Gå til innhold

Kullsyre?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Pleier å blande vann med kullsyre og jus for å begrense e-nr inntaket, går det an å få kjøpt kullsyre uten vann? (jada, klønete sagt :))

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Om du kan kjøpe bare kullsyre? Jada, det går an det, blir brukt til f.eks ølbrygging.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

På åttitallet var det dødspoppis med soda-streamers, brusmaskiner... Vet ikke om du får tak i det mer, men da har du en maskin som du setter i en kullsyrebeholder i baki, og så klemmer du på toppen. Vips, så har du brus (hvis du huska å sette i flaska først, da)

Gjest Jamila
Skrevet
Pleier å blande vann med kullsyre og jus for å begrense e-nr inntaket' date=' går det an å få kjøpt kullsyre uten vann? (jada, klønete sagt :))[/quote']

:klø: altså, er det slik at e-tilsetningsstoffene bobler ut av juicen da da? :klø:

...men det finnes kullsyre, ja. Mmmmm, sodastreamer.... :) Alt om bar eller tilsvarende bar-butikker tror jeg har det.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
:ler: Til og med jeg skjønte at det trådstarter mente, var at jus/vann/kullsyre inneholder mindre e-stoffer enn ferdig brus...
Gjest GreenSky
Skrevet

Men ikke alle e-stoffene er kunstige eller farlige. Det kan være greit å kjøpe e-guiden for å lære litt mer om hva en får i seg.

Gjest Jamila
Skrevet
:ler: Til og med jeg skjønte at det trådstarter mente' date=' var at jus/vann/kullsyre inneholder mindre e-stoffer enn ferdig brus...[/quote']

:klaske: herreguuuud...*fnis* Så klart!! :klaske:

Skrevet

Hihi.. E-stoffer er jo bare tilsetningsstoffer som er godkjent av EU.

Anyway.. Jeg så brusmekkemaskiner i tyskland.. Turte ikke kjøpe i tilfellet man ikke fikk tak i gassbeholdere.. :(

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg brukte å lage min egen brus for noen år siden med kullsyreholdig natron, vann og sitronsyre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...