Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #1 Skrevet 4. mai 2004 Pleier å blande vann med kullsyre og jus for å begrense e-nr inntaket, går det an å få kjøpt kullsyre uten vann? (jada, klønete sagt )
Gjest GreenSky Skrevet 5. mai 2004 #2 Skrevet 5. mai 2004 Om du kan kjøpe bare kullsyre? Jada, det går an det, blir brukt til f.eks ølbrygging.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. mai 2004 #3 Skrevet 5. mai 2004 På åttitallet var det dødspoppis med soda-streamers, brusmaskiner... Vet ikke om du får tak i det mer, men da har du en maskin som du setter i en kullsyrebeholder i baki, og så klemmer du på toppen. Vips, så har du brus (hvis du huska å sette i flaska først, da)
Gjest Jamila Skrevet 5. mai 2004 #4 Skrevet 5. mai 2004 Pleier å blande vann med kullsyre og jus for å begrense e-nr inntaket' date=' går det an å få kjøpt kullsyre uten vann? (jada, klønete sagt )[/quote'] :klø: altså, er det slik at e-tilsetningsstoffene bobler ut av juicen da da? :klø: ...men det finnes kullsyre, ja. Mmmmm, sodastreamer.... Alt om bar eller tilsvarende bar-butikker tror jeg har det.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. mai 2004 #5 Skrevet 5. mai 2004 Til og med jeg skjønte at det trådstarter mente, var at jus/vann/kullsyre inneholder mindre e-stoffer enn ferdig brus...
Gjest GreenSky Skrevet 5. mai 2004 #6 Skrevet 5. mai 2004 Men ikke alle e-stoffene er kunstige eller farlige. Det kan være greit å kjøpe e-guiden for å lære litt mer om hva en får i seg.
Gjest Jamila Skrevet 5. mai 2004 #7 Skrevet 5. mai 2004 Til og med jeg skjønte at det trådstarter mente' date=' var at jus/vann/kullsyre inneholder mindre e-stoffer enn ferdig brus...[/quote'] herreguuuud...*fnis* Så klart!!
jordbær Skrevet 5. mai 2004 #8 Skrevet 5. mai 2004 Hihi.. E-stoffer er jo bare tilsetningsstoffer som er godkjent av EU. Anyway.. Jeg så brusmekkemaskiner i tyskland.. Turte ikke kjøpe i tilfellet man ikke fikk tak i gassbeholdere..
Gjest gjesta Skrevet 5. mai 2004 #9 Skrevet 5. mai 2004 Jeg brukte å lage min egen brus for noen år siden med kullsyreholdig natron, vann og sitronsyre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå