Gå til innhold

Lavkarbo som Ferdigmat. Finnes det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det ferdiglaga lavkarbomat?

Sånn som pizza, fiskegrateng, grøt, pannekaker, kjøttkaker, rundstykker, fiskepinner, supper, lasagne, pasta, ris, kjøttsaus, karbonader, pannekaker, youghurt, brød, gryterett, pålegg til brød osv. Og sånne ferdiglaga "Fjordland" middager ol. (Dette gjelder ikke lavkarbo men jeg lurer på om det finnes tilsvarende produkter i Lavkarbo?) Finnes det en "serie" med kun lavkarboprodukter som er ferdiglaga? Både frokost, lunch, middag og kveldsmat ferdiglaga lavkarbo.

Anonymous poster hash: b337a...ec2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en hel del pølser, pålegg, karbonader og slikt som kan spises på lavkarbo ihvertfall. Når det gjelder ferdige retter kan man jo spise kjøttet , og som regel sausen (med mindre man spiser ketogent), og evt bare kutte ut/ned på poteter og ris.

Anonymous poster hash: e0ec2...e71
Skrevet

Det er vel bare å kjøpe en kjøttet fra fjordland og droppe å spise potetene?

Anonymous poster hash: 01fd7...717

• Liker 1
Skrevet

Da vi levde ketogent og skulle ha ferdigmat kjøpte vi kylling/kyllinglår, eller ferdigstekt ribbe. Måtte vi kjøpe noe til frokost/lunsj ble det gjerne salami (gilde mener jeg har en med bortimot 0 gr. karbohydrater) og ferdigskivet ost. Og så mener jeg det var en hurtigmat-produsent som kom med karbo-redusert mat, det var ikke noe for de som lever ketogent, men tror det var ok for de som ligger litt høyere enn det.

Skrevet

Til dere som foreslår å kutte ut potetene/risen fra ferdigmaten, skal man liksom kaste maten da? Jeg synes nemlig det er skammelig å kaste fullt ut spiselig mat bare fordi man følger en bestemt diett. Det må da kunne gå an å bare kjøpe det man kan spise?

Anonymous poster hash: b2698...8fd
  • Liker 3
Skrevet

Til dere som foreslår å kutte ut potetene/risen fra ferdigmaten, skal man liksom kaste maten da? Jeg synes nemlig det er skammelig å kaste fullt ut spiselig mat bare fordi man følger en bestemt diett. Det må da kunne gå an å bare kjøpe det man kan spise?

Anonymous poster hash: b2698...8fd

Nei, synes ikke noe om å kaste mat. Man bør ikke kjøpe mer enn man spiser! Men siden TS nevnte ferdigretter, poengerte jeg bare at det ikke nødvendigvis er slik at man må se etter esker i butikken som det står "lavkarbo" på, fordi mesteparten av menneskematen gjerne er lavkarbo allerede, med unntak av visse typer tilbehør.

Anonymous poster hash: e0ec2...e71

Skrevet (endret)

Kylling Provence og spansk chorizo fra toro er lavkarbo middager.

12333.jpg

9261893097_bd42ced2af_n.jpg

Endret av Secret Nickname
Skrevet

Toro er ikke lavkarbo nei. Innholder pasta (hvete) samt en del sukker.Mais er heller ikke helt lavkarbo,pga sukkerinnehold

Anonymous poster hash: 8259d...d37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...