AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #1 Skrevet 2. november 2013 Hei Endelig er jeg her igjen. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å få flere barn da jeg har to og godt fornøyd med det fra et tidligereekteskap. Men så, møter jeg mannen med stor M og ingenting annet virker mer naturlig enn å lage et lite kjærlighetsbarn til. Så nå er jeg her. Det er så spennende, og hele kroppen strutter av glede. Men jeg allikevel redd for hva mine to små kommer til å si. Jeg lurer også på når jeg skal fortelle dem om at det kommer en liten attpåklatt? Er det noen som har vært i liknende situasjon og hvordan håndterte dere dette? Jeg har ikke lyst til at de skal synes det er rart at mamma er sammen med et barn hele tiden, og de flytter på seg annenhveruke mellom meg og far. Den minste er også veldig mammadalt og har mest lyst til å være med meg hele tiden. De er forholdsvis små - 6 og 7 - og så lurer jeg på hva eksen kommer til å si.... Er det noen som har noen erfaring de kan dele med meg - eller noen råd? TUSEN TAKK i såfall og god morgen Anonymous poster hash: 191aa...d67
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #2 Skrevet 2. november 2013 Personlig synes jeg det er veldig egoistisk å drive på slik. Har man fått to barn med en person burde man la det være med det. Barna trenger ikke halvsøsken. Anonymous poster hash: 89dd5...c06 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #3 Skrevet 2. november 2013 Ja vi er forskjellige, jeg hadde ikke tenkt på det på den måten. Men takk for svar, jeg skal ta det med meg, det gjør meg jo litt ydmyk for hele situasjon, og det er nok bra. Anonymous poster hash: 191aa...d67
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 Synes veldig synd på de to første barna dine, men gjort er gjort. Bare ikke få et fjerde barn med en tredje mann da. Anonymous poster hash: 89dd5...c06
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Synes veldig synd på de to første barna dine, men gjort er gjort. Bare ikke få et fjerde barn med en tredje mann da. Anonymous poster hash: 89dd5...c06 Hva slags svar er dette? Det er veldig vanlig med mine dine våre familier nå. Det er absolutt ikke synd på de tidligere barna bare fordi de får et søsken til! Ts, her har jeg 1 fra tidligere forhold på 5,5år. Han tok nyheten veldig fint om at der kommer et nytt familiemedlem. Han fikk vite det ganske tidlig og har fått god tid til å forberede seg mentalt på at den lille kommer. Han har fått vert med i planlegging av innkjøp og bestemmelser underveis så godt det har latt seg gjøre. Nå er fødsel rett rundt hjørnet og jeg er litt spent på hvordan det vil gå når babyen skal få være her alltid, mens han må til pappaen annenhver uke, men han selv har snakket om det på eget initiativ og synes fåreløbig at det er helt greit. Anonymous poster hash: 25e9f...ed0 2
Namibier'n Skrevet 2. november 2013 #6 Skrevet 2. november 2013 (endret) Personlig synes jeg det er veldig egoistisk å drive på slik. Har man fått to barn med en person burde man la det være med det. Barna trenger ikke halvsøsken. Anonymous poster hash: 89dd5...c06 Ha ha Jeg fostår godt at du poster dette anonymt. For det første: "Drive på slik" Tenker du da at det er galt av Trådstarter å ha sex med sin nye mann? eller tenker du at hun skiller seg og får nye barn regelmessig? For det andre, så tviler jeg meget sterkt på at de to barna TS har fra før kommer til å tenke på sin nye søster eller bror som ett "Halvsøsken" Som man for eksempel fant ut i de Israelske kibbutz. Der praktiserte (praktiserer enda) man en form for tett bofelleskap der barn vokste opp sammen. Det viste seg at de dannet "søskenbånd" helt på tvers av biologiske knytninger og familierammer. Så barna til trådstarter får en ny søster, eller bror. Med de samme utfordringer som det alltid medfører. Endret 2. november 2013 av Namibier'n
