Gå til innhold

Tenker hele tiden..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvordan jeg skulle skrive overskrifta.

Men hva er normalt. Går det an å sitte å ikke tenke en tanke?

Jeg tenker hele tiden. Jeg kan begynne å tenke på en ting og tankene mine vandrer fra emne til emne hvis dere skjønner hva jeg mener.

Det jeg lurer på dette er at jeg har to søsken med ADHD, en søster og en bror, de har også barn med diagnoesen. jeg selv har 2 jenter som er under utredning og kan også havne under den diagnosen. De er meldt opp til BUP, etter å vært igjennom PPT.

Jeg har ikke diagnosen, og har aldri tenkt jeg hadde ADHD heller. Men etter jeg har kommet igang med utredning av mine jenter, og har googlet mye om jenter og ADHD, så finner jeg mange "symptom" jeg kjenner meg selv igjenn i. Så begynner å lure litt selv om jeg også kan ha de. Men tenker jeg sikkert bare noe jeg innbilder meg..

Jeg vet de med ADHD har mange tanker og de svirrer i rundt.

Men hvordan er det med dere som ikke har ADHD. Tenker dere på noe hele tiden? Jeg har iallefall tanker i hodet hele tiden. Flink til å overanalysere ting, og skape problemer før de oppstår. For jeg sitter jo å tenke etter hva som kan skje. Og da må jeg ha løsninga klar hvis det skulle oppstå. Som min samboer sier, ikke skap problemer før de oppstår, løser de helelr hvis de oppstår.

Sikkert et merkelig innlegg å komme med, men jeg måtte bare spørre. Om det er normalt og tenke hele tiden. Om det er vanlig å ikke sitte å tenke på noe. Jeg har ikke en sjanse til å tømme hodet for tanker, og ikke tenke på noe. Er helt umulig. Så jeg må bare spørre om det er normalt.

Synes bare det er slitsomt når det er perioder der jeg har mye å tenke på, for jeg greier ikke å legge det bort. Det blir så fult oppi hodet og jeg blir sliten av det.

Anonymous poster hash: e07f1...62d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker hele tiden. Men sliter med borderline, angst og depresjoner. Da blir det ofte mye tankekjør (og følelseskais).

Du kan snakke med fastlegen. Kanskje du kan bli henvist til en utredning. Dersom det er genetisk/arvelig (vet ikke så mye om akkurat adhd og genetikk), så er det ikke så rart om du også har det. Det finnes jo sikker grader av det, fra mild til alvorlig.

Anonymous poster hash: 58446...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker hele tiden. Men sliter med borderline, angst og depresjoner. Da blir det ofte mye tankekjør (og følelseskais).

Du kan snakke med fastlegen. Kanskje du kan bli henvist til en utredning. Dersom det er genetisk/arvelig (vet ikke så mye om akkurat adhd og genetikk), så er det ikke så rart om du også har det. Det finnes jo sikker grader av det, fra mild til alvorlig.

Ja det finnes forskjellige grader av det.. Mine to søsken fløyt igjennom skolen uten problemer med gode karakterer. Jeg slet meg igjennom skolen og fikk midt på treet karakterer..URETTFERDIG, men sånn er det. Ja det er arvelig.

Anonymous poster hash: e07f1...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen lidelser (for alt jeg vet) men tenker ganske mye på ting som deg. Overanalyserer masse, tenker på masse mens jeg foreksempel er på bussen, går, trener. Men jeg er ung så det kan handle om alt fra hvordan jeg skal forme livet mitt til helt hverdagslige ting som arbeid, relasjoner og sånt.

Anonymous poster hash: 11c88...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri stille i mitt hode i hvert fall. Kan være litt slitsomt til tider. Lurer på hvordan det føles å bare koble ut, ikke tenke på noen ting, og ha det helt stille i hodet sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker hele tiden, er også flink til å overanalysere ting, og lar tankene vandre. Jeg har ikke ADHD, eller noen lidelser for den saks skyld. Tror det er normalt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror vi alle som har skrevet her kan ha godt av litt avspenning og meditasjon i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det finnes forskjellige grader av det.. Mine to søsken fløyt igjennom skolen uten problemer med gode karakterer. Jeg slet meg igjennom skolen og fikk midt på treet karakterer..URETTFERDIG, men sånn er det. Ja det er arvelig. Anonymous poster hash: e07f1...62d

Ja, skjønner godt at det er kjipt, når noen bare kan flyte gjennom skolen og andre må slite. Jeg var en av dem som kunne flyte gjennom skolen, men jeg fikk slite mangedobbelt på andre områder i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...