AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #1 Skrevet 1. november 2013 Når jeg snakker med folk så har jeg ved flere anledninger merket at folk sier "....holdt jeg på å si", eller for eksempel "Den boka er så spennende, holdt jeg på å si"... Hvorfor sier noen det når de allerede har sagt det? Merker jeg blir mer og mer irritert når noen sier det. Kan noen forklare? Eller er det noen av dere som bruker denne setningen selv? Anonymous poster hash: e67e9...862 3
Adhara Skrevet 1. november 2013 #2 Skrevet 1. november 2013 Tråden er ryddet for avsporing. Irrlys, moderator.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #3 Skrevet 1. november 2013 Her jeg bor sier vi "skulle jeg til å si", litt samme greia. Bare ikke alle ordene da, vi forkorter det veldig. Har lurt på det selv, bruker det selv og synes det er helt ulogisk. Anonymous poster hash: 09b62...07c 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #4 Skrevet 1. november 2013 Pleier bruke det når jeg skal si meningen min om noe og jeg er usikker på reaksjonen fra motparten.. Anonymous poster hash: c781a...37d 1
Gamerfrue Skrevet 1. november 2013 #5 Skrevet 1. november 2013 haha lol!! Dette var et uttrykk som jeg tok til meg da jeg var yngre! Jeg hatet det, men det ble en påsleng fordi jeg var så usikker på meg selv. Det er som å legge til "ikke sant?" og "liksom" - det blir en uvane som gjerne kommer av usikkerhet - man bruker slike uttrykk for å hente samtykke hos de du snakker med. Løsningen (les redningen) for meg var at pappa kommenterte det og bad meg om å tenke over det hver gang jeg sa det. Til slutt ble jeg så bevisst på det at jeg klarte å kutte det ut av språket.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #6 Skrevet 1. november 2013 Jeg sier det når jeg sier noe jeg egentlig ikke hadde planer om å si, men så sier jeg det likevel. Slenger av en eller annen merkelig grunn med "holdt jeg på å si" på slutten. For meg selv virker det naturlig fordi jeg sa noe annet enn det jeg hadde tenkt, men for alle andre som ikke kan høre min indre monolog blir det rart. Anonymous poster hash: c46d0...391 1
Gjest Kaffelattn Skrevet 1. november 2013 #7 Skrevet 1. november 2013 Jeg tror det er et hyperunderfolkelig uttrykk som stammer fra kvinner som ikke har høyere utdanning og som i tillegg har lav selvtillit og selvfølelse og/eller at de bare er svært ubevisste og adopterer uttrykket fra de landlige omgivelsene, inntil de blir mer bevisste en vakker dag.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #8 Skrevet 1. november 2013 Helt enig med TS, veldig irriterende. På samme nivå som "misforstå meg rett". Hvordan kan jeg misforstå rett? Er ofte samme person som bruker begge uttrykkene. Anonymous poster hash: f921a...c9b 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #9 Skrevet 1. november 2013 Når jeg bruker denne frasen synes jeg det er logisk, jeg sier det hvis setningen jeg sier kommer litt feil ut, og så retter jeg på det eller utdyper det etterpå. Eks: (Hva inneholder kaka?) Den inneholder bare sukker, holdt jeg på å si. Den inneholder sukker, egg og melis. Eller: (Ha synes du om boka?) Jeg synes den var litt kort, holdt jeg på å si. Handlingen var litt for kort og ukompliset for min smak. Anonymous poster hash: be1bd...9ad 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #10 Skrevet 1. november 2013 Uansett hva det kommer fra, så er det helt idiotisk. Anonymous poster hash: cfa62...9cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå