minister-mio Skrevet 1. november 2013 #1 Skrevet 1. november 2013 (endret) . Endret 1. november 2013 av minimio
Gjest Faerunpedia Skrevet 1. november 2013 #3 Skrevet 1. november 2013 Hasj og marihuana, samt kokain en gang da jeg var ung og dum.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #4 Skrevet 2. november 2013 Det meste bortsett fra heroin. Men dette er mange år siden. Eneste jeg egentlig kan anbefale er fleinsopp. Anonymous poster hash: 01e2a...105
AnonymBruker Skrevet 2. november 2013 #5 Skrevet 2. november 2013 Hasj Anonymous poster hash: e737e...2dd
MarianneE Skrevet 3. november 2013 #6 Skrevet 3. november 2013 Ingen verdens ting- og kommer virkelig aldri til å prøve noe heller. 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #7 Skrevet 3. november 2013 Søvndyssende stoffer altså stoffer som induserer narkose? Når du skriver narkotiske, sikker på at du egentlig ikke mener ulovlige rusmidler? Hvis du faktisk mener narkotiske så har jeg blandt annet prøvd morfin under en operasjon og sovepiller en gang jeg fikk det foreskrevet. Anonymous poster hash: 95d8d...f8b 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #8 Skrevet 3. november 2013 Søvndyssende stoffer altså stoffer som induserer narkose? Når du skriver narkotiske, sikker på at du egentlig ikke mener ulovlige rusmidler? Hvis du faktisk mener narkotiske så har jeg blandt annet prøvd morfin under en operasjon og sovepiller en gang jeg fikk det foreskrevet. Anonymous poster hash: 95d8d...f8b Begrepet narkotiske stoffer er juridisk - ikke medisinsk.Anonymous poster hash: 7716a...352 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #11 Skrevet 3. november 2013 Begrepet narkotiske stoffer er juridisk - ikke medisinsk. Feil. Begrepet "narkotiske stoffer" er vitenskaplig. Fordi vi snakker om en virkning av stoffer, dette må være konkret og presist. Begrepet "narkotika" derimot er både et vitenskaplig og juridisk begrep. Anonymous poster hash: 95d8d...f8b 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #13 Skrevet 3. november 2013 Hasj og marihuana, samt kokain en gang da jeg var ung og dum. Oi, hvordan var det å prøve kokain? :-o Anonymous poster hash: 9326d...72e
Gjest Faerunpedia Skrevet 3. november 2013 #14 Skrevet 3. november 2013 Oi, hvordan var det å prøve kokain? :-oAnonymous poster hash: 9326d...72e Vel, det første som skjedde var at jeg ble fullstendig retarded, jeg klarte ikke holde en tanke i 2 sekunder og ble fullstendig ute av stand til å føre en samtale. Deretter ble jeg sinnsykt kåt, heldigvis tok jeg det sammen med min daværende kjæreste og vi hadde vel sex 10-12 ganger den natten:)
Gjest Evans Skrevet 3. november 2013 #15 Skrevet 3. november 2013 (endret) . Endret 16. april 2014 av Evans
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #16 Skrevet 3. november 2013 Alle som finnes, tom khat. Men i voksen alder drikker jeg kun øl og røyker hasj sånn dann og vann Anonymous poster hash: 6da3e...7fe
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #17 Skrevet 4. november 2013 Feil. Begrepet "narkotiske stoffer" er vitenskaplig. Fordi vi snakker om en virkning av stoffer, dette må være konkret og presist. Begrepet "narkotika" derimot er både et vitenskaplig og juridisk begrep. Anonymous poster hash: 95d8d...f8b Nei, det er en juridisk distinksjon. Innenfor vitenskapelige og medisinske termer brukes helt andre betegnelser ut fra hva stoffene påvirker, eller hva deres kjemiske og fysiske profil består av. Narkotika er i den sammenhengen kun en administrativ betegnelse for visse medikamentgrupper. Farmakologisk brukes ikke begrepet spesifikt. I medisinske avdelinger finner du narkotikaregnskap. Dette inneholder også en mengde stoffer som ikke har sederende effekt, men som er klassifisert som A-preparater. I den sammenhengen det presenteres her, er det definitivt den juridiske utlegningen man sikter til. Medisinsk er begrepet "narkotiske stoffer" for vidtfavnende til at det har noen praktisk bruk som annet enn en samlebetegnelse for mange ulike stoffer.Anonymous poster hash: 7716a...352 1
Gjest Mocchhaa Skrevet 4. november 2013 #18 Skrevet 4. november 2013 Endel hasj/marihuana, også har jeg prøvd amfetamin og kokain ett par ganger. (driver ikke med dette nå bare så det er sakt!)
