Gå til innhold

Å nei... Jeg "glefset" til en barnehage ansatt i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å jeg føler meg så dumt...

Da jeg kom til barnehagen var de fleste barna alt ute. Min datter (18 mnd)var akuratt ferdig påkledd og sto på toppen av trappen (bare 3 trappetrind heldigvis) med en ansatt. Jeg var på vei ut av bilen. Jeg ser at den ansatte snur og går inn i bhg, døra var forsatt åpen. Men min datter begynner selvfølgelig å prøve å gå ned trappen, og det gikk som det måtte gå. På snørra ned trappa. Jeg fikk et sikkelig sug i magen. Heldigvis gikk det bra og jeg fikk løpt og løftet henne opp og trøstet henne, så kom den ansatte tilbake som ikke hadde noen aning om hva som hadde skjedd. Og jeg var vel ganske irritert da.. Husker ikke helt hva jeg sa. Men var vel noe at man ikke lar små barn stå på toppen av trappen for så å gå. Og at man burde løfte de ned først i så fall. Det var vel ikke så ille i seg selv, men når jeg tenker etter så syns jeg at jeg sa det så frekt. Åh å nå har jeg sikkelig dårlig samvittighet og føler meg rett å slett flau. Samtidig syns jeg, jeg har rett i hva jeg sa.

Hvordan hadde dere reagert? var det dumt?

Takk for svar : )

Anonymous poster hash: 21cea...2d3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske vanlig å reagere med sinne etter frykt.

Det forstod hun sikkert, men det kan jo være greit å beklage det litt på mandag :)

Hun har sin del av skylden hun også, så sikkert fint å kunne snakke lett om det.

• Liker 6
Skrevet

Jeg jobber i barnehage. Du sa jo noe fornuftig iallefall.. Får høre mye rart av enkelte foreldre. Så trur ikke du skal ta det tungt at du sa ifra om dette.

Anonymous poster hash: 9d2cb...14c
  • Liker 4
Skrevet

Syntes det er helt greit å gi en sånn beskjed! Hvis du derimot mener du har sagt ifra på en ufin måte, så ville jeg nok tatt kontakt med den ansatte neste gang du ser vedkommende i barnehagen for å beklage. MEN ville da også gjort det klart at du ikke unnskyldte for budskapet, men for hvordan det ble sagt.

• Liker 20
Skrevet

Er helt normalt å glefse når man blir redd, så det skjønner jeg godt at du gjorde. Men jeg ville forsatt gitt en unnskyldning på mandag og sagt du var sliten den dagen, og at det ikke var meningen. Barnehageansatt er forsatt bare mennesker, og alle kan gjøre feil.

Anonymous poster hash: 46f3c...b0e
  • Liker 4
Skrevet

Ja det var dumt...! Jeg ville bedt om unnskyldning neste gang du leverer datteren din i barnehagen. Uhell skjer med alle, og den ansatte hadde lært av sin feil om du hadde forklart det med en ok tone.. Hadde vert annerledes hadde det vert en større trapp. (Noe det heldigvis ikke var. Og jeg er glad ungen din har det bra. Men den ansatte følte seg nok ganske dum og ekkel etter at du "glefset" til henne. Hun hadde aldri gjort det der med vilje)

Anonymous poster hash: 75093...79c

• Liker 1
Skrevet

Jeg må legge til at jeg sa at det heldigvis gikk bra nå. Og jg önsker også god helg. Men åh ja jeg ble vel skremt.

Anonymous poster hash: ff77c...992

• Liker 2
Skrevet

Nei jeg vet jo det dere sier. Det er derfor jeg föler meg så dum nå... Men samtidig går man ikke fra barn i trappa. Jeg skal prate med henne på mandag :-)

Anonymous poster hash: ff77c...992

Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig å reagere med litt glefsing om man blir redd eller har det vondt. Om du syns syns måten du selv sa det på var dum, syns jeg du kan snakke med henne på mandag - si unnskyld for glefsinga, og forklare at du bare ble litt redd.