Namibier'n Skrevet 2. november 2013 #7 Skrevet 2. november 2013 Jeg lurer også på når jeg skal fortelle dem om at det kommer en liten attpåklatt? Den minste er også veldig mammadalt og har mest lyst til å være med meg hele tiden. - og så lurer jeg på hva eksen kommer til å si.... Anonymous poster hash: 191aa...d67 God morgen. Så flott at dere skal få et barn sammen Jeg skal fosøke å gi deg noen svar til det jeg har sitert over. Når skal du fortelle det: Hvis jeg var deg, ville jeg fortalt det før det begynner å synes. Jeg tror også det er en god ide å fortelle det til eksen din først, så han får vite det av deg, og ikke av barna. Ta med deg din nye kjæreste, og fortell barna at de skal få en ny bror/søster. Og hvem som skal bli pappa. Vær forberedt på å svare på mange, eller ingen spørsmål. Dine nåværende barn er enda så unge at de ikke forstår hva det betyr. 6 åringen din er en mammadalt Det er det veldig vanlig at "småsøsken" er. Jeg tror ikke det kommer til å bety så mye når du forteller det. Vi voksne har nok mye flere tanker rundt dette en hva en 6 åring har. 6 og 7 tror jeg er en fin alder for dem å få en liten bror/søster. Hva eksen kommer til å si, vet sikkert du bedre enn alle andre her på forumet. Men jeg vil tro at hvordan forholdet er mellom dere i dag, er en indikator. Antakelig blir han redd for at dette skal gå utover hans barn på noe vis. Dersom det var du som forlot han, vil han kanskje bli lei seg, og føle at han mister enda en del av deg. Men husk at dette er en gledelig og god sak mellom deg, "M" og barna dine. Jeg tror ikke du er tjent med å tenke så mye på hvordan eksen tar det. 1
pjuskefjes Skrevet 2. november 2013 #8 Skrevet 2. november 2013 (endret) Hva slags svar er dette? Det er veldig vanlig med mine dine våre familier nå. Det er absolutt ikke synd på de tidligere barna bare fordi de får et søsken til! Ts, her har jeg 1 fra tidligere forhold på 5,5år. Han tok nyheten veldig fint om at der kommer et nytt familiemedlem. Han fikk vite det ganske tidlig og har fått god tid til å forberede seg mentalt på at den lille kommer. Han har fått vert med i planlegging av innkjøp og bestemmelser underveis så godt det har latt seg gjøre. Nå er fødsel rett rundt hjørnet og jeg er litt spent på hvordan det vil gå når babyen skal få være her alltid, mens han må til pappaen annenhver uke, men han selv har snakket om det på eget initiativ og synes fåreløbig at det er helt greit.Anonymous poster hash: 25e9f...ed0 Endret 2. november 2013 av pjuskefjes 1
Krysanti Skrevet 2. november 2013 #9 Skrevet 2. november 2013 Jeg har bare halvsøsken - fire stykker - og jeg er overlykkelig over at hver og en av dem finnes i livet mitt. De er mine ordentlige søsken fullt og helt, jeg har aldri følt at det har vært noe mindreverdig forhold mellom oss enn mellom helsøsken. Jeg har ingen gode tips til hvordan du skal fortelle de om barnet, men jeg synes i alle fall du skal være trygg i din egen lykke og ikke ha dårlig samvittighet! Det er FINT å få søsken, det er en god ting Uansett om de er hele eller halve 4
Pria Skrevet 2. november 2013 #10 Skrevet 2. november 2013 Herregud, slutt å spre bena for alt som kommer din vei.
Teeny Skrevet 2. november 2013 #11 Skrevet 2. november 2013 Jeg har også halvsøsken, både før og etter meg og mine helsøsken. Har faktisk bedre kontakt med noen av halvsøsken enn helsøsken. Er veldig sosialt og koselig å ha en litt utvidet familie.
Raven Emerald Skrevet 2. november 2013 #12 Skrevet 2. november 2013 Herregud, slutt å spre bena for alt som kommer din vei. ..ja...ha. Der fikk du jammen sagt TS et sannhetens ord, gitt..! =P Men hvordan vet du at hun sprer bena for "alt som kommer hennes vei"?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #13 Skrevet 2. november 2013 Mine foreldre har vært i din situasjon, jeg har to eldre (halv)søsken. Er minst like glad i dem som min helsøster. Og i mine øyne er søsken søsken, jeg bruker aldri ordet halvsøsken med mindre noen spør. Anonymous poster hash: dbdbd...83c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå