Gå til innhold

Kattunge alene hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen venner av meg hentet kattunge for en uke siden og denne helgen er de borte så jeg skal se litt den. Jeg kan ikke ha den hos meg så jeg drar dit for å gi den selskap. Hvor lenge burde jeg være med en liten kattunge når den sover hele natten alene? Er jo litt kjedelig å sitte der med en katt på fanget i mange timer, men vil jo at den skal være fornøyd og trygg. Var der akkurat 1 og en halv time også ble han søvnig. Er det greit å dra da? Klarer kattunger seg greit bare de har alt de trenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er denne kattungen?

Anonymous poster hash: 0b31d...c23
Skrevet

Har ikke spurt om det, men hvis de hentet den da den var leveringsklar er den vel 13 uker.. Men er usikker på det altså, om de hentet den akkurat da

Skrevet

Smart å skaffe seg kjæledyr når de skal vekk….. :klappe:

Anonymous poster hash: 39631...972
  • Liker 4
Skrevet

Kattunger sover jo opptill 20 timer i døgnet, så jeg ville aktivisert den mer,

Anonymous poster hash: 73637...cdb
Skrevet (endret)

Ser ikke problemet med å dra bort i 2 og en halv dag når de finner den perfekte katten, er hjemme hver dag ellers og jeg sa de bare måtte ta den fordi jeg kan være der de dagene de er borte. Så du trenger ikke være spydig :P bare lurer på hvor lenge jeg burde være der

Endret av Enilorac
  • Liker 2
Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg tatt flere småturer dit i løpet av dagen i stedet for en lang tur :-). 30 min * 3 f.eks for å gi litt kos og lek :)

• Liker 1
Skrevet

Har en kattunge selv, jobber ikke så mye. Men når jeg først jobber så må den være alene hjemme. Men legger ho inn på et rom der ho har leker og kan klatre så mye ho vil med seng og kattekasse. Når det blir stille i huset, er ho helt stille og sover til vi begynner å gjøre ting igjen. (Prøvd meg på det for å se om ho er rolig eller raser hvis vi ikke er hjemme. Jeg ville dratt ditt 3-5 ganger daglig for å bare se til ho og la ho få litt kos og leke med ho, sjekke om ho har reint vann og har mat. (kattungen våres søler ut vannet hele tiden. så må sjekke stadigvekk om ho fortsatt har vann igjen.)

Anonymous poster hash: f4f71...d2b
Skrevet

Kjæreste min har 2 katter , han har en veldig krevende jobb, så er ofte han er borte i helgene . Jeg har da ansvar . Jeg drar innom på lørdag . Hvis han drar fra fre-søn . Da sitter jeg der en stund å gir dem mat, koser og prater masse med dem . Han drar fredag kveld, og jeg stikker innom rundt 11 på lørdag . Er der til kvelds og drar igjen . Ettersom jeg er der ofte ellers kjenner jeg dem veldig godt . De sover mye bedre med meg til stede . De sover med meg, og med engang jeg er på vei til å dra våkner de . Men du bor i nærheten så det beste hadde hvert noen småturer i løpet av dagen . Jeg bor et stykke unna grunnet skole . Så tar meg en evighet å dra dit :-) siden de bare har en katt så trenger den ekstra mye oppmerksomhet . Pluss er en kattunge å den søker oppmerksomhet å aktivisering hele tiden . Så lek med den å hold den litt aktiv :-) ett par ganger om dagen om du har tid .

Anonymous poster hash: 6489d...312

Skrevet

Takk det gikk kjempefint:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...