Sikkert ingen fare uansett tror jeg :)

Skrevet

SKulle bare mangle at du sa i fra! Jobber i barnehage og lar små barn som ikke klarer gå trappa selv stå igjen alene?? Bare jeg som reagerer på dette??

Anonymous poster hash: 16615...b75
  • Liker 8
Skrevet

Altså, jeg synes ikke dette var ille. Det var jo bare tre trappetrinn? Barnet hadde nok ikke skadet seg alvorlig. Det var dumt gjort, ja, men en forglemmelse av den ansatte. Han eller hun var sikkert sliten etter arbeidsuken også, akkurat som du. Så jeg hadde bedt om unnskyldning på mandag og sagt at jeg overreagerte, men at jeg ble skremt.

• Liker 11
Skrevet

Var helt greit det du sa, skjønner deg godt. Men om du vil kan du be om unnskyldning, eller bare nevne det sånn for stemmningens skyld

Skrevet

Synes det var bra du sa i fra, får håpe hun lærte av det. Selv om det gikk bra denne gangen, kunne det gått verre en annen.

• Liker 2
Skrevet

jeg synes ikke det du sa var så ille, og jeg kan godt forstå deg.

Skrevet

Forstår deg godt jeg! Og denne barnehagetanten skjønte nok i ettertid hvor dum hun var. Mange barn på 18mnd klarer å komme seg ned en trapp helt fint selv,men når man vet barnet ikke klarer det, så lar man vel for f*en ikke ungen stå alene på toppen av trappen?! noen folk altså.

Anonymous poster hash: 78786...902
  • Liker 1
Skrevet

Synes det var bra du sa i fra, får håpe hun lærte av det. Selv om det gikk bra denne gangen, kunne det gått verre en annen.

Helt enig. Det behøver ikke være mange trappetrinn for at det skal gå fryktelig galt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok at denne ansatte "lærte" uavhengig av din reaksjon eller ei. Hun fikk nok like sug i magen som du når hun skjønte hva som hadde skjedd....

Men det er veldig forståelig at du reagerte slik du gjorde, og det forstår nok hun også.

Skrevet

Jobber i barnehage og vet hvor tungt det er, les: underbemannet slit-det skjer mer knall og fall enn dere foreldre vet, og DET er en del av en vanlig barndom. Drita lei utakknemlige foreldre, står på og jobber for luselønn og blir skjelt ut hvis det mangler en sokk. Si UNNSKYLD

Anonymous poster hash: 5faf4...fce
  • Liker 5
Skrevet

Jobber i barnehage og vet hvor tungt det er, les: underbemannet slit-det skjer mer knall og fall enn dere foreldre vet, og DET er en del av en vanlig barndom. Drita lei utakknemlige foreldre, står på og jobber for luselønn og blir skjelt ut hvis det mangler en sokk. Si UNNSKYLD

Anonymous poster hash: 5faf4...fce

Det er stor forskjell på å skjelle ut noen pga en manglende sokk og at et barn blir etterlatt på toppen av en trapp. Skjønner frustrasjonen din, sikkert mange ufordragelige foreldre. Men det er ikke riktig at ts skal unnskylde seg for å ha passet på barnet sitt, når den ansatte ikke gjorde jobben sin ordentlig. Men hun kan nevne at det ikke var meningen å ta det tonefallet f.eks.

• Liker 3
Skrevet

Altså, jeg synes ikke dette var ille. Det var jo bare tre trappetrinn? Barnet hadde nok ikke skadet seg alvorlig. Det var dumt gjort, ja, men en forglemmelse av den ansatte. Han eller hun var sikkert sliten etter arbeidsuken også, akkurat som du. Så jeg hadde bedt om unnskyldning på mandag og sagt at jeg overreagerte, men at jeg ble skremt.

Jeg er enig med deg, men så er jeg også vill og gal og har latt poden få gå i trappa hjemme selv siden han var rundt 18 mnd. Det er ganske mye som er skummelt i en barnehage om man skal være redd for tre trappetrinn, f.eks. bakker som sikkert er mye lenger enn den trappa.

Anonymous poster hash: 4da6e...0c4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...