Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Nå er det fire måneder siden fødsel, og jeg går med konstant følelse at noe skal dette ut. Jeg både kjenner og kan se at det er noe som buler litt ut i åpningen i skjeden.

Husker etter sist fødsel for to år siden at jeg hadde litt av det samme, men det gikk over igjen. Føler at det bare er blitt værre nå, og det er både ubehagelig og svir litt.

På 6 ukers kontrollen mente gyn at det ikke var noe unormalt, skal bestille time til uken igjen, men ville bare høre om noen andre har følt på det samme.

Hva måtte gjøres?

Operasjon, eller gikk det tilbake etterhvert?

Hvilke symptomer hadde dere på fremfall?

Anonymous poster hash: 46ef0...448

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en liten grad av fremfall selv, men legen mente det ville gå seg til. Har du ikke mye plager er det nok ikke noe å bekymre seg for, men sikkert lurt med en ny time for sikkerhets skyld. Eneste plagene jeg har er litt vondt under samleie, og litt problemer med "å finne fram" når jeg skal sette inn tampong eller stikkpille :fnise:

Skrevet

Jeg har også litt fremfall etter siste fødsel (har født 2 ganger), det er nå 1 år siden og det er mye bedre nå enn det var. Husker jeg syns det var ubehagelig å sitte på huk og gå lenge, men nå merker jeg ikke noe til det.

Har aldri hatt problemer under sex, og mannen sier han ikke har merket noen forskjell,.men innsetting av tampong for eksempel er litt sånn at man må få den riktig på plass for at det skal funke.

Siden jeg ikke har opplevd noe ubehag av det så har jeg faktisk ikke vært hos lege med det, men var hos gynekolog før jeg ble gravid den siste gangen og da sa han at jeg hadde en liten svakhet i den ene skjedeveggen, så det var egentlig ikke noen bombe at det ble enda litt mer etter siste fødsel. Han sa i hvert fall at jeg måtte være flink til å knipe så vil det i de fleste tilfeller bli mye bedre.

Anonymous poster hash: ee6b0...59f
Skrevet

Jeg hadde det slik etter første, og ble nok ikke helt bra igjen før jeg ble gravid for 6 mnd siden. Det første halvåret etter fødsel var tamponger uaktuelt, og det var ofte mye ubehag. Jeg tok litt knipeøvelser og ble gradvis bedre og bedre. Jeg er forberedt på at det kommer tilbake nå, men regner med at kniping er det som skal til. :)

Anonymous poster hash: 920a0...ae8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...