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #19 Skrevet 4. november 2013 Nei, det er en juridisk distinksjon. Innenfor vitenskapelige og medisinske termer brukes helt andre betegnelser ut fra hva stoffene påvirker, eller hva deres kjemiske og fysiske profil består av. Narkotika er i den sammenhengen kun en administrativ betegnelse for visse medikamentgrupper. Farmakologisk brukes ikke begrepet spesifikt. I medisinske avdelinger finner du narkotikaregnskap. Dette inneholder også en mengde stoffer som ikke har sederende effekt, men som er klassifisert som A-preparater. I den sammenhengen det presenteres her, er det definitivt den juridiske utlegningen man sikter til. Medisinsk er begrepet "narkotiske stoffer" for vidtfavnende til at det har noen praktisk bruk som annet enn en samlebetegnelse for mange ulike stoffer. Feil, narkotiske stoffer og narkotika er en enkel simpel vitenskaplig definisjon som kan brukes i vitenskaplig/medisinsk sammenheng. Selv om man har mer utdypende definisjoner på diverse stoffer og deres egenskaper som en kan ta i bruk, forandrer det ikke den vitenskaplige definisjonen av narkotika eller narkotiske stoffer. Dersom det er narkotikaregnskap i medisinske avdelinger bruker de den juridiske definisjonen av narkotika i regnskapet sitt, dette forandrer uansett ikke saken på noen måte. I den sammenhengen der TS har skrevet kun en overskrift "Hvilke narkotiske stoffer har du brukt?" Er det umulig å vite hvilken definisjonen hun bruker uten å spørre. Anonymous poster hash: 95d8d...f8b
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #20 Skrevet 4. november 2013 Feil, narkotiske stoffer og narkotika er en enkel simpel vitenskaplig definisjon som kan brukes i vitenskaplig/medisinsk sammenheng. Selv om man har mer utdypende definisjoner på diverse stoffer og deres egenskaper som en kan ta i bruk, forandrer det ikke den vitenskaplige definisjonen av narkotika eller narkotiske stoffer. Dersom det er narkotikaregnskap i medisinske avdelinger bruker de den juridiske definisjonen av narkotika i regnskapet sitt, dette forandrer uansett ikke saken på noen måte. I den sammenhengen der TS har skrevet kun en overskrift "Hvilke narkotiske stoffer har du brukt?"Er det umulig å vite hvilken definisjonen hun bruker uten å spørre. Anonymous poster hash: 95d8d...f8b Det blir ikke mere sant av at du gjentar det. Problemet er at ingen bruker din definisjon, og jeg tror ikke de som leser denne tråden har problemer med å forstå hva ts mente. De eneste jeg har sett som hakker på dette, er folk med narkoliberale holdninger, og som av åpenbare grunner ønsker å ufarliggjøre visse stoffer. Du vil ikke finne begrepet brukt annet enn som en uspesifikk generell klassifikasjon av en stor gruppe substanser med vidt forskjellige egenskaper. Derfor har et slikt begrep begrenset vitenskapelig og medisinsk verdi. Jeg gidder ikke å svare deg igjen. Nå kan diskusjonen få komme inn på riktig spor igjen.Anonymous poster hash: 7716a...352 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå