove bittelitt litt lengre for hver måned. Har 4 barn og ingen av de har sovet natten igjennom på fast basis når de var så små, bare på slump en sjelden gang, - dvs at eldste og yngstemann gjorde det aldri, nr to en sjelden gang og nr 3 omtrent en gang i uka eller så.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 Vi spiser alle forskjellig, noen spiser lite og hyppig sånn er det bare. Min spiste ikke så hyppig men slukte i seg masse morsmelk på under 5' min hver gang. Noen får i seg mye mat på så liten tid, veide en gang før og etter mating og da trodde jeg hun ikke hadde spist noe men var ca 3 uker gammen og hadde effektivt fått i seg ca 100 ml likevel. Det kommer seg nok når det blir mer fast føde. Porsjonene du beskriver høres helt perfekt ut til leder på barnet ditt. Husk olje i grøten, og forsøk å gi litt avokado med banan i til dessert. Det metter godt. Det er også helt normalt med mat på natta når de er 6 mnd. Min spiste 2 ganger om natta til hun var 8 mnd og da spiste 4 fulle måltider til dagen.Anonymous poster hash: 0a96e...691
chilly Skrevet 2. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2013 Tusen takk for svar Da får jeg heller ta tiden til hjelp. Ble hvertfall litt beroliget.
Vera Vinge Skrevet 2. november 2013 #6 Skrevet 2. november 2013 Syns han spiser godt til å være så liten, jeg da. Og hvor fort de dier har ikke alltid noe å si for hvor mye de får i seg. Ellers syns jeg det virker nesten uvanlig at de sover natta gjennom på det tidspunktet. Da min begynte å sove hele netter rundt åtte mnd, opplevde jeg faktisk at det var tidlig sammenlignet med andre jeg kjente med barn på samme alder.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 Min er også 7 måneder. Spiser 1 porsjon grøt morgen og kveld, melk og frukt til lunsj og ca 80 ml grønnsake/ fisk til middag. Spiser 1 gang om natta og 1 gang tidlig morgen ( ca 5) Anonymous poster hash: d93ed...e01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå